Philips stoppe produksjon av 21:9 TV'er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips stoppe produksjon av 21:9 TV'er

Utrolig triste nyheter dette synes jeg.

Philips vil ikke videreutvikler 21:9 plattformen. Grunnen er at det er for få tv produsenter som har villet satset på filmformatet til fordel for 16:9 formatet. Når Philips så er ene og alene om utvikling av denne type skjermer blir det for dyrt å produsere som igjen betyr at sluttprisen blir for høy for forbrukerne til at den blir en salgssuksess.

Jeg hadde gleder meg denne uken til å se om Philips skulle lansere en enda større 21:9 TV, men istedet får vi denne nyheten.

En fantastisk TV dette og en trist dag for TV bransjen.

Jeg håper derimot at om noen år vil TV'er bli såpass store at formatet som gir stort bilde med lavere "footprint" vil tvinge flere produsenter til igjen å satse på formatet.

Altså håper jeg på en pause for dette formatet; ikke en definitiv avsluning

Les mer her:
    LED-TV: Philips skroter Cinema 21:9 - DinSide

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Triste greier, jeg hadde selv kjøpt en sånn om jeg hadde hatt et større budsjett, virket som den absolutt var verdt penga.

Desverre tror jeg nesten det er større sjangse for at hollywood og co omfavner 16:9 enn motsatt.

Med mindre OLED 'trykke' teknologien kommer så langt at man kan lage en myriade av diverse skjermstørrelser og kanskje så langt at individer kan spesial bestille formater og størrelse (jeg drømmer i alle fall)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •