Sony KD-84X9005 med 4K-oppløsning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KD-84X9005 med 4K-oppløsning

Noen som vil tippe prisen på denne ?

"Tilgjengelig i butikker fra begynnelsen av Desember 2012".

KD-84X9005

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tippe den ligger på samme nivå som OLED skjermene som muligens kommer i år 60-70 tusen.

personlig tror jeg heller hadde valgt en oled, men det er hovedsaklig pga mangel av genuin 4k kilde materiell, du kan snakke om oppskalering til man blir blå ansiktet det er fortsatt tukling med bildet i min mening.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Vil tippe den ligger på samme nivå som OLED skjermene som muligens kommer i år 60-70 tusen.
    Det er vel ikke masseproduksjon som 55" OLED, så prisen blir drøy. 120-150K?

Sonys 4K-TV i aksjon | Lyd & Bilde

edit: blir ihvertfall drøye priser på LG 84" 4K og Sharp 90"

LG 84LM960V | Elektronikkbransjen 129 999,- inklusive moms
    90-tommers LED-TV fra Sharp | Lyd & Bilde

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har de et problem, jeg ville mye heller hatt OLED (ikke at jeg har råd) spess med tanken om at det fins vel ikke noe allment tilgjengelig utenom en pc som kan gi en slik oppløsning på ordentlig vis.

Personlig syns jeg en tv over 60" blir for stort for tv, over det ville jeg heller hatt en projektor, om de så skal ha 150k så tipper jeg du også har råd til en kino og en vw1000.

Nå er det vel ikke mye spørsmål om at 4k kommer for fullt, men vil og tro at andre gen Oled blir 4k og meget mulig til 30 000 for 50".
    (ok jeg kan drømme) uannset, tror ikke 4k filmer blir og finne til priser som stimulerer til kritisk salgs masse innen 5 år, er ikke så mye mer enn et år siden det ble bd spillere til 500kr og filmer til 80kr på rema.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess, da er vi i en nye epoke i TV verden, nå er det klart for ny oppløsning som få av oss (andreas21 ) har vært heldig nok til å oppleve. Leste bladet til elkjøp om 50 år jublm. det var akkurat 10 år siden en 42" plasma koster 169 000 i året. På den tiden tjente vel ola nordmann 320 000 i året, det ble m.a.o. et vanlig årslønn etter skatt nesten!

Kan forvente noe av den samme prisen ikke akkurat på 4KHD, men i hverfall med OLED.

Den Sony 4KHD LCDen kommer til å koste mellom 120 og 150 lapper antar jeg.

Så lenge prisen på OLED er under 200 000 har vi forsatt høyere kjøpekraft en entusiaster som ville ha plasma i 2002

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Da har de et problem, jeg ville mye heller hatt OLED (ikke at jeg har råd) spess med tanken om at det fins vel ikke noe allment tilgjengelig utenom en pc som kan gi en slik oppløsning på ordentlig vis.

Personlig syns jeg en tv over 60" blir for stort for tv, over det ville jeg heller hatt en projektor, om de så skal ha 150k så tipper jeg du også har råd til en kino og en vw1000.

Nå er det vel ikke mye spørsmål om at 4k kommer for fullt, men vil og tro at andre gen Oled blir 4k og meget mulig til 30 000 for 50".
    (ok jeg kan drømme) uannset, tror ikke 4k filmer blir og finne til priser som stimulerer til kritisk salgs masse innen 5 år, er ikke så mye mer enn et år siden det ble bd spillere til 500kr og filmer til 80kr på rema.

Jeg ville mye heller vente til OLED for dypere sort, høyere kontrast og bedre respons tid samt perfekt innsynsvinkel en høyere oppløsning. 4KHD er ikke helt nødvendig på "kun" 84". Jeg ville helt sikkert foretrukket en Sony VW1000ES, men kan hende jeg blir overrasket av denne Sonyen. Vi får se!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis dere ser vår reportasje fra IFA 2012, Sony Bravia LCD TV, KD-84X9005 ser dere at Sony har annonser en pris på ca. 200.000,-.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de skulle ha laget den større...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg ville mye heller vente til OLED for dypere sort, høyere kontrast og bedre respons tid samt perfekt innsynsvinkel en høyere oppløsning. 4KHD er ikke helt nødvendig på "kun" 84". Jeg ville helt sikkert foretrukket en Sony VW1000ES, men kan hende jeg blir overrasket av denne Sonyen. Vi får se!
    Er forsåvidt det jeg prøver og få fram også, når vi har 4k filmer vil vi også mest sannsynlig ha 4k oled i 20-30k klassen. Så jeg har rett og slett meget vanskelig for og se en kundegruppe for denne tvn, som sagt for liten for kino, for stor for stua.

Spess når du kan få vw1000 til 50 000 mindre som kan gi deg 200"+ lerret.

Hva skulle man bruke den til liksom? Vise familie still bilder ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •