Sony HX955 - 55" og 65"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony HX955 - 55" og 65"

Gleder meg til å se hvor god denne blir. Ryktene sier "196 dimming zones".

I følge sony så blir disse modellene "Tilgjengelig i butikker fra begynnelsen av Desember 2012".

55": KDL-55HX955
    65": KDL-65HX955

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott design på, og forrige modell var vel blant de beste LED-LCD, denne blir spennende!

Prisen blir vel fort nærmere 40k for 65" dessverre..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer 55" inn til ca 20k, så vil jeg vær meget interessert.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony 55HX955 og 65HX955 tilgjengelig hos Elkjøp. Standard prissetting...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter ei krone på at 55'' kommer på 19995,- når vi har passert jul.
    HX855 ser mer og mer forlokkende ut til nåværende pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til denne jeg også. Etter å ha testet VT50, og ha måttet returnere den pga regnbue-effekt er jeg i markedet for en topp spesifisert baklys LED. LG LM960v er uaktuell pga dårlig sortnivå og høy input lag.

Forøvrig virker også Eisa vinneren til Philips 46PFL9707 og 60PFL9607 meget interessant.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en spennende tv og her er det nok muligheter med en god score etterhvert, jeg har prøvd flere tver og jeg blir like skuffet hver gang og jeg har nok blitt for kresen og leser for mye forum.

Vil si at denne Sonyen bør være bra og det er kanskje bakled her også?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe tidspunkt for når 55" hx955 kommer i salg? Finner ingen butikker som har den...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må vel til Serviceavdelingen eller Sony Center for å få den. Begge hadde 65" versjonen inne når jeg sjekket i midten av desember.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Noen som vet noe tidspunkt for når 55" hx955 kommer i salg? Finner ingen butikker som har den...
    Jeg bestilte min 55HX955 på Lefdal og den kommer rundt midten av januar ble jeg lovet.
    Selv om Lefdal eller Elkjøp ikke har den på web-butikken så har dem den inne i sitt interne system, så her kan du bare bestille den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fmark17
    Jeg bestilte min 55HX955 på Lefdal og den kommer rundt midten av januar ble jeg lovet.
    Selv om Lefdal eller Elkjøp ikke har den på web-butikken så har dem den inne i sitt interne system, så her kan du bare bestille den.
    Hvilken pris får du den for?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte den eg og, men valget fall på Philips 60PFL9607, til 22995,-, ja du leste rigtig for 60 tommeren

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamico
    Hvilken pris får du den for?
    Ordinært koster denne på Lefdal og Elkjøp 24.990,- men jeg fikk prutet den ned til 20.944,-.
    På Sony Center butikkene i Norge koster denne 22.990,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suldalboy
    Vurderte den eg og, men valget fall på Philips 60PFL9607, til 22995,-, ja du leste rigtig for 60 tommeren
    Philips 60PFL9607 får du ikke mer til 22.995,- da dette kun var nyttårs tilbud, denne koster nå 29.990,-.
    Jeg kjøpte denne tv'en på Elkjøp i slutten av november men leverte den inn etter 1,5 uke da jeg var utrolig misfornøyd med innsynsvinkelen, du skulle bare litt ut til siden så ble fargene blasse.
    Siden jeg eide før en Sony 46HX923 så gikk jeg for en Sony 55HX955 da denne tv'en har veldig bra innsynsvinkel og den nye 55HX955 er den beste LED LCD tv'en på markede i dag.
    Dette skriver Lyd og Bilde i sine tester.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fmark17
    Oj, det hørtes bra ut! Skal gå og snakke med dem i butikken i morgen jeg.
    Det står mellom 55HX955, Pana 55VT50 og 60-tommeren i 9000-serien fra Philips for min del nå. Panasonicen vinner på pris, men tror jeg syns Sonyen strekker det lengste strået på design. Den ser utrolig lekker ut! Har en mistanke om at jeg kommer til å bli fornøyd med bildet uansett hvem av disse det blir! Men det er klart at hvis prisdifferansen fra plasmaen til disse LED-skjemene blir over 10 lapper, så lever jeg veldig godt med designet på det rimeligste alternativet også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte min 55HX955 på Elkjøp i november, og fikk for litt tid siden vite at Sony hadde kansellert bestillingen. Det viser seg at hverken Elkjøp eller Lefdal kan skaffe modellen. Må ærlig talt si at jeg er skuffet siden Sony'en virket betydelig mer attraktiv i både design, bildebehandling og gråskala-nøyaktighet enn motstykket i Philips 9000-serie.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket også med en selger i dag som hevdet at Sony har bestemt seg for å ikke ta inn denne skjermen! Derimot kommer det nye modeller antakelig i mai en gang.

Litt skuffende med tanke på den omtalen denne skjermen har fått. Holdt på å kjøpe meg Pana-plasma før jul, men utsatte det for vurdere HX955...

Håper jo fortsatt at denne informasjonen er feil og at den plutselig kommer om et par uker

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Oj, det hørtes bra ut! Skal gå og snakke med dem i butikken i morgen jeg.
    Det står mellom 55HX955, Pana 55VT50 og 60-tommeren i 9000-serien fra Philips for min del nå. Panasonicen vinner på pris, men tror jeg syns Sonyen strekker det lengste strået på design. Den ser utrolig lekker ut! Har en mistanke om at jeg kommer til å bli fornøyd med bildet uansett hvem av disse det blir! Men det er klart at hvis prisdifferansen fra plasmaen til disse LED-skjemene blir over 10 lapper, så lever jeg veldig godt med designet på det rimeligste alternativet også...
    50VT50 har jeg hatt hjemme. En knall-tv, men jeg slet med at jeg så "phosphor trails" (grønne lynglimt) over undertekster mot svart bakgrunn. For min del kan jeg ikke ha plasma av denne grunnen, så derfor har jeg sett imot bak-LED.

Nye Bravia-TVer fra Sony | Lyd & Bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homer Thompson
    50VT50 har jeg hatt hjemme. En knall-tv, men jeg slet med at jeg så "phosphor trails" (grønne lynglimt) over undertekster mot svart bakgrunn. For min del kan jeg ikke ha plasma av denne grunnen, så derfor har jeg sett imot bak-LED.

Nye Bravia-TVer fra Sony | Lyd & Bilde
    Jeg tror ikke dette er like fremtredende (eller eksisterende) på Samsung-plasmaene. Hvis du ikke har kjøpt enda er det mye som kan tyde på at det kan være verdt å vente på Samsung-plasmaene i år (jeg tror ikke det er gjort endringer hos Panasonic for å eliminere problemet, for det er generelt ikke noe de får så mye klager på). I år tror jeg virkelig det blir et mer close race mellom Samsung og Panasonic enn noen gang.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg tror ikke dette er like fremtredende (eller eksisterende) på Samsung-plasmaene. Hvis du ikke har kjøpt enda er det mye som kan tyde på at det kan være verdt å vente på Samsung-plasmaene i år (jeg tror ikke det er gjort endringer hos Panasonic for å eliminere problemet, for det er generelt ikke noe de får så mye klager på). I år tror jeg virkelig det blir et mer close race mellom Samsung og Panasonic enn noen gang.
    Noen grunn til at du tror det blir jevnere i år? Tror du Samsung har mer å gå på når det gjelder sortnivå?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •