Rimelig LED kun til spilling *løst*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelig LED kun til spilling *løst*

Hei,
    Har tenkt å kjøpe en LED/LCD i str 32-42 tommer for å henge rommet til junior. TV'en skal i 90 % av tiden brukes til spilling via konsoll eller PC.

Er det noen som kan anbefale en TV til 4500-5500,- kr. som er godt egnet til dette. 3D er ikke et krav. Men, funksjoner som skype/youtube hadde nok junior likt.

Alt av tips tas imot med stooor takk.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste forslaget jeg kan komme med er faktiskt og se på pc skjermer med hdmi innganger.
    Også kan man kjøre lyd optisk ut til et rimelig 5.1 annlegg ala logitech sine eller et headset.

Jeg anbefaler pc skjermer siden jeg ikke tror de har brydd seg om input-lag i dette sjiktet og det er lite morro og alltid være et halvt sekund eller mer bak det som skjer.

Noe alla denne Komplett.no - Fujitsu 27" SL27T-1 LED

Blir ikke største tvn men tror det blir enkleste og biligste løsning.

Om det er nintendo wii det går i vil jo ikke det funke særlig bra men de kommer iløpet av året tenker jeg den nye som vil ha hdmi

Newcomer Alekhoff sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig ville aldri gått for en PC-skjerm, det er noe drit. Jeg bruker heller små TVer som pc skjermer i dag. Da de har mye bedre farger og kontrast.

Hvorfor ikke gå for denne Panasonicen, skal være ganske bra så har den jo nok av HDMI, Pluss at den har Viera Connect (tror det heter det) der får du youtube, netflix, facebook og hele pakken:wink:

Den er kanskje litt i minste laget, men bedre å få en TV som ikke har så mye input lag og at den heller er litt mindte :wink:

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alekhoff
    Jeg personlig ville aldri gått for en PC-skjerm, det er noe drit. Jeg bruker heller små TVer som pc skjermer i dag. Da de har mye bedre farger og kontrast.
    Jeg har helt motsatt erfaring av dette.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Beste forslaget jeg kan komme med er faktiskt og se på pc skjermer med hdmi innganger.
    Også kan man kjøre lyd optisk ut til et rimelig 5.1 annlegg ala logitech sine eller et headset.

Jeg anbefaler pc skjermer siden jeg ikke tror de har brydd seg om input-lag i dette sjiktet og det er lite morro og alltid være et halvt sekund eller mer bak det som skjer.

Noe alla denne Komplett.no - Fujitsu 27" SL27T-1 LED

27" blir kanskje en smule lite? 500ms inputlag var vel å ta litt mye i

Blir ikke største tvn men tror det blir enkleste og biligste løsning.

Om det er nintendo wii det går i vil jo ikke det funke særlig bra men de kommer iløpet av året tenker jeg den nye som vil ha hdmi

Sitat Opprinnelig postet av Alekhoff

Hvorfor ikke gå for denne Panasonicen, skal være ganske bra så har den jo nok av HDMI, Pluss at den har Viera Connect (tror det heter det) der får du youtube, netflix, facebook og hele pakken:wink:

Den er kanskje litt i minste laget, men bedre å få en TV som ikke har så mye input lag og at den heller er litt mindte :wink:

Denne TV-en har LG-røtter og input lag på ca 80ms, og ikke 40ms som Panasonic sine egne skjermer. Det i tillegg til lag i systemet forøvrig vil være litt merkbart, men burde ikke hindre unger (eller casual gamere for den del) fra å ha det moro. Akkurat som man ikke skal sitte å ihjellytte høyttalere, men heller nyte musikken. Skal man heller ikke å ihjelstirre skjermen, men kose seg med filmen/spillet

Men litt liten skjerm for prisen kansje? Er vel et kompromiss led LED-LCD

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    500ms tja, gamle samsung lcd tvn min var nesten der, mildt sagt guitar hero og gran turismo var lite morro :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan jeg finne info om input lag for de forskjellige tv'ene ?
    Grunnen til at jeg ikke ønsker mindre enn 32" er at junior og venner titt og ofte spiller lokal mp, og da syns jeg 32 er min. Str.

Takker for svar så langt.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så er høy input lag enormt frustrende, siden man ofte ender med situasjoner hvor man reagerer korrekt men bommer akkurat siden tvn er x ms bak hba som skjer i konsollen/pcn.

f.eks får bom på guitar hero eller forskjellen mellom og holde svingen i gran turismo eller dundre i veggen. Meget frustrende siden du reagerer helt korrekt etter hva du ser men akkurat forsent.

Merka ikke dette før jeg fikk meg billig projector og plutselig satte 4 highscore på rappen.

De er vel også bare siste året hvor de som tester virkelig har begynt og sjekke slikt og da også samme testerne som gjør full kalibrering og måler grundig (altså ikke lyd og bilde som setter på en blueray og om den ikke tar fyr = 4 stjerner)

For mye i denne pris klassen ender man vel nesten med og finne modell du kan se på og google med 'input lag' i søket for og se om noen har testa eller kommentert om det.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen, størrelsen og kravet om LED-LCD er det ikke store saker du får. Siden den er til junior har det vel ikke så mye å si uansett. Bare velg noe du liker i butikken. Skal du ha mer valuta ville jeg enten sett på brukten eller gått for UT50 (plasma, garantert mindre input lag kontra LCD, og generelt myyye bedre bilde) til 5000.

Den er en 42"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er plasma mindre plaget med input lag enn LED/LCD ?

Hadde en 32" Panasonic LCD for noen år siden, og den hadde ikke dette problemet. Så det kan med andre ord variere fra tv til tv ?

Tror både jeg og junior hadde klikka i vinkel om jeg fikk en tv med input lag som på denne filmen: Skal dog sies at den er noen år gammel. Men, den illustrerer problemet.
    Samsung UE46C7700 input lag game test - YouTube

Tror faktisk jeg skal oppsøke lokal elkjøp/expert butikk å få en liten demo hvor de eventuelt kobler til en konsoll e.l

Selv om tv'en primært skal brukes av junior så må jeg innrømme at jeg er såpass "kresen" på tv'en at jeg ville bli sur i lang lang tid om jeg oppdager at den irrirterer meg under bruk.
    Så, da kan det vel hende at det blir plasma atter en gang.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville jo ikke trodd det, for etter hva jeg leser rundt på nettet er det stort sett de samme chipene som sitter i dem.

Men i år i alle fall virker det som at plasma modellene til samsung og panasonic er noen av de raskeste skjermene på lenge.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimvarg
    Er plasma mindre plaget med input lag enn LED/LCD ?

Hadde en 32" Panasonic LCD for noen år siden, og den hadde ikke dette problemet. Så det kan med andre ord variere fra tv til tv ?

Tror både jeg og junior hadde klikka i vinkel om jeg fikk en tv med input lag som på denne filmen: Skal dog sies at den er noen år gammel. Men, den illustrerer problemet.
    Samsung UE46C7700 input lag game test - YouTube

Tror faktisk jeg skal oppsøke lokal elkjøp/expert butikk å få en liten demo hvor de eventuelt kobler til en konsoll e.l

Selv om tv'en primært skal brukes av junior så må jeg innrømme at jeg er såpass "kresen" på tv'en at jeg ville bli sur i lang lang tid om jeg oppdager at den irrirterer meg under bruk.
    Så, da kan det vel hende at det blir plasma atter en gang.

Du får ta deg tiden til å gå innom hifi klubben. Demo rom og test alt du vil

Jeg mener at plasma gang etter gang slår LCD til samme pris på inputlag. men ingen av dem er no CRT

God tråd å lese:

Plasma vs. LCD: Response Time and Input Lag | AVForums.com - UK Online

"A typical modern-day Plasma display will have a higher contrast ratio, a lower response time and lower input lag than a typical LCD display."

Plasma
    Pros:
    - Less expensive
    - Low response times
    - Low input lag
    - High contrast ratio

Plasma er kongen av flatskjermer, rett og slett. Jeg foreslår altså en UT50 om 5 lapper er maks budjsett. Med mindre lys kontroll er et problem, da kan det lønne seg med en LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ikke umulig at det blir denne Komplett.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50UT50Y
    og så går den to år gamle traveren ned på rommet til junior.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det nok en Panasonic 42" 3D Plasma TV TX-P42UT50Y.
    4999,- på komplett. Det kan da umulig være et veldig dårlig kjøp.

Komplett.no - Panasonic 42" 3D Plasma TV TX-P42UT50Y

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det nok en Panasonic 42" 3D Plasma TV TX-P42UT50Y.
    4999,- på komplett. Det kan da umulig være et veldig dårlig kjøp.

Komplett.no - Panasonic 42" 3D Plasma TV TX-P42UT50Y

Det er et veldig godt kjøp! Lykke til. Håper du får fin opplevelse med bildet. Junior bør bli strålende fornøyd han også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan anbefale en 3D brille ?
    Eller kan jeg ta hvilken som helst fra Panasonic ? (aktive vel og merke)

En kompis på jobb sa at det burde gå med samsung sine også. Ca halve prisen for de.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan anbefale en 3D brille ?
    Eller kan jeg ta hvilken som helst fra Panasonic ? (aktive vel og merke)

En kompis på jobb sa at det burde gå med samsung sine også. Ca halve prisen for de.

Om ikke jeg er helt på bærtur så foretrekker de fleste Samsung briller nettopp pga prisen. Men verdt å vente til en bekreftelse av en annen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Panasonicen i hus og førsteinntrykket er svært bra med tanke på at den kostet 4999,-.

Responstid og inputlag er et "ikke eksisterende" problem, og bildet er godt til både film og spill.
    Med tanke på 3D så er den helt ok. Fått sett litt på Avengers og det funker.
    Det største minuset er at den kun har 2 HDMI innganger, men dette løses enkelt.

3D briller eller Wi-fi er ikke medfølgende. Men Samsung sine funker bra nok.

Totalt sett: Meget godt fornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •