Skal ha ny tv til ca 12000 *Løst*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha ny tv til ca 12000 *Løst*

Har planlagt å kjøpe ny tv.

Har sett på denne
    http://www.komplett....aspx?sku=744580

Krav til tven, smart tv, 55 tommer eller større, skal være LED, pris ca 12000

Skal brukes til filmer, tv serier og litt ps3 spilling

Noen andre tver jeg bør vurdere?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjosn
    Har planlagt å kjøpe ny tv.

Har sett på denne
    http://www.komplett....aspx?sku=744580

Krav til tven, smart tv, 55 tommer eller større, skal være LED, pris ca 12000

Skal brukes til filmer, tv serier og litt ps3 spilling

Noen andre tver jeg bør vurdere?

Linken fungerer ikke, men Philips er den ENESTE LED produsenten jeg kan anbefale. Har du et lyst rom siden "det skal være LED" eller er det bare en preferanse?

Et godt forslag:

Komplett.no - Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL6007T

Philips FL6000 serie til 13 lapper. Er 55" mellompris modell. En av de beste LED verdiene.

Er 12 995,- rett og slett for mye, foreslår jeg modellen under, altså 55" Philips FL5000 serie til 12 000

Komplett.no - Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL5507T

Den første jeg nevnte er på tilbud. 10%.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Linken fungerer ikke, men Philips er den ENESTE LED produsenten jeg kan anbefale. Har du et lyst rom siden "det skal være LED" eller er det bare en preferanse?

Et godt forslag:

Komplett.no - Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL6007T

Philips FL6000 serie til 13 lapper. Er 55" mellompris modell. En av de beste LED verdiene.

Er 12 995,- rett og slett for mye, foreslår jeg modellen under, altså 55" Philips FL5000 serie til 12 000

Komplett.no - Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL5507T

Den første jeg nevnte er på tilbud. 10%.
    Har sett mest på den Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL5507T, håper den kommer på tilbud igjen. Den til 13 tusen er litt for dyr.

Ønsker LED for hører mangen folk anbefaler det eller tar jeg feil der?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett mest på den Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL5507T, håper den kommer på tilbud igjen. Den til 13 tusen er litt for dyr.

Ønsker LED for hører mangen folk anbefaler det eller tar jeg feil der?

Aha! Hadde faktisk tenkt å spørre om du skulle ha det fordi du hadde lyst rom eller bare fordi du hadde hørt (fra feil personer) at "LED" er det nyeste og beste og ikke visste bedre 8)

Når det gjelder bildekvalitet, vinner plasma overlegent. De sliter litt mer i opplyste rom kontr LED på grunn av mer refleksjoner og særlig det at de er mindre lyssterke enn LED. Men ellers vil du oppleve dypere sortnivå, høyere kontrast, og bedre fargegjengivelse fra plasma.

Så egentlig, det du burde ønske deg, er plasma; med mindre lys et et stort problem.

Da anbefaler jeg deg det som er årets kjøp, nemlig Panasonic ST50, 50" plasma koster drøye 9500 kroner. 55" er betydelig dyrere, tenker det havner over 12 lapper, men var på tilbud til 11 lapper for ikke så lenge siden. Er de 5" tommerne så viktig?

KORT fortalt om ST50:

+ Dypeste sort nivå på markedet (Er like dypt som Panasonics GT50/VT50 modeller)
    + kontrasten er kun (marginalt) slått av dyrere Panasonic modeller (GT50/VT50)
    + God fargegjengivelse
    + bedre i lys fylte rom i forhold til andre plasma TVer
    + bra 3D
    + banker alt i sin prisklasse
    + banker alle LED TVer i ren bildekvalitet / til og med LG og Samsung plasma må legge seg i støvet, kun VT50 og GT50 har bedre ytelse så langt

- Ikke LIKE bra som f.eks Philips og andre LED TVer om du har mye lys i rommet.
    - Lager ikke kaffe.

Hvis du vil lese deg inn i det, kan du værsågod begynne:

Panasonic TC-P55ST50 Review - Watch CNET's Video Review

Panasonic TX-P42ST50B/ TX-P42ST50 (ST50) Review

Best 5 HDTVs: Picture quality - CNET Reviews

Best HDTVs overall - CNET Reviews

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Hadde faktisk tenkt å spørre om du skulle ha det fordi du hadde lyst rom eller bare fordi du hadde hørt (fra feil personer) at "LED" er det nyeste og beste og ikke visste bedre 8)

Når det gjelder bildekvalitet, vinner plasma overlegent. De sliter litt mer i opplyste rom kontr LED på grunn av mer refleksjoner og særlig det at de er mindre lyssterke enn LED. Men ellers vil du oppleve dypere sortnivå, høyere kontrast, og bedre fargegjengivelse fra plasma.

Så egentlig, det du burde ønske deg, er plasma; med mindre lys et et stort problem.

Da anbefaler jeg deg det som er årets kjøp, nemlig Panasonic ST50, 50" plasma koster drøye 9500 kroner. 55" er betydelig dyrere, tenker det havner over 12 lapper, men var på tilbud til 11 lapper for ikke så lenge siden. Er de 5" tommerne så viktig?

KORT fortalt om ST50:

+ Dypeste sort nivå på markedet (Er like dypt som Panasonics GT50/VT50 modeller)
    + kontrasten er kun (marginalt) slått av dyrere Panasonic modeller (GT50/VT50)
    + God fargegjengivelse
    + bedre i lys fylte rom i forhold til andre plasma TVer
    + bra 3D
    + banker alt i sin prisklasse
    + banker alle LED TVer i ren bildekvalitet / til og med LG og Samsung plasma må legge seg i støvet, kun VT50 og GT50 har bedre ytelse så langt

- Ikke LIKE bra som f.eks Philips og andre LED TVer om du har mye lys i rommet.
    - Lager ikke kaffe.

Hvis du vil lese deg inn i det, kan du værsågod begynne:

Panasonic TC-P55ST50 Review - Watch CNET's Video Review

Panasonic TX-P42ST50B/ TX-P42ST50 (ST50) Review

Best 5 HDTVs: Picture quality - CNET Reviews

Best HDTVs overall - CNET Reviews
    Hvis jeg har forstått deg rett så er LED tv bedre i lyse rom?

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LED har mer lysstyrke så bildet blir ikke like blasst som det ofte blir på plasma i ett veldig lyst rom. nå vet ikke jeg om philips har glass front på sine LED, men ser mange andre bruker dette (sony og samsung har hatt dette hvertfall før om jeg ikke husker feil?) så gjenskinn er ikke noe bedre på disse enn plasma.
    så spørst det hva du prioriterer, LED vil muligens ha ett bedre bilde på dagtid i en lys stue, men når det blir litt kveld å sola går ned så ville hvertfall jeg savnet kvalitetene til en god plasma
    jeg har plasma selv og er glad for de, når jeg er på besøk hos kjentfolk og ser på LED tv, så blir ikke jeg komfortabel med bildet.
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har forstått deg rett så er LED tv bedre i lyse rom?

Det stemmer. De har mer lysstyrke samtidig som (særlig Philips modellen jeg viser til) har en flott matte skjerm som utelukker refleksjoner bedre enn glossy skjermer.

Dog ikke like bra sort nivå, kontrast, farger osv som f.eks Panasonic ST50.

Det skal mye lys til for at en burde foretrekke LED over plasma, og en burde bruke TVen mest om dagen før det blir et stort problem. Har du Tven mot vinduet eller at ikke så alt for lys slippes inn eller ser mest TV/film/spill på kveldstid lønner plasma seg.

Sitat Opprinnelig postet av vegardxf
    LED har mer lysstyrke så bildet blir ikke like blasst som det ofte blir på plasma i ett veldig lyst rom. nå vet ikke jeg om philips har glass front på sine LED, men ser mange andre bruker dette (sony og samsung har hatt dette hvertfall før om jeg ikke husker feil?) så gjenskinn er ikke noe bedre på disse enn plasma.
    så spørst det hva du prioriterer, LED vil muligens ha ett bedre bilde på dagtid i en lys stue, men når det blir litt kveld å sola går ned så ville hvertfall jeg savnet kvalitetene til en god plasma
    jeg har plasma selv og er glad for de, når jeg er på besøk hos kjentfolk og ser på LED tv, så blir ikke jeg komfortabel med bildet.

Dette er helt riktig, men Philips bruker matte skjerm

Enig i det at man vil savne mange plasma kvaliter når solen går ned.

Det kreves ikke et helt mørkt rom, ikke mørkt rom i det hele tatt engang, for at plasma skal være best, bare et rom som ikke har sola rett mot skjermen eller så mye lys at man blir blind omtrent

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. De har mer lysstyrke samtidig som (særlig Philips modellen jeg viser til) har en flott matte skjerm som utelukker refleksjoner bedre enn glossy skjermer.

Dog ikke like bra sort nivå, kontrast, farger osv som f.eks Panasonic ST50.

Det skal mye lys til for at en burde foretrekke LED over plasma, og en burde bruke TVen mest om dagen før det blir et stort problem. Har du Tven mot vinduet eller at ikke så alt for lys slippes inn eller ser mest TV/film/spill på kveldstid lønner plasma seg.

Dette er helt riktig, men Philips bruker matte skjerm

Enig i det at man vil savne mange plasma kvaliter når solen går ned.

Det kreves ikke et helt mørkt rom, ikke mørkt rom i det hele tatt engang, for at plasma skal være best, bare et rom som ikke har sola rett mot skjermen eller så mye lys at man blir blind omtrent
    Valget ble litt verre nå men ser kansje at plasma vil være bedre for meg for sola kommer ikke inn vinduet bare dagslys,
    Men kan du komme med noen forslag på plasma tver til en pris på ca 12000 og 50 tommer eller større. ønsker helst link fra butikker.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget ble litt verre nå men ser kansje at plasma vil være bedre for meg for sola kommer ikke inn vinduet bare dagslys,
    Men kan du komme med noen forslag på plasma tver til en pris på ca 12000 og 50 tommer eller større. ønsker helst link fra butikker.

Komplett.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50ST50Y

ST50 er hoved forslaget

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får tenke litt på det, men er denne like god Komplett.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y
    Viss den kommer på tilbud med en god pris vil jeg helst ha 55".

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får tenke litt på det, men er denne like god Komplett.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y
    Viss den kommer på tilbud med en god pris vil jeg helst ha 55".

Det er samme modell bare 5" større er det SÅ viktig med 55"? Er det så viktig for deg skjønner jeg ikke hvorfor du ikke sparer en ekstra tusen lapp Tror ikke man ser forskjellen på 50 og 55 tommer om du hadde sett de hver for seg uten å vite hvor store de er

Kan jo alltid sitte 20cm nærmere 8) men generelt så skjønner jeg at større bilde = bedre opplevelse.

Du kan vente på tilbud, hvis du vil. Var ikke lenge siden 55" ST50 var på tilbud til 11 000 kroner!!! Vet ikke om det betyr at den kommer til å komme på tilbud igjen eller motsatt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er samme modell bare 5" større er det SÅ viktig med 55"? Er det så viktig for deg skjønner jeg ikke hvorfor du ikke sparer en ekstra tusen lapp Tror ikke man ser forskjellen på 50 og 55 tommer om du hadde sett de hver for seg uten å vite hvor store de er

Kan jo alltid sitte 20cm nærmere 8) men generelt så skjønner jeg at større bilde = bedre opplevelse.

Du kan vente på tilbud, hvis du vil. Var ikke lenge siden 55" ST50 var på tilbud til 11 000 kroner!!! Vet ikke om det betyr at den kommer til å komme på tilbud igjen eller motsatt
    Må tenke litt på det, men tusen takk for hjelpen

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er utvilsomt beste bildet man kan få. Skal man ha led som kommer i nærheten må man finne bakbelyst LED og da til dobbel pris (og plasman vil fortsatt ha bedre sort og 'rikere' farger)

Panasonic sin plasma sliter endel med innbrenning på statiske bilder (spess tv2 hd logoen etter hva jeg leser) og er en del her på forumet som har måtte bytte paneler etc, dette er reklamasjons sak, kjedelige greier men knekker ikke banken.

Hands down panasonic sin st50 er beste film tvn til <10 000, og slås sånn sett bare av sin store bror vt50 som kommer grov kalibrert med en THX modus som er meget god for og være fabrikk innstilling.

For og gjøre ting enda mer komplisert kan jeg anbefale samsung plasma, kjøpte selv 51e6505 (9000 fra mpx 60" har bedre sort og koster 15k) er ikke fullt så dyp i sort fargen men veldig gode farge nyanser og jeg som ha rverdt ganske slem med den fra dag en har ikke sett noe tegn til innbrenning.

Det eneste negative jeg har og si om den er at den summer, men det bedra seg litt når jeg vegg monterte den.

Plasma sånn sett tåler greit med lys i rommet, det som ødelegger er lys kilder som kommer inn i samme høyde og bak sitte posisjon, vinduer på dag tid, vegg monterte lamper etc. normal takbelysning er ikke noe problem og jeg demper lyset hovedsaklig bare for litt mer film følelse når jeg ønsker det, LED/LCD gjør seg ikke så bra i mørke rom de blir rett og slett for lysterke og man kan ikke dempe lyset på de heller uten og miste farge dybde.

LED er jo derimot veldig problemfritt, og den høye lys styrken gir ofte en wow faktor i butikken (ironisk nok beste tv på elkjøp i dag er panasonic vt50 plasma men den stilles ut helt feil så ser ut som den dårligste) LED sliter med sort nivå skjeve farger noe som veldig mange tror er riktig men egentlig blir som og se på et feil eksponert bilde.

Kortsagt LED er helt stille, de kant belyste er tynne, lette og bruker lite strøm i drift,
    De sliter med fargene, kommer ann på modell hvilken farge men noen er alt for kraftige i blå fargen andre rød fargen, og du vil merkbart kunne se grå tåke aktige striper i hjørnene fra LED lysene.

Bak belyst LED har ikke disse tåke feltene siden det er LED lys jevnt fordelt over hele plata
    Langt bedre kontrast enn kant led men koster også mer altså i 20k klassen og opp, er også ikke mange modeller med full bak-led heller og det opplyses dårlig hva som er hva.

Kommer jo selvsagt ann på hva du er ute etter om du vil ha en helt normal tv til hotell ceasar og top gear pluss en torsdags film nå og da er led et veldig safe bet.

Men ønsker du litt 'mer' i nyanser, sort nivå og bedre farger så er plasma veien og gå, selv om de kan summe litt og drar en ekstra femti lapp i strømmen og de kan utvikle problemer hvor de må inn på en liten rep (reklamasjons saker, men sikkert like mange som fungeret feilfritt i år etter år)

Litt brutalt kanskje men skulle jeg gått for led og hatt nesten like bra bildet som min plasma hadde jeg nok måtte tre doble prisen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ror ikke man ser forskjellen på 50 og 55 tommer om du hadde sett de hver for seg uten å vite hvor store de er
    5 ekstra tommer i denne størrelsen gir endel større bildeflate.

Visual TV Size Comparison : 50 inch 16x9 display vs 55 inch 16x9 display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Plasma er utvilsomt beste bildet man kan få. Skal man ha led som kommer i nærheten må man finne bakbelyst LED og da til dobbel pris (og plasman vil fortsatt ha bedre sort og 'rikere' farger)

Panasonic sin plasma sliter endel med innbrenning på statiske bilder (spess tv2 hd logoen etter hva jeg leser) og er en del her på forumet som har måtte bytte paneler etc, dette er reklamasjons sak, kjedelige greier men knekker ikke banken.

Hands down panasonic sin st50 er beste film tvn til <10 000, og slås sånn sett bare av sin store bror vt50 som kommer grov kalibrert med en THX modus som er meget god for og være fabrikk innstilling.

For og gjøre ting enda mer komplisert kan jeg anbefale samsung plasma, kjøpte selv 51e6505 (9000 fra mpx 60" har bedre sort og koster 15k) er ikke fullt så dyp i sort fargen men veldig gode farge nyanser og jeg som ha rverdt ganske slem med den fra dag en har ikke sett noe tegn til innbrenning.

Det eneste negative jeg har og si om den er at den summer, men det bedra seg litt når jeg vegg monterte den.

Plasma sånn sett tåler greit med lys i rommet, det som ødelegger er lys kilder som kommer inn i samme høyde og bak sitte posisjon, vinduer på dag tid, vegg monterte lamper etc. normal takbelysning er ikke noe problem og jeg demper lyset hovedsaklig bare for litt mer film følelse når jeg ønsker det, LED/LCD gjør seg ikke så bra i mørke rom de blir rett og slett for lysterke og man kan ikke dempe lyset på de heller uten og miste farge dybde.

LED er jo derimot veldig problemfritt, og den høye lys styrken gir ofte en wow faktor i butikken (ironisk nok beste tv på elkjøp i dag er panasonic vt50 plasma men den stilles ut helt feil så ser ut som den dårligste) LED sliter med sort nivå skjeve farger noe som veldig mange tror er riktig men egentlig blir som og se på et feil eksponert bilde.

Kortsagt LED er helt stille, de kant belyste er tynne, lette og bruker lite strøm i drift,
    De sliter med fargene, kommer ann på modell hvilken farge men noen er alt for kraftige i blå fargen andre rød fargen, og du vil merkbart kunne se grå tåke aktige striper i hjørnene fra LED lysene.

Bak belyst LED har ikke disse tåke feltene siden det er LED lys jevnt fordelt over hele plata
    Langt bedre kontrast enn kant led men koster også mer altså i 20k klassen og opp, er også ikke mange modeller med full bak-led heller og det opplyses dårlig hva som er hva.

Kommer jo selvsagt ann på hva du er ute etter om du vil ha en helt normal tv til hotell ceasar og top gear pluss en torsdags film nå og da er led et veldig safe bet.

Men ønsker du litt 'mer' i nyanser, sort nivå og bedre farger så er plasma veien og gå, selv om de kan summe litt og drar en ekstra femti lapp i strømmen og de kan utvikle problemer hvor de må inn på en liten rep (reklamasjons saker, men sikkert like mange som fungeret feilfritt i år etter år)

Litt brutalt kanskje men skulle jeg gått for led og hatt nesten like bra bildet som min plasma hadde jeg nok måtte tre doble prisen
    Ser veldig lite på parabol, ser mest filmer og tv serier.
    Men tror plasma blir best for meg, tror det blir st50 50" eller 55"

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg falt sånn sett på samsungen fordi jeg satte gaming som første pri og st50 forsvant fra lagre rundt om det norske land akkurat når jeg skulle til og bestille :-)

Uansett st50 er årets tv deal for film og gode serier.

Jeg håper plasman min holder til oled kommer for fulle mugger, en ting er sikkert jeg akter ikke og kjøpe lcd/LED igjen hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg tenkte at viss det er andre tver som jeg bør vurdere å ta med viss de skulle komme på tilbud. ønsker linker fra butikker

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer