Blir ikke kvitt bildeforstyrrelser..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blir ikke kvitt bildeforstyrrelser..

Jeg har en Samsung PS51D8005. Sliter med bildeforstyrrelser som kommer med ujevne mellomrom, spesielt på HD-kanaler. Først forsvinner lyden i 1 sekund, så kommer det et mosaikkmønster over større, eller mindre, deler av skjermen. Dette skjer uansett om jeg bruker tvens interne kabel-dekoder, eller ekstern kabel-dekoder. Signalstyrken på den eksterne kabel-dekoderen(Canal Digital HD-103C) ligger på 151 og signalkvaliteten skal være god. Jeg har byttet coax-kabel og HDMI-kabel.

Tven har vært på service tre ganger. Første gangen ble det byttet hovedkort da tven stadig hang seg ved bruk av PVR-funksjon. Det var etter dette at jeg begynte å merke problemene med bildeforstyrrelser. Tven ble da sendt inn en gang nr. 2 pga dette og at PVR-funksjonen fortsatt ikke fungerte som den skulle. Da ble kun programvare oppdatert. Den ble sendt inn en gang nr. 3 pga bildeforstyrrelsene. Hovedkortet ble da byttet enda en gang. I følge verkstedet skal den ha stått på test lenge nå og ikke vist noen bildeforstyrrelser der. Jeg har hatt låne-tv i mellomtiden, men har ikke sett så mye på den for å være ærlig, så jeg kan ikke si om det har vært forstyrrelser på den også.

Noen som har vært borti tilsvarende problem? Kan det være noe feil med kabelsignalet her i borettslaget, eller er det mest nærliggende å tro at det er feil med tven?

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Få noen med en riks tv dekoder og en liten tv antenne til å komme innom deg,dersom noen av dine venner har noe sånn,og prøv tven med dette oppsettet.
    Da vil du fort se om det er signalet fra ditt selskap som er skyl i problemet.
    Ellers etter 3 ganger på service med tven kan du kreve pengene tilbake eller et nytt produkt,dersom det er tven som er problemet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •