Noen som selger bra CRT Tver i Norge? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 273
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Ja, CRT som PC-skjerm egner seg bedre til spilling enn LCD. Til alt annet slår nøyaktigheten til LCD den totalt. Både IPS-paneler og LED-bakbelyset paneler.

Dårlig research her shield. Dette er en uprofesjonell "reveiw" skrevet i en forumtråd i Club Polk (Audio) 5. mars 2007!

Ærlig talt. . . Første setning og beløpet i siste burde hjelpe deg å se dette. Plasma til $10.000 sier oss heller ikke mye, hvilken modell, var den kalibrert osv. Dette er jo ikke vits å ta alvorlig. Tror han forgudet sin 16 år gamle 1. gen XBR litt drøyt, kanskje pga denne reklamen? Kremt, flimmer.

Nei, skivebom var det av han.

CRT er overhodet ikke foretrukket fremdeles. Ikke kom med påstander uten noe til å støtte opp om de.

De store TV-produsentene tilbyr studiomonitorer, det finnes også en myriade av selskaper som ene og alene spesialiserer seg på studiomonitorer. Ref CoolTouch

Spar deg for bryet, det blir ikke lest. Jeg forlater tråden, du skal fint få ha dine tanker om CRT i fred for min del. For all del kjøp deg en XBR, håper du blir fornøyd

Jeg vet den blir lest, fordi jeg vet du kommer tilbake for å se om jeg svarer skjønner ikke hva faren min og sin kuro har med tråden å gjøre. Dumt av deg å sette alle tenåringer under samme merkelapp. Blir som å si alle over 30 som fremdeles skriver på forum er jomfru, bor hos mamma, lever på trygd, osv.

Han jeg refererte til forresten, er ingen tenåring, men en proff kalibratør som tydeligvis har mer peil på TV-tekonolgi enn noen her på avforum, han er godt voksen, og har hatt over 30-40 plasma/LED tver ut av stua, nemlig fordi han aldri blir fornøyd. Eneste skjermen som tilfridstiller han er XBR 960, Elite Kuro PRO 111FD, Sony GDM FW900. Alle i hvert sitt rom til hver sin bruk (FW900 til PC spilling og fotografi Kuro til blu-ray og HDTV, xbr 960 SD TV og til konsoll spill osv. regner jeg med)

om jeg ikke husker riktig så hadde han en ST30 42" som PC-skjerm til hver dags bruk som facebook osv pga CRT funker dårlig til tekst + for liten samtidig som det ikke fantes noen LCD skjermer med bra nok bilde. 42" var optimal størrelse pga stor pult. Sist jeg leste en kommentar fra denne TV guruen var da han gråt over at Panasonic ikke kom ut med 42" plasma TV til å erstatte ST30 som han hadde (bodde i USA, ST50 er 50" og oppover)
    Skulle ønske jeg kjente en nordmann som han som jeg kunne ha fått til å lære dere utvitende en ting eller to om TV!!

Bare slenger inn en god tråd fra avforums her:
    Would you consider CRT technology superior to LCD or Plasma?

MANGE som mener at flatskjermer som ikke er Kuro er noe dritt, Kuro gir er bare det nærmeste som kommer til en CRT som XBR 960 Noen mener Kuro er best da. men få sier at de velger en annen TV en CRT pga bildet

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    om jeg ikke husker riktig så hadde han en ST30 42" som PC-skjerm til hver dags bruk som facebook osv pga CRT funker dårlig til tekst + for liten samtidig som det ikke fantes noen LCD skjermer med bra nok bilde. 42" var optimal størrelse pga stor pult. Sist jeg leste en kommentar fra denne TV guruen var da han gråt over at Panasonic ikke kom ut med 42" plasma TV til å erstatte ST30 som han hadde (bodde i USA, ST50 er 50" og oppover)
    Sitter foran en 30" med 2560x1600 oppløsning nå. En optimal skjerm for tekst/bilder etter min mening, ville vært en 27" med tilsvarende oppløsning. Fortrinnsvis en kalibrert IPS-skjerm.

42" TV med enda lavere oppløsning klemt opp i ansiktet? Høres mer ut som noe man ville fått utdelt fra hjelpemiddelsentralen.

Skulle ønske jeg kjente en nordmann som han som jeg kunne ha fått til å lære dere utvitende en ting eller to om TV!!
    Med den holdningen der så ville jeg ikke holdt pusten på at det skjer med det første....

Spøk til side, om du hadde tatt en litt mer konstruktiv tone til debatten, tror jeg kanskje du ville oppdaget at det sitter en del kunnskapsrike brukere her inne også. Kjenner godt til markedet i USA, da jeg tidlig begynte å interessere meg for custom markedet (der de lenge har vært foran oss hva utvalg angår). Kulturen generelt i USA er annerledes, og "pimp my ride"-faktoren (alà profilbildet ditt) er langt mer gjeldende enn "german engineering" og kvalitet fremfor kvantitet prinsippet - om den analogien er forståelig. Der borte vil du for eks. fortsatt finne aktivet i tråder om bakprosjektor tv`er, CRT-TV og laserdisc.

Hadde som flere her, en rekke toppmodeller fra Sony og Philips i CRT`en sin glanstid. Overscan, geometri-feil, "lysblødning", lite bilde og enorme kabinett er derimot ikke noe stort savn, den tiden er heldigvis over selv om det er artig å mimre... Verden går fremover.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor syns du
    - Dårlig geometri
    - PSU/trafo
    - Overscan
    - Uskarphet
    - Bildestøy
    - Lav oppløsning
    - Påvirket av høyttalere

er egenskaper som er uvesentlig? En god plasma banker aller CRT på dette.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Hvorfor syns du
    - Dårlig geometri - syntes CRT har bedre geometri
    - PSU/trafo - ehhh hva så?
    - Overscan - ikke et problem
    - Uskarphet - er kun et problem dersom jeg skulle brukt en CRT TV på PC.
    - Bildestøy - null problem
    - Lav oppløsning - L, o, L. på en 34" trenger du ikke høyere enn 720p. men bl.a. XBR 960 og andre CRT støtter både 720p og 1080i
    - Påvirket av høyttalere - hva mener du her? hvordan blir TVen påvirket av ht? jeg bruker eksterne ht..

er egenskaper som er uvesentlig? En god plasma banker aller CRT på dette.
    Ser ikke på noen av det der som et problem, det jeg ser på som et problem er størrelsen, både det ytre og det indre. For stor boks, alt for liten skjerm.

Så det er:

* høyere kontrast
    * dypere sort
    * bedre gamma
    * bedre farger temp
    * bedre farge "saturation"
    * "mer realistisk og naturlig"
    * bedre på DVDer
    * bedre på SD kanaler som MAX, FEM, VOX, MTV, osv..
    * bedre på SD konsoller
    - kun 34"
    - footprint

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Sitter foran en 30" med 2560x1600 oppløsning nå. En optimal skjerm for tekst/bilder etter min mening, ville vært en 27" med tilsvarende oppløsning. Fortrinnsvis en kalibrert IPS-skjerm.

42" TV med enda lavere oppløsning klemt opp i ansiktet? Høres mer ut som noe man ville fått utdelt fra hjelpemiddelsentralen.

Med den holdningen der så ville jeg ikke holdt pusten på at det skjer med det første....

Spøk til side, om du hadde tatt en litt mer konstruktiv tone til debatten, tror jeg kanskje du ville oppdaget at det sitter en del kunnskapsrike brukere her inne også. Kjenner godt til markedet i USA, da jeg tidlig begynte å interessere meg for custom markedet (der de lenge har vært foran oss hva utvalg angår). Kulturen generelt i USA er annerledes, og "pimp my ride"-faktoren (alà profilbildet ditt) er langt mer gjeldende enn "german engineering" og kvalitet fremfor kvantitet prinsippet - om den analogien er forståelig. Der borte vil du for eks. fortsatt finne aktivet i tråder om bakprosjektor tv`er, CRT-TV og laserdisc.

Hadde som flere her, en rekke toppmodeller fra Sony og Philips i CRT`en sin glanstid. Overscan, geometri-feil, "lysblødning", lite bilde og enorme kabinett er derimot ikke noe stort savn, den tiden er heldigvis over selv om det er artig å mimre... Verden går fremover.

Er enig at IPS 30" 2560x1600 eller IPS 27" 1440p er optimalt for lesing av skrift osv. men som jeg sa (stor pult) jeg stilte han også det spørsmålet hvorfor han absolutt MÅTTE ha en ST30 (hadde ST20 før dette) når han aldri har 34XBR960, 24GDMFW900, KRP 500-A osv men han absolutt MÅTTE ha en 42" og var ingen annen størrelse som var godt nok. Han var helt oppgitt at det beste man får i 42" utgave er Panasonic ST30. Riktig nok har vi 42GT50 her i Europa. tonen min i tråden ble som det ble, forventa ikke å høre fra AVFORUM at CRT var søppel og høre på en svenske som påstår at det er utdatert..

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men du er nok veldig naiv når du tror at 720p betyr at den har 720p oppløsning. Oppløsningen er laaangt lavere. (enkle testbilder ville vist at den vertikale og horisontale oppløsningen ofte er under halvparten) På vanlige TV apprater snakket man ofte om at man hadde sånn ca 200-300 linjers horisontal oppløsning. (selv om det burde vært 1024 på en 16:9 SD skjerm)

Det skarpeste bildet jeg har opplevd noengang er en 14" CRT jeg hadde på kontoret midt på 90 tallet. Betyr det at 14" CRT banker alle andre apparater?

Du kan ikke forveksle bra bildekvalitet, med bra bilde grunnet liten skjerm.
    (da bør du bare skaffe deg en Iphone med Retina skjerm og se filmer på)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du så sikker på det? Som du vil ser på dette forumet, så er vi fremdeles noe som bruker pro-serien til Panasonic og den kommer fremdeles i 42 (også "over there"). Her ser du den siste Pro-serien som snart blir erstattet av en ny modell:

Sneak Peek: Panasonic’s TH-42BT300U Reference-Grade Plasma Monitor

Det er slett ikke uvanlig at Pro-serien brukes i studioer (også her i Norge) og studioteknikere på TV-apparater kan mye på dette feltet - også her i Norge

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kulturen generelt i USA er annerledes, og "pimp my ride"-faktoren (alà profilbildet ditt) er langt mer gjeldende enn "german engineering" og kvalitet fremfor kvantitet prinsippet - om den analogien er forståelig. .

Litt off topic.. men.....................
    Jeg håper ikke du prøver å si at profilbildet mitt (KSS cine beta) er kvantitet over kvalitet... hele kinoen ble bygget for en grunn, å oppnå maksimal audio og video kvalitet. Hvis det var det du mente, så kan jeg skjønne forvirrelsen, det er mer vanlig å se 5.1 / 7.1 kanskje 10.2 surround med noe n få forsterkere eller et par monoblokk forsterkere.. Men dette ga ikke Jeremy Kipnis bra nok resultater, startet først med 8.8 kanals Snell THX Reference anlegg med 30 flagskip Mcintosh forsterkere når selv ikke verdens beste ht og forsterkere ikke er nok, hva gjør man? kjøper fler! så byttet han til Snell THX 12.12 kanaler og 48 forsterkere, jeg kan ikke så mye om akkurat forsterkere men spurte om hvorfor han bruker 48 stykk og han at det er fordi det blir 4 stykk/ht, en for 18" dypbassen (bass) en for 6.5 tommerne (baritone) en for 5" mellomtonene (tenor/alto) og en for diskantene (soprano).
    For hva er det eneste som slår en 2.0 stereo Snell THX Reference oppsett? 12.12 kanaler med Snell THX Reference

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Beklager, men du er nok veldig naiv når du tror at 720p betyr at den har 720p oppløsning. Oppløsningen er laaangt lavere. (enkle testbilder ville vist at den vertikale og horisontale oppløsningen ofte er under halvparten) På vanlige TV apprater snakket man ofte om at man hadde sånn ca 200-300 linjers horisontal oppløsning. (selv om det burde vært 1024 på en 16:9 SD skjerm)

Det skarpeste bildet jeg har opplevd noengang er en 14" CRT jeg hadde på kontoret midt på 90 tallet. Betyr det at 14" CRT banker alle andre apparater?

Du kan ikke forveksle bra bildekvalitet, med bra bilde grunnet liten skjerm.
    (da bør du bare skaffe deg en Iphone med Retina skjerm og se filmer på)

Samsung Galaxy S3 S-AMOLED skjerm mener du vel? iphone skjerm er noe møkk i forhold til AMOLED skjermene til bl.a. Samsung

Men jeg håper virkelig ikke du tror mobiler har verdens beste skjermer... en 50" Galaxy S3 eller iphone 4s skjerm med til svarende dot pitch / ppi (pixel per inch) så la oss si for enkelhets skyld at den er 4K, selvom 4K ikke hjelper på en 50". så hadde de fremdeles ikke vært best

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic.. men.....................
    Jeg håper ikke du prøver å si at profilbildet mitt (KSS cine beta) er kvantitet over kvalitet... hele kinoen ble bygget for en grunn, å oppnå maksimal audio og video kvalitet. Hvis det var det du mente, så kan jeg skjønne forvirrelsen, det er mer vanlig å se 5.1 / 7.1 kanskje 10.2 surround med noe n få forsterkere eller et par monoblokk forsterkere.. Men dette ga ikke Jeremy Kipnis bra nok resultater, startet først med 8.8 kanals Snell THX Reference anlegg med 30 flagskip Mcintosh forsterkere når selv ikke verdens beste ht og forsterkere ikke er nok, hva gjør man? kjøper fler! så byttet han til Snell THX 12.12 kanaler og 48 forsterkere, jeg kan ikke så mye om akkurat forsterkere men spurte om hvorfor han bruker 48 stykk og han at det er fordi det blir 4 stykk/ht, en for 18" dypbassen (bass) en for 6.5 tommerne (baritone) en for 5" mellomtonene (tenor/alto) og en for diskantene (soprano).
    For hva er det eneste som slår en 2.0 stereo Snell THX Reference oppsett? 12.12 kanaler med Snell THX Reference
    Jeg syntes hele den oppmerksomhetsyke "verdens beste"-kinoen er tøysete og et typisk eksempel på amerikansk prosjektering av en mengde ulike årsaker, men det er diskutert flere ganger tidligere og som du sier OT.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke på noen av det der som et problem, det jeg ser på som et problem er størrelsen, både det ytre og det indre. For stor boks, alt for liten skjerm.

Så det er:

* bedre på DVDer
    * bedre på SD kanaler som MAX, FEM, VOX, MTV, osv..
    * bedre på SD konsoller
    Det er bedre til å gjengi materiale i dårlig kvalitet? Og dårligere til å gjengi materiale i god kvalitet (HD) en dagens skjermer?

Hva er så fantastisk bra med det da? Hvordan gjør det dette til verdens beste skjerm da?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om vi snakker bildekvalitet, må du eie XBR 960 for å pisse lengst

Og grunnen til at jeg er skuffet over deg er at du på en tråd har endret min min mening om deg, jeg pleide å se på deg som en meget respektabel bruker som jeg trodde var sakling og benyttet av seg fakta.

Et godt poeng der. Alle som velger PJ, vet og er helt klar over at størrelse teller. teller veldig mye. Sånn er det ikke for alle, men film må oppleves stort. Hjelper ikke med 65... man skal ha 100-200". Til en som ser mye film vil jeg si at størrelse teller mest. For de som driver med fotografi, redigering, produksjon, broadcast osv er bildet eneste prioritering.
    Så nå mener du at jeg ikke er en respektabel bruker og jeg holder meg aldri til fakta??:???:

Du må lære deg til å respektere at det finnes mange med annen oppfatning enn deg når det gjelder CRT TV´er og at det finnes mange brukere på dette forumet med meget høy kompetanse på dette forumet som ikke har giddet å falle ned på det nivået denne tråden har. Og det finnes faktisk folk med meget høy kompetanse som er enig med meg.:-D Og det finnes folk med meget høy kompetanse som er enig med deg.:-D

Jeg har ikke høy kompetanse, men jeg vet hva et godt bilde er og jeg er så heldig å kjenne Norges (kanskje en av verdens) beste kalibratører som kalibrerer alle mine projektorer og min nåværende TV...

Så hvis du har lyst til å se skikkelig god bildekvalitet på 129" 2.35:1 lerret er du velkommen til en privat demo hos meg i Drammen!8)
    Dette er andre gang jeg inviterer deg på privat demo og ikke for å prøve å skryte, men jeg hadde tatt den muligheten!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Bra skrevet! Men jeg vil helst pisse lengst!
    Vil tro at du fint kan vinne de fleste projektor sammenlininger i alle all, med en Sony VW1000 i hjemmekinoen...

Hva en Barco 909 mot Sony VW1000 har å gjøre med saken, jo det finnes folk som mener at alt var så mye bedre før og jeg vet om mange som er like fanatiske som deg når det gjelder CRT projektorer
    Jeg kjenner ingen som mener dette selv, men det er heldigvis opp til hver enkelt å velge hva slags utstyr man foretrekker å bruke. Synes vel dette bør diskuteres ut i fra at opplevelsen av bilde og video visende utstyr er subjektivt og man har sine egene preferangser og fasit.

Jeg syntes de lampe baserte projektorene nå er blitt såpass bra at det ikke er så veldig mange gode grunner for å velge en CRT projektor lenger.

Forskjellene for mitt syn på dette begynte i den tiden da Sony sin VW100 og JVC sin HD1 kom ut, der sortnivået og fargene ikke var perfekt, men på et nivå man fint kunne "leve" med. Den lett oppnåelige bilde skarpheten på HD materiale og den enkel plug and play bruken av disse gjorde valget etter vært meget enkelt.
    Siden det har tilsvarende lampe modeller bare blitt bedre og bedre, og flere av CRT guruene har vel skifte over til lampe modeller i stedet.
    Den enste fordelen CRT projektorene fremdeles har er vel muligheten til å justere geometrien der det projiserte bildet ikke er plant, og man kan utnytte et u-pixelert fosfor til å sette opp et spesial tilpasset felt innenfor rateret uten å miste oppløsning på samme måte som for digitale panel i en lampe projektor.

CRT Tver har en form for fast pxcel struktur pga rgb subpixcel strukturen disse må benytte, samt en invendig maske for catodestrålen. CRT projektorer har en rein upixelert fosforflate der man kunne velge oppløsning på en litt annen måte.

Når det gjelder CRT TVer, så var det jo enkelte High End modeller som kunne vise meget gode og nøyaktige bilder. Disse hadde vel sine problemer med det som er nevnt tidligere i tråden her, og de modellene som eksisterer i dag er vel ikke helt nye og like nøyaktige/driftsikkre lenger... Det betyr vel at de ikke er like enkle å ha med å gjøre lenger, og vel er mer for spesielt interesserte (`slik som CRT projektorene er i dag.)

Det at CRT passer best til bare å vise SD skjønner jeg ikke helt, da jeg har mange meget fine erfaringer med HD materiale på HD CRT. At det er mer tilgivelig å vise SD materiale på en CRT skjerm som ikke trenger oppskalere bildet til å passe en fast pixel oppløsning er nok riktig, men synes oppskalert dvd fra f.eks superbit utgivelser kunne se ganske bra ut på CRT skjermer/projektorer også.

Eller så synes jeg mange av dagens flatskjermer er litt oppskrytte når det gjelder bildekvalitet. Skjermen kan se gnistrende flott ut i godt opplyste lokaler, men er full av clouding osv i dempet rom belysning. Det fine med disse er at de gir et stort bilde uten å ta hele stua osv, og fungerer fint til vanlig TV titting hvis man ikke er for kresen på de bildefeilene som er typisk for Plasma og LCD teknologien.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Vil tro at du fint kan vinne de fleste projektor sammenlininger i alle all, med en Sony VW1000 i hjemmekinoen...

Jeg kjenner ingen som mener dette selv, men det er heldigvis opp til hver enkelt å velge hva slags utstyr man foretrekker å bruke. Synes vel dette bør diskuteres ut i fra at opplevelsen av bilde og video visende utstyr er subjektivt og man har sine egene preferangser og fasit.

Jeg syntes de lampe baserte projektorene nå er blitt såpass bra at det ikke er så veldig mange gode grunner for å velge en CRT projektor lenger.

Forskjellene for mitt syn på dette begynte i den tiden da Sony sin VW100 og JVC sin HD1 kom ut, der sortnivået og fargene ikke var perfekt, men på et nivå man fint kunne "leve" med. Den lett oppnåelige bilde skarpheten på HD materiale og den enkel plug and play bruken av disse gjorde valget etter vært meget enkelt.
    Siden det har tilsvarende lampe modeller bare blitt bedre og bedre, og flere av CRT guruene har vel skifte over til lampe modeller i stedet.
    Den enste fordelen CRT projektorene fremdeles har er vel muligheten til å justere geometrien der det projiserte bildet ikke er plant, og man kan utnytte et u-pixelert fosfor til å sette opp et spesial tilpasset felt innenfor rateret uten å miste oppløsning på samme måte som for digitale panel i en lampe projektor.

CRT Tver har en form for fast pxcel struktur pga rgb subpixcel strukturen disse må benytte, samt en invendig maske for catodestrålen. CRT projektorer har en rein upixelert fosforflate der man kunne velge oppløsning på en litt annen måte.

Når det gjelder CRT TVer, så var det jo enkelte High End modeller som kunne vise meget gode og nøyaktige bilder. Disse hadde vel sine problemer med det som er nevnt tidligere i tråden her, og de modellene som eksisterer i dag er vel ikke helt nye og like nøyaktige/driftsikkre lenger... Det betyr vel at de ikke er like enkle å ha med å gjøre lenger, og vel er mer for spesielt interesserte (`slik som CRT projektorene er i dag.)

Det at CRT passer best til bare å vise SD skjønner jeg ikke helt, da jeg har mange meget fine erfaringer med HD materiale på HD CRT. At det er mer tilgivelig å vise SD materiale på en CRT skjerm som ikke trenger oppskalere bildet til å passe en fast pixel oppløsning er nok riktig, men synes oppskalert dvd fra f.eks superbit utgivelser kunne se ganske bra ut på CRT skjermer/projektorer også.

Eller så synes jeg mange av dagens flatskjermer er litt oppskrytte når det gjelder bildekvalitet. Skjermen kan se gnistrende flott ut i godt opplyste lokaler, men er full av clouding osv i dempet rom belysning. Det fine med disse er at de gir et stort bilde uten å ta hele stua osv, og fungerer fint til vanlig TV titting hvis man ikke er for kresen på de bildefeilene som er typisk for Plasma og LCD teknologien.
    +1

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    +1

Han sier jo det samme som meg så da er vi jo enige da...8)
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt med i denne tråden fra begynnelsen og forventet en god popcorn tråd.
    Noe det forsåvidt også har vert til tider.
    Men trådstarter tar opp mange gode og vel argumenterte poeng.
    Meg selv som gamer, ikke hardcore/nerd gamer synes det er veldig innterressangt.
    Synes selv over gangen til flatskjerm var kjip.
    Men det var bare de 2 første årene til game mode ble implementert i de fleste flatskjermer.
    Tror de fleste som bruker game mode til spill og faktisk foto i dagens skjermer vil være godt fornøyd.
    Det og bare vite at en har game mode på flatskjermen din hvis du i det hele tatt spiller er det ikke alle som har fått med seg.
    Hender ofte jeg må si til folk at finn game mode i menyen og alt vil bli krystall klart på spill og foto.

Men tråden har jo vandret hen til hva er det beste i verden og hvem har rett.

Det kommer helt an på graden av hobbyen din og der kan trådstarter komme med mye info.
    Selv ville jeg aldrig tatt steget til gammel high end CRT.
    Men informasjonen er velkommen.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han sier jo det samme som meg så da er vi jo enige da...8)

Det gjør han ikke, han er saklig, det er ikke du.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør han ikke, han er saklig, det er ikke du.
    Det gjør han!

Du får trekke frem all usakligheten min da...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør han!

Du får trekke frem all usakligheten min da...
    Mitt poeng er jo at sort og farger forstatt er best på de virkelig gode CRT skjermene. Input Lag er også best der.

Dersom vi er enige om det, så er det greit.

Jeg mener at flatskjermer totalt sett er bedre enn CRT, begge har fordeler og ulemper, her vinner flatskjermer totals sef, særlig mtp størrelse, HD og detaljrikdom.

Men skulle gjerne likt at flatskjermer får perfekt KURO sort igjen...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt poeng er jo at sort og farger forstatt er best på de virkelig gode CRT skjermene. Input Lag er også best der.

Dersom vi er enige om det, så er det greit.

Jeg mener at flatskjermer totalt sett er bedre enn CRT, begge har fordeler og ulemper, her vinner flatskjermer totals sef, særlig mtp størrelse, HD og detaljrikdom.

Men skulle gjerne likt at flatskjermer får perfekt KURO sort igjen...
    Sort og inputlag er jeg enig i, farger er jeg ikke enig i.

Kuro sort og enda sortere får du snart når Oled blir billig nok...:-D
    Mvh Andreas

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som har tenkt å kjøpe "high end CRT HD", i mangel av bedre navn, ifra ville vesten? Regnet nettopp på fraktprisen og det er jo ikkje vondt for dei som virkelig vil ha ein slik tv og meiner dei overgår tver på det norske markedet.

Spør av ren nysgjerrighet, og ikkje for å provosere fram eit resultat. For meg er CRT historie. men er jo spennende om nokon kaster seg på dette.

Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •