Noen som selger bra CRT Tver i Norge? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 273
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Du holder et saklig argument Jernet. I ren bildekvalitet er det så lite som skiller Elite Kuro 111FD og XBR 960 at det er nærmest umulig å si hvem som er best, det blir en subjektiv preferanse, ettersom de objektive tallene er helt like, samtidig som de har jevnt med fordeler og ulemper. De som virkelig skiller disse TVene er størrelse, og at Kuro er tynnere. 50" vs 34", 40kg vs 100kg, 9cm tykk vs sikker 90cm tykk..

Jeg er ikke særlig opptatt av DVD kvalitet, men jeg er den eneste personer i familien og av mine nærme venner som kjøper blu-ray, alle andre kjøper kun DVDer. Samtidig som vi har kanskje 30 kanaler, hvor av 25 av de er useelig SD kvalitet. Jeg har kanskje 20-30 blu-ray filmer, men over 100 DVDer. Det er synd at DVDer er så forferdelig ekkelt at jeg blir rett og slett kvalm av å se de på min projektor. Hvis jeg foretrekker DVDer på en 28" CRT panasonic med 480p, elendig sort og dårlig farger, og forferdelig gamma framfør en high panasonic plasma eller projektor , så kan dere tenke dere hvordan en DVD vil se ut på en 34" XBR 960 CRT som har Kuro sort og 6500K farger, perfekt gamma osv.

Da synes jeg du skal prøve å spare litt til en bildeprosessor, eller til en spiller som har slik prosessor.

Du er ikke alene om å synes det blir elendig med DVD på projektor etc. Jeg måtte tråle langt for å finne en løsning jeg ble fornøyd med. Men jeg synes det er viktig å kunne nyte såvel dvd som bluray. Finnes mange gode filmer som ikke er å få tak i på bluray.

Synes også du skal være på utkikk etter en HD CRT, men det blir vel bare med jakten. Tror jeg ville valgt KURO før CRT mest pga tilgjengelighet og størrelse.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt morro her er at de fleste som syns at alt var så mye bedre før er relativt gamle, jeg har på følelsen at UltimaNoctis ikke er så gammel. Og dette med at CRT vil knuse alt som finnes er bare bullshit, man må også se på størrelsen på bildet. En VT50 på 34" ville nok knust en gammel CRT.

Og UltimaNoctis, har du sett alle disse TV´ene du referer til in real life proffkalibrert??

Jeg vet tilogmed om noen som mener at en Barco 909 knuser VW1000 på bildekvalitet...8)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han mener ikkje CRT som det fjaset som ble solgt her i Norge, han mener nøyaktig den ene Sonyen som ifølge testene har de samme egenskapene som Kuroen med lavere responstid, lavere oppløsning, høyere vekt osv osv.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det som er litt morro her er at de fleste som syns at alt var så mye bedre før er relativt gamle, jeg har på følelsen at UltimaNoctis ikke er så gammel. Og dette med at CRT vil knuse alt som finnes er bare bullshit, man må også se på størrelsen på bildet. En VT50 på 34" ville nok knust en gammel CRT.

Og UltimaNoctis, har du sett alle disse TV´ene du referer til in real life proffkalibrert??

Jeg vet tilogmed om noen som mener at en Barco 909 knuser VW1000 på bildekvalitet...8)
    At han er ung har han vel i og for seg innrømmet selv, men det har ingenting med saken å gjøre.

Gode CRTs bildekvalitet er bedre i sort og farger enn det flatskjermer idag er. Han har helt rett i dette, det er fakta. Men samtidig så har sef flatskjermer og projektorer mulighet for størrelse....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis

Åja, det var en LX5080...

Skal jeg først ha Kuro, så blir det KRP 500-A, og den koster skjorta.

Pioneer Kuro KRP-500M -inkl bordstativ- - FINN Torget

9000 kroner, har sett en gå for så lite som 8000 for drøyt et år siden på avforum men den ble solgt før jeg fikk skrive "jeg kjøper denne av deg, når kan jeg hente den"

Syns egentlig at 8000 er veldig lite for en Kuro. Om jeg hadde kjøpt en for 4 år siden hadde jeg takket nei om noe hadde gitt 30 000. (Bortsett fra om jeg solgte for 30 000 så kunne jeg kjøpe 3 brukte,) men jeg om jeg ikke hadde fått lov til å kjøpe en ny kuro, hadde jeg krevd i hvert fall 40 000 for min. Men det er meg

Du har nok rett i det. Jeg for min del synes alle KURO var råe selvom toppmodellen sef var best, sortere sort har jeg aldri mer sett...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    At han er ung har han vel i og for seg innrømmet selv, men det har ingenting med saken å gjøre.

Gode CRTs bildekvalitet er bedre i sort og farger enn det flatskjermer idag er. Han har helt rett i dette, det er fakta. Men samtidig så har sef flatskjermer og projektorer mulighet for størrelse....
    Jeg sa ikke at alderen hans hadde noe å si jeg bare sa at de fleste som syns at alt var mye bedre før er som regel gamle.

Jeg har hatt en del CRT TV´er og vet at de har god billdekvalitet, men de produseres ikke lengre og det er på tide å gå videre. Blandt dagens flatskjermer er det mye dritt, men det var det på CRT tiden også. Jeg har hatt Kuro og har 65"VT30 i dag og hadde ikke giddet å ta imot en XBR 960 om jeg fikk den gratis. Og jeg gamer en del og er ganske avhengig av input lag, men det funker meget bra med en god plasma.

Og hva er det som gjør at de er bedre på farger, at sort er noe sortere kan jeg si meg enig i, bortsett fra de råeste Kuro modellene. Men jeg er av den oppfatning at dagens beste plasmaskjermer er bedre enn de beste Kuromodellene på det meste bortsett fra absolutt sort.
    Mvh Andreas

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg sitter med en samsung PS51D535 som er 2011 model eg har også en gammel 32 philips crt skjerm og den knuser sortnivået til plasman min,nesten sånn at eg vill bare kjøpe dvd filmer isteden for og bruke crt skjermen bare fordi sortnivået er bedre,men seff er bilde kvaliteten bedre på samsungen men ikkje sortnivået og eg synets det er gale at man fa... ikkje klarer og få et skikklig bra sortnivå på en plasma fra 2011 menst philipsen som er 20-25 år har bedre sorthet,da er det kommet langt her spørr du meg.også har vi dette helv... pissgule bildet i cinema mode skifter man til normal eller cool da blir bildet for blått igjen,på philipsen ser eg ikkje noe til det i heilatatt i cinema.tragisk spørr du meg.

er ikkje alle som har råd til dyre tv sånn som panasonic eller kuro eller for den slags skyld å få noen til å komme og kalibrere tvn eller kunnskap med diy kalibrering.det er vi brukere som ikkje har så mye og rutte med som blir fuc... opp i alt dette og da er en selvfølge at vi vill ha value for pengen våres,og da skal da ikkje vere så vansklig og få et et noelunde bra svartnivå på billge skjermer vel?min plasma har grå svart helt ufattlig at det ska vere sånn i 2012.

blu ray filmer er ikkje så mangen eg har sett som har veldi bra kvalitet,avatar,dark knight og er noen flere seff men kommer ikkje på sånn i farta.eg synest foreksempel de filmene eg så når eg var ung på 80tallet og som eg har kjøpt på blu ray har bedre bilde kvalitet enn de nye filmene som er kommet ut.må bare si at eg digger pissegult hvit;Pfantastisk man.nei det nye er ikkje altid det beste selvom kuro og panasonic er de beste tvn du kan få idag,men prisen er der etter og.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er der ST50 kommer inn til en vettug pris, er bare om å gjøre å få folk til å forstå det sånn at alle som kan bruke Plasma bør bruke det sålenge omgivelsene tillater det.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    Eg sitter med en samsung PS51D535 som er 2011 model eg har også en gammel 32 philips crt skjerm og den knuser sortnivået til plasman min,nesten sånn at eg vill bare kjøpe dvd filmer isteden for og bruke crt skjermen bare fordi sortnivået er bedre,men seff er bilde kvaliteten bedre på samsungen men ikkje sortnivået og eg synets det er gale at man fa... ikkje klarer og få et skikklig bra sortnivå på en plasma fra 2011 menst philipsen som er 20-25 år har bedre sorthet,da er det kommet langt her spørr du meg.også har vi dette helv... pissgule bildet i cinema mode skifter man til normal eller cool da blir bildet for blått igjen,på philipsen ser eg ikkje noe til det i heilatatt i cinema.tragisk spørr du meg.

er ikkje alle som har råd til dyre tv sånn som panasonic eller kuro eller for den slags skyld å få noen til å komme og kalibrere tvn eller kunnskap med diy kalibrering.det er vi brukere som ikkje har så mye og rutte med som blir fuc... opp i alt dette og da er en selvfølge at vi vill ha value for pengen våres,og da skal da ikkje vere så vansklig og få et et noelunde bra svartnivå på billge skjermer vel?min plasma har grå svart helt ufattlig at det ska vere sånn i 2012.

blu ray filmer er ikkje så mangen eg har sett som har veldi bra kvalitet,avatar,dark knight og er noen flere seff men kommer ikkje på sånn i farta.eg synest foreksempel de filmene eg så når eg var ung på 80tallet og som eg har kjøpt på blu ray har bedre bilde kvalitet enn de nye filmene som er kommet ut.må bare si at eg digger pissegult hvit;Pfantastisk man.nei det nye er ikkje altid det beste selvom kuro og panasonic er de beste tvn du kan få idag,men prisen er der etter og.
    Skal man ha det beste må man betale for det, sånn har det alltid vært...8)
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man ha det beste må man betale for det, sånn har det alltid vært...8)
    Det vet eg.men at dem kan komme med grå sort idagens tid kan eg ikkje skjønne,eg snakker ikkje om få kuro eller panasonic svarthet,men de må da kunne få et ganske bra sort på billig skjermene og og spes når min philips slår svart nivået på min plasma fra 2011 er helt utrolig at det ska gå an.så vi med lite penger ska bare få grå sort vi da?også lan vi ta dem blu rayene som har så dårlig bilde kvalitet at det skulle ikkje vert lov og selge dem engang,vi lever i en HD verden så la oss få skikkelig bilde kvalitet på filmene man og at ikkje det er grå sort på billige skjermene er det vanskligt da?eg liker og sette meg ned og se en film med bra bilde på men grå sorten øydleger mye av min filmopplevelse og det samme gjør det med pissegult hvit og.sitter og ser på devils reject`s nå på blu ray og bilde kvaliteten er bedre enn når eg så den på dvd men sortnivået er ikkje bedre på min plasma og det øydleger.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet eg.men at dem kan komme med grå sort idagens tid kan eg ikkje skjønne,eg snakker ikkje om få kuro eller panasonic svarthet,men de må da kunne få et ganske bra sort på billig skjermene og og spes når min philips slår svart nivået på min plasma fra 2011 er helt utrolig at det ska gå an.så vi med lite penger ska bare få grå sort vi da?også lan vi ta dem blu rayene som har så dårlig bilde kvalitet at det skulle ikkje vert lov og selge dem engang,vi lever i en HD verden så la oss få skikkelig bilde kvalitet på filmene man og at ikkje det er grå sort på billige skjermene er det vanskligt da?eg liker og sette meg ned og se en film med bra bilde på men grå sorten øydleger mye av min filmopplevelse og det samme gjør det med pissegult hvit og.sitter og ser på devils reject`s nå på blu ray og bilde kvaliteten er bedre enn når eg så den på dvd men sortnivået er ikkje bedre på min plasma og det øydleger.
    Hvilken Samsung har du? Sikker på at du har stilt den inn riktig?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Samsung har du? Sikker på at du har stilt den inn riktig?
    Samsung PS51D535.bruker cinema mode og justert kontrasten og brightness og satt sharpness til null,bilde kvaliteten er eg veldi fornøyd med,men ikkje sortheten,eg kan seff bruke black tone til darkest og sette ned brightnessen men da får eg jo crushed blacks.på komplett så sa han ene at bra sortnivå,hmm går svart er ikkje et bra sortnivå i mine øyner.

Komplett.no - Samsung 51" Plasma-TV PS51D535

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sa ikke at alderen hans hadde noe å si jeg bare sa at de fleste som syns at alt var mye bedre før er som regel gamle.

Jeg har hatt en del CRT TV´er og vet at de har god billdekvalitet, men de produseres ikke lengre og det er på tide å gå videre. Blandt dagens flatskjermer er det mye dritt, men det var det på CRT tiden også. Jeg har hatt Kuro og har 65"VT30 i dag og hadde ikke giddet å ta imot en XBR 960 om jeg fikk den gratis. Og jeg gamer en del og er ganske avhengig av input lag, men det funker meget bra med en god plasma.

Og hva er det som gjør at de er bedre på farger?
    Det ser du på førsteinntrykket. Et av problemene med flatskjermer er at de aldri har fargene riktig. Du kommer nær riktig kelvin med "profesjonell" hjelp, ellers må du bruke en av spesialinnstillingene, som regel heter disse Cinema, men det er nesten aldri korrekt der heller.

En CRT er enklere å justere riktig. Det er og mer liv i fargene...

Det er min mening bare etter å ha sett gode CRT skjermer og
    også flatskjermen KURO i aksjon.

Jeg kan ikke kalibrere farger, tror det er få som kan. Jeg klarer både sortnivå, kontrast, gamma og skarphet.. men fargekalibrering skjønner jeg null av.

CRT er riktig ut av esken...

Panasonics THX modus begynner å ligne noe, men den er heller ikke helt korrekt er den vel?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung PS51D535.bruker cinema mode og justert kontrasten og brightness og satt sharpness til null,bilde kvaliteten er eg veldi fornøyd med,men ikkje sortheten,eg kan seff bruke black tone til darkest og sette ned brightnessen men da får eg jo crushed blacks.på komplett så sa han ene at bra sortnivå,hmm går svart er ikkje et bra sortnivå i mine øyner.

Komplett.no - Samsung 51" Plasma-TV PS51D535
    Hvordan har du justert dette da? Med en kalibreringsdisk som feks DVE eller lignende?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du justert dette da? Med en kalibreringsdisk som feks DVE eller lignende?
    DVE HD der kommer brightness til 52 men bruker eg AVSHD da kommer den opp i 60 noe som gjør sortheten enda grå sort enn på 52.og kontrasten blir 95 på DVE og AVSHD blir den 90.men cell light skal jo ikkje ha noe påvirkning på bildet sier dem,men hvis eg skrur den ned så blir bra sorthet,men eg merker eg mister my detaljer i mørke scener,virker nesten ut som at cell light er brightness på en måtte.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVE HD der kommer brightness til 52 men bruker eg AVSHD da kommer den opp i 60 noe som gjør sortheten enda grå sort enn på 52.og kontrasten blir 95 på DVE og AVSHD blir den 90.men cell light skal jo ikkje ha noe påvirkning på bildet sier dem,men hvis eg skrur den ned så blir bra sorthet,men eg merker eg mister my detaljer i mørke scener,virker nesten ut som at cell light er brightness på en måtte.
    Ok da så, jeg for min del liker skinnende farger, jeg har satt skjermen min til warm fargegrad og i cinema modus.

Jeg har senket brightness og kontrast, slik at jeg bare så vidt kan se detalj i prøvebildet.

Jeg foretrekker mørkere skjerm før de minste detaljer i mørke scener....

HAR du sett denne tråden? Samsung PS51D535 - what settings? | AVForums.com - UK Online - Page 2

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet AVSHD og brightness,skrudde opp sånn at 17 til 25 flashes og da er cell light på 20 noe som samsung sier at den skal vere oki,skrudde ned cell light til 4 da klipper den fram til 20 og CL til 6 da klipper den til 18 alt over dette får svartheten til å bli grå og det ska jo ikkje stemme.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit..Glem det, farlig og komplisert...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit..Glem det, farlig og komplisert...
    Nei ikkje glem det.eg har prøvd alle innstillinger som finnes på alle forum,men er jo ikkje bilde kvaliteten eg slitter med men sortheten,eg har prøvd samsung black tweak det hjalp ikkje,har vert inn i service menyen og.men har ikkje gjort noe der inne bare skiftet model til pd7000.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn ser svartheten ut på mitt tv med helt mørk bakgrunn.gråsvart delux.bildet er tatt rett før devils reject`s begynner i helt mørkt rom og ser ikkje noe bedre ut med led lys bak tvn heller.

Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •