Bilde som hakker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde som hakker

Hei.
    Sitter her med en Samsung 7-serie 55" (2-3 år gammel), PS3 og en Yamaha RX-v1900. Alt er koblet via HDMI. Når jeg spiller eller ser film (også fra digital dekoder, kabeltv via HDMI) så hakker bildet noe sykt til tider... Jeg pratet med HI-FI klubben og fikk beskjed om å slå av all bildeskalering på TV'en... Jeg trodde jeg skjønte hva mannen pratet om, men er ikke så sikker nå lenger. For jeg har nettopp gjort som fortalt og bildet er generelt mye dårligere (småhakker hele tiden) og det gamle problemet har ikke forsvunnet.. Ligger det i TV'en, i forsterkeren eller er det noe annet som jeg ikke helt har fått med meg?

Kan noen der i AV-verden hjelpe?
    Om noen har såppas peil og bor i Bergen så kan jeg til og med betale for tjenesten om man kommer hit og stiller dette inn for meg om jeg ikke får det til med hjelp fra svar her.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se igjennom innstillingene til PS3. Prøv å sette disse til av 24P ikke er aktivert. Er det kun på Blu-ray det hakker? Det skal hakke litt på 24 P hvis en kjører rå signal men denne funksjonen kan slåes av. Står PS3 oppsett tråd her på forumet. På 100HZ funksjonen bør du prøve bruker å prøve deg fram med å starte på 0 på begge linjer/de judd og klaret ved bevegelse.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100Hz (eller mer) aktivert?
    Tipper du merker det spesielt godt på sideveis panoreringer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •