Sony HX955 - 55" og 65" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Noen grunn til at du tror det blir jevnere i år? Tror du Samsung har mer å gå på når det gjelder sortnivå?
    En eller annen skribent hadde i hvert fall blitt veldig overbevist når han så F8500 på CES i år (husker ikke hvem), og det var visst en markant forbedring fra i fjor. I år skulle det visstnok heller ikke være noe forskjell mellom 51" og 64" på sortnivå.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Jeg snakket også med en selger i dag som hevdet at Sony har bestemt seg for å ikke ta inn denne skjermen! Derimot kommer det nye modeller antakelig i mai en gang.

Litt skuffende med tanke på den omtalen denne skjermen har fått. Holdt på å kjøpe meg Pana-plasma før jul, men utsatte det for vurdere HX955...

Håper jo fortsatt at denne informasjonen er feil og at den plutselig kommer om et par uker
    Sony har tatt den inn. Både Serviceavdelingen og Sony Center Lillestrøm hadde 65" inne på lager før jul. Jeg fikk personlige mailer fra butikkene med bekreftelse på at de hadde den inne og pristilbud. Mulig Sony har bestemt seg for ikke å ta inn flere til Norge.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott design på disse, men er det noen tester?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal koble opp 55HX955 på kontoret i morgen, så da er det i alle fall mulig å mene noe om den
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Sony har tatt den inn. Både Serviceavdelingen og Sony Center Lillestrøm hadde 65" inne på lager før jul. Jeg fikk personlige mailer fra butikkene med bekreftelse på at de hadde den inne og pristilbud. Mulig Sony har bestemt seg for ikke å ta inn flere til Norge.
    Jeg har snakket med Sony Norge ang. 55HX955, det viser seg at de fikk et begrenset parti som er utsolgt og de kommer ikke til å ta inn flere eksemplarer. Nye modeller kommer til våren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homer Thompson
    Nye modeller kommer til våren.
    Litt O/T, men er det i april de nye modellene kommer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VannMann1
    Litt O/T, men er det i april de nye modellene kommer ?
    Jeg fikk ikke noe mere spesifikt svar enn våren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Jeg snakket også med en selger i dag som hevdet at Sony har bestemt seg for å ikke ta inn denne skjermen! Derimot kommer det nye modeller antakelig i mai en gang.

Litt skuffende med tanke på den omtalen denne skjermen har fått. Holdt på å kjøpe meg Pana-plasma før jul, men utsatte det for vurdere HX955...

Håper jo fortsatt at denne informasjonen er feil og at den plutselig kommer om et par uker
    Det er dessverre riktig at Lefdal og Elkjøp ikke får tak i denne tv'en.
    Men jeg kjøpte min i dag på Sony Center i Lillestrøm til 22.995,- og dem har flere på lager, så er det noen som ønsker denne tv'en så er Lillestrøm et alternativ.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen er tilgjengelig, men i litt begrenset opplag. Den finnes som nevnt over på blandt annet Sonycenterne. Testet den i marsnummeret, og det er vel bortimot den mest imponerende skjermen jeg har sett noensinne. Reality Creation er årsaken til min begeistring. Det gjør underverker med bildet, og tilfører en enorm skarphet og følt oppløsning som man nesten må se for å tro det. Der har nå Sony et klart overtak på konkurrentene. Testet den side om side med Philips 55PFL8807, en skjerm som heller ikke kan anses som spesielt dårlig. Den så uklar ut i forhold.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Skjermen er tilgjengelig, men i litt begrenset opplag. Den finnes som nevnt over på blandt annet Sonycenterne. Testet den i marsnummeret, og det er vel bortimot den mest imponerende skjermen jeg har sett noensinne. Reality Creation er årsaken til min begeistring. Det gjør underverker med bildet, og tilfører en enorm skarphet og følt oppløsning som man nesten må se for å tro det. Der har nå Sony et klart overtak på konkurrentene. Testet den side om side med Philips 55PFL8807, en skjerm som heller ikke kan anses som spesielt dårlig. Den så uklar ut i forhold.
    Vet du om det er gjort oppdateringer på "Reality Creation" fra fjorårets modell (hx92x)? Jeg har prøvd å skru litt på Reality Creation, og ser ikke noe særlig forskjell uansett hvor mye jeg jazzer på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi folks,

Er HX955 å skaffe fortsatt?

Hadde HX920 i 2uker når den kom i 11/12, men byttet den inn pga blooming...
    Byttet den inn i en lg plasma, men det var en bommert!
    Altfor dårlig sortnivå og gjennskinn iforhold til Sony'n.

Så nå har jeg bestemt meg for å kutte ut plasma, LCD har blitt ganske bra nå(spesielt bak led modellene)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kutte ut plasma? you got to be kidding Siden du bor i samme by har jeg sånn helt tilfeldig både en ZT60 og en VT60 stående. HX955 var en flott modell det, rett forfra, men man må veie fordeler og ulemper mot eget bruksmønster og plassering før man tar det endelige valget. Det er kompromisser i begge leire, noe som synes veldig godt når man sammenligner dem side og side og kan endre arbeidsforholdene og se hvordan de forskjellige teknologiene oppfører seg under forskjellige forhold.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG plasma er ikkje representativt for teknologien i det hele tatt. Panasonic og Samsung sine modeller er veien å gå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Kutte ut plasma? you got to be kidding Siden du bor i samme by har jeg sånn helt tilfeldig både en ZT60 og en VT60 stående. HX955 var en flott modell det, rett forfra, men man må veie fordeler og ulemper mot eget bruksmønster og plassering før man tar det endelige valget. Det er kompromisser i begge leire, noe som synes veldig godt når man sammenligner dem side og side og kan endre arbeidsforholdene og se hvordan de forskjellige teknologiene oppfører seg under forskjellige forhold.
    Skulle jeg hatt tv'n i en mørk kjellerstue, da hadde jeg nok valgt en god plasma..
    Men har ei fru som ikke liker å dra for gardinene til alle døgnets tider, så blir nok LCD.
    Men er HX955 umulig å skaffe? Kommer det en arvtager?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •