Kjøpt meg Sony KDL55HX75. Godt kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer tomzern sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpt meg Sony KDL55HX75. Godt kjøp?

Hei!

Var innom elkjøp i går for å titte litt på tv-størrelser osv, så traff jeg selvfølgelig på en flink selger som prakket på meg en Sony KDL55HX75GBN for 13000,-. Hadde i utgangspunktet sett for meg en større plasma, men han mente det var bedre å kjøpe en litt mindre led i samme prisklasse.

Hadde tenkt til å dra å se på denne:

SAMSUNG PLASMA 63 TOMMER PS63C7705XXE - FINN Torget

Men så langt kom jeg ikke før jeg hadde kjøpt sonyen!

Har allerede hengt opp sonyen i stua, og er forsåvidt fornøyd, men kunne godt vært enda større. Sitter nesten 4 meter unna tv'en.

Elkjøp har 30 dagers åpent kjøp, så jeg driver å vurderer hva jeg skal gjøre? Hva tror dere om den samsungen over her? Generelt skeptisk til B-vare med mindre garantitid osv.

Så forøvrig at lefdal har tilbud på 46" utgaven av sonyen jeg kjøpte for 8000,- denne uken:neutral:

Har jeg gjort et dårlig kjøp og bør jeg returnere? Isåfall trenger jeg forslag til hva jeg heller burde gå for. Øker IKKE budsjettet over 13k.

Mvh Tomzern

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltid gunstigere om slike spørsmål stilles FØR dere kjøper, slik at vi slipper å "disse" et produkt som nylig er blitt kjøpt for hardt opptjente kroner.

I mange tilfeller blir slike spørsmål ubesvart her på forumet, fordi vi vil unngå å såre en stakkars som er blitt forledet til å kjøpe noe som selger/kjeden får høy avanse på og som oppfyller kjedenes formål: å tjene penger (noe som selvsagt er helt legitimt).

Men siden du har muligheten til å bytte, så vil jeg si følgende: 13 K er ikke gale for en 55 fra Sony, men du vet forhåpentligvis at Sony HX855 er en mye bedre skjerm enn 755?

Jeg vet at butikkene ofte sier at skjermene er ganske like, men sistnevnte er en klasse over på bildebehandlingen/bildeprosessoren. Så har du råd, så velg 855.

Skal du ha plasma, så blir prisen ofte en del høyere når du går over 50-tommer (det er på 50-tommer prispresset nå er størst på plasma). Men både Panasonic og Samsung sine plasma-skjermer er gode, om du bare unngår budsjett-modellene.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Jeg tåler å høre kritikk. Grunnen til at jeg spør er jo at jeg er skeptisk til kjøpet mitt selv, og vil finne ut om jeg burde levere den tilbake og gå for noe annet. Jeg tok et litt forhastet valg pga en pågående selger som tilsynelatende gav meg et godt tilbud. Jeg har ikke noe særlig peiling på dagens tv'er, så jeg vil gjerne ha tips av dere.

Om jeg skal bytte så vil jeg gjerne holde meg innenfor elkjøps sortiment siden jeg har et gavekort på 5000 der.

Tv'en skal forresten henge på veggen i en stue med vinduer rett på venstre side av tv, men har kun morgensol der, så gjenskinn vil nok ikke bli noe stort problem. skal brukes som hverdagstv.

Hva med LG's 60" Thx-plasma til 12995,-? Banne i kirka?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke å banne i kirka.
    For de aller aller fleste vil den være god nok.
    Og det beste er jo at hvis du ikke blir fornøyd med den heller så har jo elkjøp 30 dager returmuligheter på den også

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomzern
    Hva med LG's 60" Thx-plasma til 12995,-? Banne i kirka?
    Slettes ikke. Er en fin skjerm det, ikke minst som hverdags-TV. Du vil få bedre bildekavlitet med Panasonic - dog mindre skjerm.

Ser ikke ST-serien på Elkjøp sine nettsider, litt synd, da den faller i riktig prisklasse. Kanskje de har i butikk, eller kan ta inn, dersom du hadde vurdert å gå ned til 50"?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt om de panasonic'ene ja, men er veldig lite keen på å gå under 50". Spesielt nå som jeg har hatt 55 på veggen allerede er vant til en 10 år gammel panasonic 42" plasmamonitor fra før, så regner vel med at den LG'en er bedre enn det? Drar innom og ser på LG'en etter jobb, så får vi se

Men den samsungen jeg linket til i første post da?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med LG's 60" Thx-plasma til 12995,-
    Det er sikkert en OK skjerm, som først og fremst er myntet på de som vil ha en storm skjerm til lav pris.

Men Samsung PS51E8005 (51-tommer) er bra:

Samsung 51" 3D Plasma Smart-TV PS51E8005 - Elkjøp

Det samme gjelder Panasonic ST50 i 55-tommer (men den er vel uaktuell siden det er elkjøp). Den koster ca. 13K (har nylig vært på tilbud til 11K):

MPX.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den samsungen jeg linket til i første post da?
    Mye skjerm for pengene, men en del klager på skjermen (elektronisk støy etc.)

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vil selv ha betydelig større bilde neste gang, men viktig å huske på klarhet ved sitteavstand.

Den Samsungen er en 2 år gammel b-vare, ville ikke valgt denne fremfor en ny LG med returrett. Ingen av de har sortnivå ala Panasonic, men ellers ganske gode bilder begge to.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp denne igjen, da jeg fortsatt ikke har bestemt meg helt. Vurderte jo plasma, men ser nå at jeg bruker tven en del med htpc og stillestående bilder, så da er det vel upraktisk med plasma?

Elkjøp har en LG led på salg til 10k nå, men den er kanskje mye dårligere enn den jeg har? Ser frekvensen f.eks bare er 100hz, men jeg har ikke så mye innblikk i dette. Har egentlig ikke behov for smartfunksjonene da jeg stort sett bruker htpc.
    http:// http://www.elkjop.no/product...ed-tv-55lm615t

Skal jeg beholde sonyen? Syns tv'en er veldig bra. Kunne godt vært større, men sånn er det vel alltid...:P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •