Noen som selger bra CRT Tver i Norge? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 273
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Nokon som har tenkt å kjøpe "high end CRT HD", i mangel av bedre navn, ifra ville vesten? Regnet nettopp på fraktprisen og det er jo ikkje vondt for dei som virkelig vil ha ein slik tv og meiner dei overgår tver på det norske markedet.

Spør av ren nysgjerrighet, og ikkje for å provosere fram eit resultat. For meg er CRT historie. men er jo spennende om nokon kaster seg på dette.
    Mest for spesielt interesserte, PC gamere og dvd tittere. Samtidig så får man jo som jeg har sagt greie bildeprosessorer i mange blurayspillere og hjemmekinoanlegg.

Men det hadde vært kult å hatt, tar gjerne imot den gratistvn som ble lovt bort her tidligere.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Mest for spesielt interesserte, PC gamere og dvd tittere. Samtidig så får man jo som jeg har sagt greie bildeprosessorer i mange blurayspillere og hjemmekinoanlegg.

Men det hadde vært kult å hatt, tar gjerne imot den gratistvn som ble lovt bort her tidligere.

Til han som sa det: Kan heller ha en avtale med han?

Han kjøper tven til meg og sender til døra. Dersom jeg ikke er fornøyd gir jeg dobbelt tilbake. Om noen av dere ser en XBR 960 til salgs på avforum / finn så vet alle her hvem det er som selger den, så om jeg ikke holder avtalen kan dere skamme meg ut av forumet.

Jeg lover dere jeg hadde brukt den til den døde (kanskje ikke så mange år uansett siden den sansynligvis hadde vært 9 år gammel!)

Sitter og ser SD-kanaler hjemme hos mormor og morfar.. syns SD kanal på en gammel ræva 28" Samsung CRT (den har langt unna HD CRT / plasma sort, men bedre en de fleste LCD spør du meg) er bedre /// like bra som HD kanaler på Toshiba 32" som jeg ga til ho mor. SD kanaler på Toshiba'n, til og med fra 3 meters avstand er noe dritt å se på

Og til galnes som påsto at han lever i nåtiden, som om jeg lever i fortiden? HA! jeg er så fremtidig som det går an å være på min alder. Men siden alt han har er i HD, hvordan klarer har han fått Canal 9, Viasat 4, TV3, MAX, VOX, FEM og MTV i HD? Har aldri sett de i HD før, og halvparten er dem er de kanalene jeg pleier å se på. Norge er helt elendig på det med kanalpakker (europas verste???) nå som jeg er ung nok til å forsatt bo hjemme uten å føle skam har jeg ikke en mor som er interessert nok til å betale for noe annet en standard kanal pakke der alt er SD utenom TV2 HD, TVN HD, BBC HD, Discovery HD, Animal Planet HD, Nat Geo HD og NRK 1-3 HD og Eurosport HD. de ~30 andre er SD, og nå snart som jeg skal flytte for meg selv har jeg ikke RÅD til å betale sikkert 1500 i måneden for å ha tilgang til all slags fotball i HD.

Mest for spesielt interesserte, PC gamere og dvd tittere.

Det pluss fotografer, kalibratorer, broadcast eh.. (ingeniører?) og konsoll spillere

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Til han som sa det: Kan heller ha en avtale med han?

Han kjøper tven til meg og sender til døra. Dersom jeg ikke er fornøyd gir jeg dobbelt tilbake. Om noen av dere ser en XBR 960 til salgs på avforum / finn så vet alle her hvem det er som selger den, så om jeg ikke holder avtalen kan dere skamme meg ut av forumet.

Jeg lover dere jeg hadde brukt den til den døde (kanskje ikke så mange år uansett siden den sansynligvis hadde vært 9 år gammel!)

Sitter og ser SD-kanaler hjemme hos mormor og morfar.. syns SD kanal på en gammel ræva 28" Samsung CRT (den har langt unna HD CRT / plasma sort, men bedre en de fleste LCD spør du meg) er bedre /// like bra som HD kanaler på Toshiba 32" som jeg ga til ho mor. SD kanaler på Toshiba'n, til og med fra 3 meters avstand er noe dritt å se på

Og til galnes som påsto at han lever i nåtiden, som om jeg lever i fortiden? HA! jeg er så fremtidig som det går an å være på min alder. Men siden alt han har er i HD, hvordan klarer har han fått Canal 9, Viasat 4, TV3, MAX, VOX, FEM og MTV i HD? Har aldri sett de i HD før, og halvparten er dem er de kanalene jeg pleier å se på. Norge er helt elendig på det med kanalpakker (europas verste???) nå som jeg er ung nok til å forsatt bo hjemme uten å føle skam har jeg ikke en mor som er interessert nok til å betale for noe annet en standard kanal pakke der alt er SD utenom TV2 HD, TVN HD, BBC HD, Discovery HD, Animal Planet HD, Nat Geo HD og NRK 1-3 HD og Eurosport HD. de ~30 andre er SD, og nå snart som jeg skal flytte for meg selv har jeg ikke RÅD til å betale sikkert 1500 i måneden for å ha tilgang til all slags fotball i HD.

Det pluss fotografer, kalibratorer, broadcast eh.. (ingeniører?) og konsoll spillere
    Ikke glem kirurger og legestand..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CRT? Er dette en pensjonisttråd? Kom ann. Hvor bakstreversk kan man bli...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Sort og inputlag er jeg enig i, farger er jeg ikke enig i.

Kuro sort og enda sortere får du snart når Oled blir billig nok...:-D

Er jeg den eneste som er lei av å høre dette? Har vi ikke hørt dette siden 07-08? Skulle ikke LED være en blanding mellom LCD fordeler og plasma fordeler uten ulemper? OLED har så og si sine problemer det også. Og siden dette en er tråd som handler om CRT, hvorfor ikke legge til "skulle ikke flatskjermer ha bedre bilde enn billedrør? det tok vel 4-5 år før den beste CRTen ble matchet (ikke forbigått, men matchet) med en flatskjerm, og har ikke blitt matchet siden. Gjennomsnitts high-end flatskjermer er per dags dato, ikke helt på nivå med gjennom snitts high end CRT spør du meg (Er altså Samsung LED, Sharp LED, LG LED, osv som drar ned gjennomsnitten, jeg vil tro at Panasonic klarte å matche de med 2011-12 skjermene)

Etter alt det ovenfornevnte tør jeg bare ikke å satse på at OLED blir 1000 ganger bedre enn alt annet. Det eneste jeg hadde tørt å satse på blir nok ikke noe av, og det er Project Kuro aka Kuro 10G aka Pioneer Extreme Contrast Concept aka ECC panel.

Hvis ikke de ovenfornevnte årsaken er et godt nok argument til å tvile på OLED så kan jeg bare slenge inn 2 problemer:
    1. fargene
    2. S-AMOLED finnes i mobil markedet, og er uten tvil bedre enn IPS, S-LCD osv spør du meg, men andre mener det ikke er noe forskjell verdt å nevne.

Men min Galaxy S3 Super Amoled er noe av det beste jeg har sett. 720x1280 på den lille (STOOOORE) skjermen, nærmeste perfekt sort og et utrolig farge spektrum, men dog ikke nødvendigvis korrekte farger.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    CRT? Er dette en pensjonisttråd? Kom ann. Hvor bakstreversk kan man bli...

pensjonisttråd? Tipper jeg er halvparten så gammel som deg. Syntes at du burde lese gjennom de saklige postene her, kanskje du lærer litt mer om TVer

vinyler? hvor bakstreversk kan man bli!!!

Ikke glem kirurger og legestand..

Er de kirurgene helt dumme eller?! Vet de ikke at CRT har alt for lite bilde + dårlig geometri! Forbanna rødgrønn regjering som ikke bruker nok penger på sykehus i dette landet altså!!!! Hvis de er så smarte og har doktorgrad, hvorfor er ingen av dem smarte nok til å ta turen til elkjøp og kjøpe det nyeste innen TV teknologi bl.a Samsung ES8005? - galnes, andreas, tiger & co.

Neida, men enda et godt poeng Danke. Når jeg var ung og dum og ikke trodde på disse amerikanerne som lærte meg om HD CRT ble jeg referert til leger som brukte CRT skjermer til mange tusen dollar. De sidene de viste begrunnet altså hvorfor de med avanserte operasjoner trengte CRT skjermer nettopp fordi flatskjermer ikke var gode nok for jobben.. skulle likt å finne fram en sånn artikkel assa..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alder er en teknisk tilstand. Har ingen betydning. Har lest alle innleggene - og finner dem teknisk utdatert (og kun i beste fall teoretisk interessante) i dagens AV-verden. La oss ta syretesten:

- Hvilken CRT kjøper du UltimaNoctis - og hvorfor?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alder er en teknisk tilstand. Har ingen betydning. Har lest alle innleggene - og finner dem teknisk utdatert (og kun i beste fall teoretisk interessante) i dagens AV-verden. La oss ta syretesten:

- Hvilken CRT kjøper du UltimaNoctis - og hvorfor?

Nå er det alt for mange innlegg her for å referere deg til en bestemt post men.. det virker som det ikke er noen brukebare i Norge. Er ikke særlig interessert i en loewe eller b&O som med 800x600 som har blitt nevnt her, ikke vet jeg hvordan ellers bildet er. Skal jeg ha en CRT, blir det en god Sony a la XBR 960 eller GDM FW900. Jeg er utrolig skuffet at XBR 960 var kun tilgjengelig i USA, og Europa fikk kun Sony H100 som ikke var HD, og hadde verken like bra farger eller sort som den amerikanske XBR 960, m.a.o. søppel omtrent. Kanskje greit for 500 kroner, men jeg er ikke ute etter "greit". XBR 960 kan fraktes relativt billig, men 6000 kroner blir fort 8000 etter frakt og skatt, og da blir jeg ståendes med en NTSC TV i huset. Da er Kuro KRP 500-A til 8000 kroner laget for PAL/Norge et MYE bedre valg samt tryggere.

Kanskje jeg kan vurdere en Sony GDM FW900 ? Har sett de går for så lite som $200.. blir vel en 1800-2000 kroner etter frakt og da har jeg en optimal skjerm å spille PC spill på. Er ingen kalibrator / kirurg / broadcaster / fotograf så har ikke så mye bruk for den annet en det da. Konsoll spill blir mye bedre på 100 tommern. da har jeg fremdeles ikke noe å se kanaler på, blir dumt med en monitor + PJ. DVD filmer kan funke fett, går fint ann å sitte en halv meter unna 24" og få en god film opplevelse. bildet blir suverent på både blu-ray og særlig DVD kontra PJen.

Går nødvendigvis ikke for akkurat de to, men noen av de som jeg poster på side en f.eks Toshiba/philips Tven til drøyt halvparten av hva en XBR 960 går for hadde også vært fint.

Men som sagt --- ingen av disse er laget for Norge, nok engang der USA er best.

Jeg har sikket 100 DVD filmer, mange som forsatt er verdt å se, men ser rett og slett så dårlig ut at det ikke er moro å se på engang. Blir unødvendig dyrt å bruke så mye penger på blu-ray for å kjøpe filmer jeg allerede har. Har kjøpt en god del filmer på blu-ray som jeg allerede har på DVD, som Ringenes Herre. og herregud for et bildet på denne filmen! fantastisk på 100".

Alder er en teknisk tilstand. Har ingen betydning.

Akkurat det jeg sier når jeg roter med 16 åringer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med 16-åringer er den tekniske delen - så det er greit. Den hobbyen skal du få ha i fred.

Så du VIL ha en CRT-tv? Jeg bøyer meg i støvet. Jeg skjønner ikke hvorfor, men respekterer ønsket ditt. Entusiasme kan ikke forklares - men kun erkjennes.

Bortsett fra heng til 16-åringer da - det er det en diagnose for.

Lykke til med CRT og 1996-modeller.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med 16-åringer er den tekniske delen - så det er greit. Den hobbyen skal du få ha i fred.

Så du VIL ha en CRT-tv? Jeg bøyer meg i støvet. Jeg skjønner ikke hvorfor, men respekterer ønsket ditt. Entusiasme kan ikke forklares - men kun erkjennes.

Lykke til med CRT og 1996-modeller.

Det var forsåvidt en spøk, og er forresten 93-modell selv.. Entusiasme KAN forklares. Jeg er ikke ute etter en billig CRT eller en fra 70 tallet, men en HD CRT med bedre bildet enn dagens flatskjermer. A la XBR 960 & co ...

Jeg orker ikke forklare til enda en person om nettopp hvorfor CRT er bedre. Men si meg, ville du heller hatt en 80 talls legende f.eks Snell TYPE A/III, B&W Matrix, Sennheiser Orpheus osv eller noe modern som Klipsch, B&W CM8 og sennheiser HD800?

Foretrekker du vinyler eller MP3?

Håper det var en forståelig analogi.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foretrekker du vinyler eller MP3?
    Ingen av dem. Jeg foretrekker langt mer moderne løsninger enn de to valgene. Beklager.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av dem. Jeg foretrekker langt mer moderne løsninger enn de to valgene. Beklager.
    Flac / wav ? Er såååh mye av det tilgjengelig.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, for oss "pensjonister" kanskje, men 3 års aldersforskjell er vel ikke et så stort problem at man må "true" med å gi diagnoser eller.....?

Når det gjelder teknologiske valg, så skjønner jeg ikke helt hvorfor man ikke heller kan ta en ja takk begge deler innstilling. Hvorfor skal man lage seg problemer og uenighet, når man kan bruke kunnskap til å velge riktig verktøy til jobben som skal gjøres.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg den eneste som er lei av å høre dette? Har vi ikke hørt dette siden 07-08? Skulle ikke LED være en blanding mellom LCD fordeler og plasma fordeler uten ulemper? OLED har så og si sine problemer det også. Og siden dette en er tråd som handler om CRT, hvorfor ikke legge til "skulle ikke flatskjermer ha bedre bilde enn billedrør? det tok vel 4-5 år før den beste CRTen ble matchet (ikke forbigått, men matchet) med en flatskjerm, og har ikke blitt matchet siden. Gjennomsnitts high-end flatskjermer er per dags dato, ikke helt på nivå med gjennom snitts high end CRT spør du meg (Er altså Samsung LED, Sharp LED, LG LED, osv som drar ned gjennomsnitten, jeg vil tro at Panasonic klarte å matche de med 2011-12 skjermene)

Etter alt det ovenfornevnte tør jeg bare ikke å satse på at OLED blir 1000 ganger bedre enn alt annet. Det eneste jeg hadde tørt å satse på blir nok ikke noe av, og det er Project Kuro aka Kuro 10G aka Pioneer Extreme Contrast Concept aka ECC panel.

Hvis ikke de ovenfornevnte årsaken er et godt nok argument til å tvile på OLED så kan jeg bare slenge inn 2 problemer:
    1. fargene
    2. S-AMOLED finnes i mobil markedet, og er uten tvil bedre enn IPS, S-LCD osv spør du meg, men andre mener det ikke er noe forskjell verdt å nevne.

Men min Galaxy S3 Super Amoled er noe av det beste jeg har sett. 720x1280 på den lille (STOOOORE) skjermen, nærmeste perfekt sort og et utrolig farge spektrum, men dog ikke nødvendigvis korrekte farger.

pensjonisttråd? Tipper jeg er halvparten så gammel som deg. Syntes at du burde lese gjennom de saklige postene her, kanskje du lærer litt mer om TVer

vinyler? hvor bakstreversk kan man bli!!!

Er de kirurgene helt dumme eller?! Vet de ikke at CRT har alt for lite bilde + dårlig geometri! Forbanna rødgrønn regjering som ikke bruker nok penger på sykehus i dette landet altså!!!! Hvis de er så smarte og har doktorgrad, hvorfor er ingen av dem smarte nok til å ta turen til elkjøp og kjøpe det nyeste innen TV teknologi bl.a Samsung ES8005? - galnes, andreas, tiger & co.

Neida, men enda et godt poeng Danke. Når jeg var ung og dum og ikke trodde på disse amerikanerne som lærte meg om HD CRT ble jeg referert til leger som brukte CRT skjermer til mange tusen dollar. De sidene de viste begrunnet altså hvorfor de med avanserte operasjoner trengte CRT skjermer nettopp fordi flatskjermer ikke var gode nok for jobben.. skulle likt å finne fram en sånn artikkel assa..
    Det er ganske morsomt å lese innleggene dine!:-D

Så du mener at det aldri kommer til å komme noe som vil slå CRT?

Og hvorfor svarer du ikke på tilbudet jeg har gitt deg?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, denne tråden har jo tatt helt av. Dette kan vel ikke være noe annet enn trolling?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er da veldig enkel. Skal du ha en Hd-crt så må du punge ut med frakt, toll og hele dritten. I Norge finnes de rett og slett ikke. Bortsett fra monitorer. Det blir litt smått?

Når det gjelder alle de flate entusiastene som sender dårlig ånde i retning crt-en så er det noe underlig. Fremdeles er den gamle boksen fortrukket til eksempelvis fargekorrigering av film.

Flatskjermen til tross for stor bedring de siste årene har enda ikke klart å komme til crt nivå når det kommer til fargegjengivelse eller bevegelse for den saks skyld. I det hele tatt virker det som det operative ordet er «FLAT». Produsentene har de siste årene vært mest opptatt av hvor flat tv skal være. Hurra! Tv-en min er helt flat. Vi kan stå på siden å se hvor flat den er. Bildet kan vi dessverre ikke se fra siden for da blir det helt grått... Vi må sitte helt på midten... Da blir det bra.

Jeg mener. Lcd er en utrolig svak teknikk for bevegelige bilder. Produsentene fyller dem til randen med komponenter som skal hjelpe alle problemene, men disse skaper bare et hav av nye. Det blir som å behandle en HIV pasient for kreftsvulster. Kreften kan kanskje bli borte, men HIVen den drar ingen steder.

Plasmaskjermen er bedre... Hvorfor? Den benytter seg delvis av den samme teknikken som CRT. Dessverre er systemet som en Citroen 2CV. Artig å se på, men fragile greier.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må virkelig følge med videre her. dette tar jo helt av
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ironiske med hele tråden er at 100% av disse som lovpriser CRT over alt annet mpt kvalitet, har skrevet innleggene sine på en lcd eller plasmaskjerm, og bruker akkurat det samme i tv-stua eller hjemmekinoen (ok, la oss ta med dlp og lcos for de som sitter med prosjektor). Ikke et bilderør i sikte når den skjermen/framviseren man selv gikk for ble valgt..

Sier ikke det nok?

Legg gjerne ved bildedokumentasjon om noen vil påstå at jeg tar feil, for det gjør jeg nok neppe

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tv viser ikke bra før avspiller/kilde leverer bra

Til trådstarter
    PS3 er ræva på DVD så det hjelper ikke med bra tv
    HDMI inn (crt/plasma/lcd osv)
    (scalering i avspiller)
    som totalt vanligvis omfatter bla
    • color space conversion
    • picture controls (brightness, contrast, saturation)
    • PReP
    • deinterlacing
    • støyreduksjon
    • detail or edge enhancement
    • skalering
    • frame rate conversion
    • chroma upsampling error detection and correction
    • Y/C delay
    • aspect ratio control
    • zoom

PS3 til en CRT analogt omfattes vel av analog sunset så en BD film vil bli nedconvertert av dårlig scalerer til SD + digital til analog convertert med en elendig video DAC

PS3 DVD til CRT analogt vil bli digital til analog convertert med en elendig video DAC

PS3 Blu-Ray HDMI til tv/prosjector er på langt nær meget bra i forhold til bra Blu Ray spillere , forskjell er ikke så veldig stor men er der

__________________________________________________ _____

Du nevner tv kanaler og bildekvalitet

Skal man overføre tv signaler til en CRT tv analogt vil tunerens digital til analog convertertere video (de tunere cd/get osv gir ut har elendig video dac)

HDMI ut fra kabel/satelitt/bakkesendt tuner............De aller fleste tunere har elendig bildebehandling hdmi ut.

Mange nye HD tvr senere år leverer faktisk mye bedre tv bilde ved å bruke IDTV (tuner i tv + cam og kort)
    (både hd og sd sendinger)

Nå har enkelte BD spillere fått intergret tv tuner å (idtv) å ser man fremover da de beste bd spillere med gode video prosessorer får idtv mulighet kan man få enda en forbedring.
    __________________________________________________ ___________
    Bildebehandling ytelse avspillere har forbedret seg mye å feks Cambridge 751bd som er nevnt i tråden har beste målte benchmark ytelse video
    Cambridge 751BD Universal 3D Blu-ray Player - Secrets of Home Theater and High Fidelity

ps3 er et mere sørgelig syn
    Sony Playstation PS3 FW 2.1 - Secrets of Home Theater and High Fidelity

Pris er ikke altid ensbetydende med video kvalitet å eksempel er McIntosh MVP881 som koster ca 75 000,- (altså ca 13 ganger mere enn cambridge 751bd som er på salg i dag) der McIntosh yter katastrofalt i forhold å kan vel sammenlignes med bd spillere til 500,- kr
    McIntosh MVP881 Universal Blu-ray Player - Secrets of Home Theater and High Fidelity

__________________________________________________ ______
    Er man opptatt av fargegjengivelse på tv bør en avspiller i det minste henge med.

Se forskjell billig spiller (sony s570) og en oppo bdp 93 til ca 4500,-
    (cambridge og oppo har samme video del så resultatene her for oppo 93/95 gjelder også for cambridge 651bd / 751bd)
    The Secrets Blu-ray Player HDMI Benchmark - Part I - Secrets of Home Theater and High Fidelity

google oversatt....Google Oversetter

__________________________________________________ _____
    At ps3 ikke er en reser på bilde ytelse vil jo også vises ved spill da selv om oppløsningen på spill/film stemmer med det man skal vise det på så blir det utført mye bildebehandling alikevel........slik vil alle andre som xbox , wii osv også gjøre.
    (etter kalibrering av en tv/prosjector kan man justere farge/støy osv med bra bd avspiller (de med bra prosessor som feks cambridge)da den har mange innstillinger til bilde) (dårlig prosessor har man få justeringsmuligheter + de fungerer svært dårlig
    __________________________________________________ ___________
    Blir jo heller ikke perfekt om man har dårlig tv å bra avspillere nei
    men
    hjelper lite med bra tv om ikke avspillere strekker til.

Man får mange bra hd tv i dag + bra avspiller så er bilde meget bra
    tv3 og mtv er i hd ja (om man ønsker da , ønsker man ikke ser man det i sd)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det er ganske morsomt å lese innleggene dine!:-D

Så du mener at det aldri kommer til å komme noe som vil slå CRT?

Og hvorfor svarer du ikke på tilbudet jeg har gitt deg?

Nei ikke nødvendigvis. Men forøyeblikket har vi allerede OLED og AMOLED og nå Super AMOLED på mobil markedet i flere år. Jeg vet ikke hvordan OLED TV blir i forhold til disse mobil skjermene, men hvis vi kan sammenligne de med det vi finner i Samsung mobiler, kan jeg trygt si at CRT blir ikke slått med det første. Samtlige så har en god del klaget over det med fargene til OLED, samtidig som flere mener at det er dumt å påstå at OLED har "infinite contrast" fordi sort forsatt ikke er helt sort. Med unntak av noen få digitale projektorer, så tror jeg forsatt ikke at vi har slått gamle 15/70mm IMAX film. Samtidig som film kamera har bare nå nylig blitt slått av digitale speilrefleks kamera (dette er jeg ikke 100% sikker på, sist jeg hadde en samtale med en som er kamera ekspert var en del år siden, og det var det ingen digitale kameraer som var på film/print nivå).

Men det har blitt skrevet mange innlegg her, hvilket tilbud har du gitt meg?

Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Saken er da veldig enkel. Skal du ha en Hd-crt så må du punge ut med frakt, toll og hele dritten. I Norge finnes de rett og slett ikke. Bortsett fra monitorer. Det blir litt smått?

Når det gjelder alle de flate entusiastene som sender dårlig ånde i retning crt-en så er det noe underlig. Fremdeles er den gamle boksen fortrukket til eksempelvis fargekorrigering av film.

Flatskjermen til tross for stor bedring de siste årene har enda ikke klart å komme til crt nivå når det kommer til fargegjengivelse eller bevegelse for den saks skyld. I det hele tatt virker det som det operative ordet er «FLAT». Produsentene har de siste årene vært mest opptatt av hvor flat tv skal være. Hurra! Tv-en min er helt flat. Vi kan stå på siden å se hvor flat den er. Bildet kan vi dessverre ikke se fra siden for da blir det helt grått... Vi må sitte helt på midten... Da blir det bra.

Jeg mener. Lcd er en utrolig svak teknikk for bevegelige bilder. Produsentene fyller dem til randen med komponenter som skal hjelpe alle problemene, men disse skaper bare et hav av nye. Det blir som å behandle en HIV pasient for kreftsvulster. Kreften kan kanskje bli borte, men HIVen den drar ingen steder.

Plasmaskjermen er bedre... Hvorfor? Den benytter seg delvis av den samme teknikken som CRT. Dessverre er systemet som en Citroen 2CV. Artig å se på, men fragile greier.

Helt riktig skrevet her altså :-D

Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Det ironiske med hele tråden er at 100% av disse som lovpriser CRT over alt annet mpt kvalitet, har skrevet innleggene sine på en lcd eller plasmaskjerm, og bruker akkurat det samme i tv-stua eller hjemmekinoen (ok, la oss ta med dlp og lcos for de som sitter med prosjektor). Ikke et bilderør i sikte når den skjermen/framviseren man selv gikk for ble valgt..

Sier ikke det nok?

Legg gjerne ved bildedokumentasjon om noen vil påstå at jeg tar feil, for det gjør jeg nok neppe

DLP for meg da

Du sier bugatti er verdens raskeste bil, men selv kjører du en Golf?
    Om den virkelig er raskere enn min Jaguar som du påstår, hvorfor kjører du ikke en selv?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke nødvendigvis. Men forøyeblikket har vi allerede OLED og AMOLED og nå Super AMOLED på mobil markedet i flere år. Jeg vet ikke hvordan OLED TV blir i forhold til disse mobil skjermene, men hvis vi kan sammenligne de med det vi finner i Samsung mobiler, kan jeg trygt si at CRT blir ikke slått med det første. Samtlige så har en god del klaget over det med fargene til OLED, samtidig som flere mener at det er dumt å påstå at OLED har "infinite contrast" fordi sort forsatt ikke er helt sort. Med unntak av noen få digitale projektorer, så tror jeg forsatt ikke at vi har slått gamle 15/70mm IMAX film. Samtidig som film kamera har bare nå nylig blitt slått av digitale speilrefleks kamera (dette er jeg ikke 100% sikker på, sist jeg hadde en samtale med en som er kamera ekspert var en del år siden, og det var det ingen digitale kameraer som var på film/print nivå).

Men det har blitt skrevet mange innlegg her, hvilket tilbud har du gitt meg?

Helt riktig skrevet her altså :-D

DLP for meg da

Du sier bugatti er verdens raskeste bil, men selv kjører du en Golf?
    Om den virkelig er raskere enn min Jaguar som du påstår, hvorfor kjører du ikke en selv?

Hvis du ser videoene fra IFA og hvor imponert Gorm er av Samsung sin 55" Oled tror jeg nok den er en del bedre enn de beste CRT. Nå har ikke jeg sett dette selv, men jeg stoler mer på Gorm enn jeg gjør på deg...Tror ikke man skal sammenligne en mobilskjerm med en TV, men så gjør jo du hva som helst for å forsvare ditt standpunkt.

Jeg har ikke skrevet så mange innlegg her så du får se noen sider tilbake, det har du tid til...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine