Reparere 5,5 år gammel Sharp 32" LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reparere 5,5 år gammel Sharp 32" LCD

Hei!

Som tittelen antyder så ønsker jeg å reparere min "nr 2" TV: Denne bruker jeg til streaming og diverse når husholdningens hunkjønn okkuperer stuen.

Den fungerte helt fint til ca 3mnd siden(Typisk, rett etter garantitiden falt ut). Etter ca 20 min med bruk, faller bildet ut. Dette gjentar seg hver gang jeg bruker den, altså TV fungerer i ca 20 - 30 min, så faller bildet ut. Jeg kan ikke bare slå den av og på igjen, det henger igjen en stund. Jeg har ikke tatt tiden på hvor lang "nedkjøling" TV trenger før den er oppe å går igjen.

Jeg har åpnet TV for å blåse ut støvet, men dette har ikke hjulpet.

Er det noen som har en ide om hva som kan være galt med TV? Og dersom dette er noe som kan fikses, men ikke av meg, er det noen steder i Bergen som kan utføre dette?

Takker for hjelp!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert mulig at over tid har oppstått en kontakt problem når tv'n varmes opp.

Hadde det verdt mrg hadde jeg henta skrutrekkern og sjekka kontakter, mulig noe er litt halvløst.
    Virker det som om kilden mister kontakt med tvn eller blir alt svart (at du ikke får opp menyer eller noe som helst) ?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 til over.

Om du må sende den på reperasjon hadde jeg heller bare kjøpt en ny 32 tommer. Blir sikkert rimeligere også, koster ikke mer en 2-2,5ish for en ny 32 full hdtv

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Sikkert mulig at over tid har oppstått en kontakt problem når tv'n varmes opp.

Hadde det verdt mrg hadde jeg henta skrutrekkern og sjekka kontakter, mulig noe er litt halvløst.
    Virker det som om kilden mister kontakt med tvn eller blir alt svart (at du ikke får opp menyer eller noe som helst) ?
    Nei, får ikke opp menyer eller annet. Men bildet blir ikke helt svar, det er litt flimmer og statiske forstyrrelser i bildet når det ryker.

Jeg gikk over kontaktene som var synlige da jeg åpnes for å blåse ut støv. Alle så grei ut, men sikkert verdt et forsøk å se på dem på nytt.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres litt ut som det er litt rufs med kabelen mellom elektronikken og selve lcd panelet.

Kunne kanskje prøve og varme opp kontaktene med en hårføner eller noe for og se om du kan provosere fram feilen uten og måtte sette strøm i tvn (dog er jo ikke mye strøm i en lcd)

Er jo og mulig det har skjedd noe inni selve kretskortet, men da er det vel ikke så mye og gjøre og du vil nok sannsynlig komme billigere ut med en ny tv med mindre du finner samma kretsen på ebay eller noe.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får Philips 32" til 2500. Just saying 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •