Noen som selger bra CRT Tver i Norge? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 273
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kas LED som er fra 2012 har 0.01 i sortnivå ukalibrert forresten?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fornøyd med Panasonic plasma selv jeg, det er så godt som sort. Men vi kan fortsatt se forskjell på KURO sort og Panasonic sort.

Det sier jo de som tester skjermene også. KURO er fortsatt referanse med Panasonic hakk i hel.

Har selv sett film på KURO og det var hakeslepp, Panasonic er bra hakeslepp det også. Men KURO var eksepsjonell når det gjaldt sort og farger.

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden gled veldig fort off topic. Svaret er nei. Det finnes ingen som selger bra CRT-TV'er i Norge...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster
    Denne tråden gled veldig fort off topic. Svaret er nei. Det finnes ingen som selger bra CRT-TV'er i Norge...

Fant ut det ettersom mange her er uvitende om nettopp hvor bra HD CRT er.
    Men ja, fikk vel svar på det spørsmålet med engang, HD CRT TVer får mann bare i USA. Der var den drømmen om visuell nirvana borte

Synd at jeg må punge ut 8 til 10 lapper for å få noe like bra (Kuro flagskip)

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Så de som ikke bryr seg om film og tv, men elsker musikk har ingenting her å gjøre..? Jeg elsker film og ser alt for mye på tv, men vet ingenting om tv-teknologi...har jeg ingenting her inne å gjøre?

Jeg går ikke rundt på heste forum og dummer meg ut ved å se at trav er no dritt hester. Skal man slenge stygge kommentarer om et emne bør man helst ha kunnskap bak det, noe han ikke hadde. Men nok om det.

Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det behøver ikke være akkurat den CRT, nesten hvilken som helst CRT med kjent merke er bedre på "billedkvalitet" enn hva flatskjermene har idag. Da mener jeg sortnivå, farger og etterslep, clouding etc.

Når det er sagt så begynner flatskjermene å bli bra, men de fleste er ikke helt der enda...

Virker som om det er mange unge folk her som ikke husker perfekt sort, eller for den saks skyld hva KURO var..

Dagens flatskjermer har fordeler også, mtp størrelse, tilkoblinger, vekt og ny teknologi som 3D. De begynner å komme seg, men de har allikevel ennå ikke CRT sort eller KURO sort. Kanskje neste generasjon hvem vet?
    Helt riktig, alt jeg har sagt om XBR 960 gjelder ikke bare akkurat den TVen, men også andre TVer fra Philips, Sony, RCA, JVC, Panasonic, Toshiba osv, men selvfølgelig i mindre grad. XBR 960 var kongen av CRT (og alle TVer, hvis mann tenker ren bildekvalitet i all slags oppløsning), mens de andre fulgte etter.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Fant ut det ettersom mange her er uvitende om nettopp hvor bra HD CRT er.
    Men ja, fikk vel svar på det spørsmålet med engang, HD CRT TVer får mann bare i USA. Der var den drømmen om visuell nirvana borte

Synd at jeg må punge ut 8 til 10 lapper for å få noe like bra (Kuro flagskip)
    Du finner Kuro til ca5000 ofte på Finn med jevne mellomrom. Det er en risk å kjøpe brukt flatskjerm.

Man må veie opp for å kjøpe ny Plasma, da levetiden vil være lenger og teknologien er ny, feks 3d.

Ellers finner du jo ofte bra CRT på finn også. Feks Bang Olufsen må vel være grei kvalitet? - Bang Olufsen TV, eller Loewe. Går for 500kr...

Hva med denne KURO? Pioneer 50" PDP 5080XA KURO - FINN Torget
    Dette er vel en Kuro også? Men bare HDready? På AV torget for 2500.. http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=91608&cat=7

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Det at folk kjøper rimelige modeller, om det være seg fra Panasonic, LG, Samsung Sony osv. er eget valg, folk kjøpte dårlige TV-er før også, ikke bare toppmodeller som kostet oppimot 30.000kr. Dårlige CRT-Tver var håpløse og det folk flest hadde. Ikke eksepsjonelt imponerede saker rundt om de norske hjem. Panasonic sin ST50 gir like godt sortnivå, farger osv som min gamle 32" gjorde da jeg kjøpte den nye. Forskjellen er størrelsen, oppløsningen og ikke minst alle de nye funksjonene. Likevell snakker vi nøyaktisk samme prisklasser som da jeg sist kjøpte CRT.

Jeg tok med dagens modeller for det er de som er aktuelle i butikken i dag, men dette er ikke nytt. Plasma har vært ved 6500k +/- 100 i årevis. LCD vet jeg mindre om, men selv billig 70 tommer Sharp når dette idag.
    Toppmodeller av CRT-skjermer har godt sortnivå ved sort skjerm, sjakkbretttester derimot, ikke nødvendigvis like imponerendt og snakk om glorieeffekt. Folkets CRT-TVer var ikke helt flate, dette var toppmodeller, så for folk flest var det ikke perfekt innsynsvinkel, men en bulende skjerm. Langt fra alle CRT var gode på bevegelser heller.

.
    Ja, jeg vet at ikke alle hadde råd til å kjøpe seg en high end CRT............

Men det jeg sier er at XBR 960 > Kuro KRP > Kuro LX90 > Panasonic plasma > kanskje 5-10 CRT tver bl.a XBR 910, XBR 970, Philips, Toshiba osv > 2012 Samsung plasma > 2011 panasonic plasma > 2011 samsung plasma > 5-10 CRT tver til... > Sony bak LED > 5-10 CRT TVer til...

Hvorfor er det flaut at CRT ikke var tynnere? Det er en teknologi er eldre enn internettet (bokstaveligtalt).

Hvorfor er du så anti-CRT? Bare vent til du ser en XBR 960, du spiser du ordene dine.

Og det du sier om at den TVen ikke selger. HAHA, er alt jeg sier til deg. Jeg har vært aktiv på ebay de siste 2 årene og jeg har sett utrolig mange XBR 960 som har blitt solgt på flekken. Vent noen dager og den forsvinner, som de andre titalls som har blitt solgt under mitt tilsyn.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok du har for høye forventninger for CRT.

Jeg var selv en av de som drøyet det lengste med å bytte fra CRT TV til plasma da jeg ventet lenge for å finne en TV som jeg kunne bli fornøyd med.
    Etter å ha kjøpt CRT tver til over 100k i perioden 1995 - 2007 byttet jeg til Kuro.

At CRT er bedre på DVD er et tulleargument. En 36" Kuro ville banket any CRT.

Grunnen til at CRT suger er.
    Geometri: Jeg har aldri sett en CRT TV med god geomteri. Hadde man solgt en plasma med samme gemotrifeil som CRT hadde den blitt slaktet. (jeg irriterte meg grønn over dette). (jo flatere skjerm jo værre er problemet)
    Overscan: Hva er poenget når man taper 5%-10% av bildet
    PSU støy: HJELP
    "Clouding": Dette er spesielt et problem på Trinitron. Alle mine trinitron skjermer hadde samme feilen hvor øvre del av skjermen lyser opp i mørke bilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hvis valget falt mellom dagens LED i 32 tommer vs Sony CRTen rent bildemessig så hadde valget blitt Sonyen.

Men den er langtifra feilfri. Må kalibreres for å få riktig fargetemp f.eks.

Sony KD-34XBR960 Review - Direct View TVs (CRT) - CNET Reviews - page 2

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes

Hardcore wii gamer? Er det virkelig mulig uten noen hardcore-spill? 13-åringer med TV-er som en gang i tiden stod i stua til foreldrene? Kjenner selv en som spiller mye PS2 på sin 28" CRT, ene og alene fordi han ikke tar seg råd til ny TV. For den del spiller bror min også PS2, og ser DVD på min gamle 32" Panasonic toppklasse CRT. Ikke savner jeg den. Den var det beste av det beste innen sortnivå og kontrast, eneste som skilte den og de til 30k var oppløsningen. Alle andre CRT jeg har sett er total møkk til sammenligning, og det er jo det folk flest har hatt pga pris. Hadde den vært HD CRT hadde ikke dette hjulpet for hverken PS2, Wii, NES, SNES N64 eller noen andre SD-konsoller, og man hadde måttet sittet svært nært en 32" for å kunne skille HD fra SD, spesielt siden CRT-pikslene gjerne flyter lett sammen.

Eller de har ikke nok penger til en god, ny skjerm, så de beholder/kjøper en gammel, god skjerm. Folk med penger har nyere PC-er, med nyere spill på markedets beste skjermer. Er heller ingenting i veien for å spille på plasma-TV, for de som det vil. Input lag på LCD-skjerm er ikke det samme som på LCD-TV. Selv på dårlige Samsung LCD-TVer er denne 100ms, altså 20ms over hva mennesket er i stand til å observere (vi har 80ms forsinkelse på koordinering fra syn til hørsel og andre sanser). Du får LCD PC-skjermer med 1ms input lag. Samtlige plasma er langt under 80ms. Alle to ting som skjer innenfor 80ms fra hverandre oppfattes som samtidig for menneskehjernen. Dvs ‘klikk’ + ‘hendelse på en skjerm innefor 80ms’ = skjer samtidig i hjernen vår.

.

Uff, hvem snakker om random 13 åring? Jeg snakker da om folk som vet hva de driver med, jeg bryr meg ikke om du har en lillebror som sitter og spiller på en ps2 på en CRT som jeg hadde kastet i søppla for 14 år siden. Jeg snakker om de mest avanserte HD CRT tvene. Blir som å sammenligne 32" LCD fra 2004 mot en 55" OLED fra 2014.

Ikke råd til en bedre skjerm? Så de som spiller et spill og vinner flere tusen dollar har ikke råd til bedre skjerm? Nå har du aldri hatt et godt argument til å begynne med, men det er det dummeste jeg har hørt i hele dag. Vet du egentlig hva den beste PC skjermen i verden er? kan du tippe? nei? tenkte meg det. Det er en Sony GDM FW900. Aldri hørt om den? overrasker meg ikke, etter kommentarene dine så langt i denne tråden. Denne skjermen er en LEGENDE blant spill entusiaster med penger, ferdigheter samt interesse for videofili. Skal vi nevne en skjerm med bedre bildekvalitet enn Sony XBR960, så hjelper det ikke å ta opp flatskjermer, med unntak av Kuro. Så hva er det som slår både Kuro og XBR 960? Sony GDM FW900. 2340x1440p, 0cd/m2 sort nivå, 0ms inputlag, spiller blu-ray så pent som om det var en FULL HD TV, spiller DVD så pent som om det var en SDTV, spiller i en oppløsning som er dobbelt så høyt som 1920x1080p. Er ikke bare PC spillere og film entusiaster med høy kompetanse innenfor A/V som kjøper denne skjermen, men også da fotografer som vil ha "print quality images" på skjermen. Ingenting display (Flatskjerms TV, CRT TV, CRT monitor, flatskjerms monitor, projektor osv) kommer nærmere PRINT kvalitet enn da Sony GDM FW900. Og jeg regner med at du aldri har hørt om den engang. Et godt tips, bruk google og kom tilbake med bedre argumenter enn "jeg kjenner en unge med en 28" CRT, og den er dårlig, all CRT er dårlige, OG DE ER TUNG!"

Du burde nesten ta en pratt med Oldskooler (en bruker fra Gamespot) og kanskje du lærer mye nyttig av han. Og beklager hvis DU ikke føler forkjell fra 80ms og 0ms, men hvor mange av oss er til og med 2ms alt for høyt til å spille på høyt nivå.

Verdens beste PC skjerm, det innebærer også at det er verdens beste "display": Sony GDM FW900
    Verdens beste CRT TV det innebærer også at det er verdens beste TV: Sony XBR960

Verdens beste plasma, det innebærer også at det er verdens beste flatskjerm: Pioneer Kuro KRP 500-A

Det er fakta, og det er bare dumt å argumentere i mot det. Dette er ikke subjektivt, men objektiv FAKTA. Du kan hate CRT så mye du vil, men du klare ikke å legge ned på det faktum at det er forsatt best.

Hvis en betaler 20 000 for en elendig Samsung LED TV som er 55", er XBR 960 til 6000 kroner et kupp. Du får IKKE bedre bilde til 6000 kroner, du får ikke bedre bilde til 10 000 engang. Ikke 20 000 kroner. Hvis du punger ut 30 000 får du forsatt ikke bedre bilde. Hva med 40 000? 50 000? 60K, 70K, 80K? nei, uansett hvor mye du punger ut får du ALDRI et bedre bilde enn den lille 34" til 6000 kroner. Med mindre du heller vil ha 23" Sony GDM FW900 2340x1440p monitor i steden, men det er ingen TV.
    (Igjen for 100. gang må jeg gjenta at XBR 960 vs Kuro KRP 500-A er vanskelig å diskutere ettersom de har jevnt med fordeler og ulemper; Kuro vinner på 1080p kilder, XBR 960 vinner på alt annet, 480p, 720p, 1080i osv.. I mitt hus er 80-90% av det jeg har mindre enn 1080p)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Tja, hvis valget falt mellom dagens LED i 32 tommer vs Sony CRTen rent bildemessig så hadde valget blitt Sonyen.

Men den er langtifra feilfri. Må kalibreres for å få riktig fargetemp f.eks.

Sony KD-34XBR960 Review - Direct View TVs (CRT) - CNET Reviews - page 2

Uten tvil. Hadde Mann solgt XBR 960 nye med 5 års forsikring så hadde ALLE amerikanere på amerikanske AVforum hadde en i huset. Enten som primær eller sekundær oppsett. (Med da projektor som hoved oppsett f.eks)

Men rent bilde messig vs 32" LED er urettferdig siden CRT er så mye bedre at det er som svart hvit TV vs de beste i dag. Ingen TV er perfekt, og jeg har aldri påstått at XBR 960 er feilfri -- det er den bare ikke. Men etter god kalibrering så er det mange som har klart å lande rett på 6500K, og det er ikke noen andre TVer, selv ikke en kalibrert Kuro vil få til det.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk ikke sett så mange store HD CRT TVer selv, men hvis man skal se hva CRT prinsippet var godt for, kan man jo prøve å finne noen som har en av de sist produserte tre rørs 9" CRT prosjektorene på full HD kilde materiale. Selv mange av dagens gode lampe baserte projektorer har problemer med å matche enkelte av de bildeegenskapene disse kunne/kan fremføre. CRT projektorene var riktignok for spesielt interesserte ettersom de var ekstremt dyre, tunge/store, vanskelige å sette opp til å yte maksimalt osv, men det er jo noen tråder her i forumet om dette. :-D
    http://avforum.no/forum/crt-projektorer/

Synes ellers at det er morsomt å lese om noen som ønsker å tenke litt utenfor boksen og ikke følge saueflokken. Stå på UltimaNoctis :-D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Do the current high-end and mid-range LCD, LED, or plasma TVs equal the picture quality of Sony's KD-34XBR960 CRT TV?

That particular model is beloved by many videophiles, and with good reason—it looks fabulous. One big reason for this is its deep, inky black level, which has never been equaled by any consumer-grade flat panel other than the late, great Pioneer Kuro plasma.

Sony KD-34XBR960 CRT TV | Home Theater

Scott Wilkinson svarte vel aldri på det spørsmålet. Ja, andre high end flatskjermer kan "hold their own" når det gjelder oppløsning og farger. Førstenevnte er opplagt sistnevnte stemmer ikke helt, med unntak av Kuro og kun panasonic flagskip osv, men de har aldri testet bedre farger en 960, men har kommet nærme.

NB! Legg merke til at problem stillingen til Scott ikke er "Do high end LCD/plasmas SURPASS the XBR 960"

Men i stedet er "Do high end LCD/plasmas EQUAL the XBR 960"

Er ikke snakk om å være bedre, hahahaha, langt i fra. Her er det bare å håpe at de er på lik linje.

Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Har faktisk ikke sett så mange store HD CRT TVer selv, men hvis man skal se hva CRT prinsippet var godt for, kan man jo prøve å finne noen som har en av de sist produserte tre rørs 9" CRT prosjektorene på full HD kilde materiale. Selv mange av dagens gode lampe baserte projektorer har problemer med å matche enkelte av de bildeegenskapene disse kunne/kan fremføre. CRT projektorene var riktignok for spesielt interesserte ettersom de var ekstremt dyre, tunge/store, vanskelige å sette opp til å yte maksimalt osv, men det er jo noen tråder her i forumet om dette. :-D

Synes ellers at det er morsomt å lese om noen som ønsker å tenke litt utenfor boksen og ikke følge saueflokken. Stå på UltimaNoctis :-D
    Takk for støtten! Det her er vel en liten snudd realitet. Hadde vi vært på en amerikansk forum så hadde vi alle ledd av de som tror at flatskjermer kan nå HD CRT kvalitet. Har du en flatskjerm som ikke er Kuro blir du mobbet, for hos de kunnskapsrike entusiastene i USA er det XBR 960 som ruler. Jeg forventet egentlig en samme reaksjon på forumet her, jeg trodde at nordmenn var like opplyst som amerikanere når det gjaldt TV teknologi, men tydeligvis ikke. selvfølgelig påstar jeg ikke at alle har HD CRT bort i 'Murrica, men de vet i hvert fall at det beste bildet får man av en Sony XBR 960 // GDM FW 900, samtidig som de ønsker seg en 65" eller 50" (Kuro)

De blir som avforum her, de fleste vet at Kuro er best, så hvorfor har ikke alle en Kuro? Jo, størrelse (65" vs 50-60), 3D vs 2D, internett apps og widgets, ny vs brukt, produkt garanti osv..

Det samme gjelder XBR 960 i statene, 100kg vekt, unødvendig størrelse, forferdelig design, null widgets/apps/nett funksjoner, kun 34" og ikke 42, 50, 55, 60 eller 65", ikke garanti og en sjangsen for at TVen dør innen en uke eller to er der.

Det er ikke alle som er villige til å leve med de overnevnte feilene som ikke inngår bildekvaliteten direkte, men noen prioterer bildekvalitet over alt annet skikkelig videofiler, kjøper seg en XBR 960.

Nå skulle jeg gjerne ønske å vite hvordan de beste projektorene stiller seg opp med Sony XBR 960 og GDM FW900. Det er vel egentlig en hel debatt i seg selv, men lurer på om Sony SRX T420, JVC 8KHD, Meridian 810, Christie, Barco osv i 4KHD klarer å oppnå 6500K, perfekt gamma, og sort så dyp som en sort malt vegg? Jeg liker å sammenligne projektorer med TVer, men INGEN andre gjør det.. blir dumt syns jeg. Jeg er selvfølgelige sniller med projektorer en TVer, men tanke på at man kan få en 100" til 10 lapper, en 100" TV med samme kvalitet hadde koster i teorien 10 ganger mer.

Det kan vel ikke være umulig å forvente ANSI kontrast på Kuro nivå og 6500K når disse projektorene koster $220,000 og trenger pærer til flere tusen dollar... selv om de kan levere oss 500" bilder..

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Virker som om det er mange unge folk her som ikke husker perfekt sort, eller for den saks skyld hva KURO var..
    Nå vet jeg ikke helt hvem du sikter til her, men siden du nevner det når du quoter mitt innlegg så regner jeg med at det sikkert faller mot meg også.

Jeg kjøpte selv min første Laserdiscspiller på Akers Mic i 1993 (for de som husker den hifi/hjemmekino/musikk-kjeden), Sony Trinitron 29" Eisa-vinner til 15990,- til lillehammer-ol i 1994, og jeg kan med hånden på hjertet ærlig stå inne for at alt har gått framover siden de tider..

Ser nå at diskusjonen er kommet til at "verdens beste skjerm uansett hva noen sier" er en 23" datamonitor. Sikkert godt mulig om det er lab-tester man har som eneste referanse, men om den i hele tatt gir en god seeropplevelse er jo noe heelt annet. 23 tommer er og blir 23 tommer, og det er ikke brukende til stort annet en nærfeltsmonitor der man sitter med nesa en halvmeter fra skjermen. Og hva hjelper det da med flotte lab-scores i en normal setting? I en stue eller en dedikert hjemmekino?

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor

Ahh.Husker fremdeles filmopplevelsen for noen år tilbake med en Barco sak og Ringenes Herre.Bedre bilde har jeg vel knapt sett den dag idag.
    Er vel noen som fremdeles sverger til slike beist.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alle som er villige til å leve med de overnevnte feilene som ikke inngår bildekvaliteten direkte, men noen prioterer bildekvalitet over alt annet skikkelig videofiler, kjøper seg en XBR 960.
    Det er to amerikanske ordtak som det frister å komme med her etterhvert.. Det ene er "put your money where your mouth is" og det andre er "practice what you preach".

Regner med at alt dette ikke er tomsnakk her i tråden og at du faktisk kjøper en av disse uslåelige skjermene? For du tar vel ikke til takke med noe dårligere enn det beste i verden, som attpåtil koster ikke mer enn 10k ferdig levert selv om man velger den til 1000 dollar?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer Elite PRO-111FD Review

Holder en knapp på kuroen pga størrelsen, hadde det vært en 50" av XBR'en så hadde feilene i kildematerialet til lavoppløselige kilder kommet frem bedre enn den gjør per dags dato i 34" med den lave oppløsningen den har i utgangspunktet. Men i utgangspunktet hvis man skulle kjøre det samme bossakvaliteten med en 34" Kuro så hadde nok CRTen sett bedre ut sålenge det ikkje finnes noe i CRT'en som ikkje kan måles i tall som f.eks clouding og andre irritasjonsmomenter.

Uansett, er du sinnsykt opptatt av dvd kvalitet er det bare å bytte til en Oppo 93 for Ps3 suger maks på dvd oppskalering. I tillegg får man Oppoen sonefri både på dvd og blu-ray.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Det er to amerikanske ordtak som det frister å komme med her etterhvert.. Det ene er "put your money where your mouth is" og det andre er "practice what you preach".

Regner med at alt dette ikke er tomsnakk her i tråden og at du faktisk kjøper en av disse uslåelige skjermene? For du tar vel ikke til takke med noe dårligere enn det beste i verden, som attpåtil koster ikke mer enn 10k ferdig levert selv om man velger den til 1000 dollar?

Målet var vel å finne en HD CRT til drøyt 1000 kroner. Nei, jeg trenger ikke en uslåelig skjerm som er verdens beste, krever ingen XBR 960, men kanskje en XBR 910 f.eks. Man kan gjøre et kupp hvis man kjøper fra en som ikke vet hva han selger en gang. Jeg søker nesten hver måned på finn for å en dag finne en som sier "selger bort søppel kassen som engang var en tv, er vel en sånn sony dings, kan plukkes for 500 kroner" også finner jeg ut at det er en XBR 960 i perfekt stand. Snakk om ordtak.. "One man's treasure is another man's garbage".

Nei, jeg har ingen interesse i å bruke $1000 på en NTSC TV som må da fraktes til norge, i tillegg $250 i skatt, samt bytte plugger og andre ting, for å så da ha en (rimelig stor) sjangs for at tven allerede er ødelagt, blir ødelagt underveis, eller dør etter noen uker eller måneder.

Hadde en som var sjef i Sony Norge kommet til meg og sagt at han kan selge meg sin XBR 960 + gi meg livs garanti, hvis noe skjer med det så bytter de den mot en ny en.. ja DA, hadde jeg solgt leveren min i tillegg til 10 000 kroner for en.

Du finner Kuro til ca5000 ofte på Finn med jevne mellomrom. Det er en risk å kjøpe brukt flatskjerm.

Man må veie opp for å kjøpe ny Plasma, da levetiden vil være lenger og teknologien er ny, feks 3d.

Ellers finner du jo ofte bra CRT på finn også. Feks Bang Olufsen må vel være grei kvalitet? - Bang Olufsen TV, eller Loewe. Går for 500kr...

Hva med denne KURO? Pioneer 50" PDP 5080XA KURO - FINN Torget
    Dette er vel en Kuro også? Men bare HDready? På AV torget for 2500.. http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=91608&cat=7

KURO TIL 5000 ?!?!?!??!?!?!?!!?!??!?!?!??!?!?!?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Nå vet jeg ikke helt hvem du sikter til her, men siden du nevner det når du quoter mitt innlegg så regner jeg med at det sikkert faller mot meg også.

Jeg kjøpte selv min første Laserdiscspiller på Akers Mic i 1993 (for de som husker den hifi/hjemmekino/musikk-kjeden), Sony Trinitron 29" Eisa-vinner til 15990,- til lillehammer-ol i 1994, og jeg kan med hånden på hjertet ærlig stå inne for at alt har gått framover siden de tider..

Ser nå at diskusjonen er kommet til at "verdens beste skjerm uansett hva noen sier" er en 23" datamonitor. Sikkert godt mulig om det er lab-tester man har som eneste referanse, men om den i hele tatt gir en god seeropplevelse er jo noe heelt annet. 23 tommer er og blir 23 tommer, og det er ikke brukende til stort annet en nærfeltsmonitor der man sitter med nesa en halvmeter fra skjermen. Og hva hjelper det da med flotte lab-scores i en normal setting? I en stue eller en dedikert hjemmekino?
    Poenget er vel at CRT teknologien med unntak av vekt og størrelse og ny teknologi, fortsett er overlegen mtp bildekvalliteten. Dette har jeg lest en del om både på nett og i media, jeg regner med at andre også leser bla Watt, og i henhold til de så er det også sant at KURO fortsatt er best.

Det nytter jo ikke å være sur pga at man har kjøpt seg LED som er dyr. Man får ta de fordeler og ulemper man får når man kjøper et nytt produkt. Alle produkter har sine svake og sterke sider. Jeg fikk nok av Lcd når jeg kjøpte meg min første Samsung 40. Kunne like gjerne behold den gamle CRT. Siden den tid har imidlertid mye skjedd, men på langt nær nok. Heldigvis var overgangen til Plasma og DLP projektor mye heldigere....

Flatskjermer har for all del sine gode sider, og du har klart et poeng.. Størrelse har noe å si, vekt også og tilkoblingsmuligheter.... Helt klart. Hver og en må jo selv vurdere hva man skal bruke skjermen/projektoren til.

Trådstarter sier jo han skal bruke skjermen til sd, spill og dvd. Da er det kanskje også det beste valget å gå den veien han går. De som har store flatskjermer behøver jo ikke ta seg nær av dette?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målet var vel å finne en HD CRT til drøyt 1000 kroner. Nei, jeg trenger ikke en uslåelig skjerm som er verdens beste, krever ingen XBR 960, men kanskje en XBR 910 f.eks. Man kan gjøre et kupp hvis man kjøper fra en som ikke vet hva han selger en gang. Jeg søker nesten hver måned på finn for å en dag finne en som sier "selger bort søppel kassen som engang var en tv, er vel en sånn sony dings, kan plukkes for 500 kroner" også finner jeg ut at det er en XBR 960 i perfekt stand. Snakk om ordtak.. "One man's treasure is another man's garbage".

Nei, jeg har ingen interesse i å bruke $1000 på en NTSC TV som må da fraktes til norge, i tillegg $250 i skatt, samt bytte plugger og andre ting, for å så da ha en (rimelig stor) sjangs for at tven allerede er ødelagt, blir ødelagt underveis, eller dør etter noen uker eller måneder.

Hadde en som var sjef i Sony Norge kommet til meg og sagt at han kan selge meg sin XBR 960 + gi meg livs garanti, hvis noe skjer med det så bytter de den mot en ny en.. ja DA, hadde jeg solgt leveren min i tillegg til 10 000 kroner for en.

KURO TIL 5000 ?!?!?!??!?!?!?!!?!??!?!?!??!?!?!?
    Rettelse 5900,- Markedet er der.. Synes det er en helt fair bruktpris for brukt plasma. En brukt Kuro behøver ikke gå for 7-8000. Da skal den i så fall være farlig MINT og helst ikke brukt i det hele tatt...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Pioneer Elite PRO-111FD Review

Holder en knapp på kuroen pga størrelsen, hadde det vært en 50" av XBR'en så hadde feilene i kildematerialet til lavoppløselige kilder kommet frem bedre enn den gjør per dags dato i 34" med den lave oppløsningen den har i utgangspunktet. Men i utgangspunktet hvis man skulle kjøre det samme bossakvaliteten med en 34" Kuro så hadde nok CRTen sett bedre ut sålenge det ikkje finnes noe i CRT'en som ikkje kan måles i tall som f.eks clouding og andre irritasjonsmomenter.

Uansett, er du sinnsykt opptatt av dvd kvalitet er det bare å bytte til en Oppo 93 for Ps3 suger maks på dvd oppskalering. I tillegg får man Oppoen sonefri både på dvd og blu-ray.

Du holder et saklig argument Jernet. I ren bildekvalitet er det så lite som skiller Elite Kuro 111FD og XBR 960 at det er nærmest umulig å si hvem som er best, det blir en subjektiv preferanse, ettersom de objektive tallene er helt like, samtidig som de har jevnt med fordeler og ulemper. De som virkelig skiller disse TVene er størrelse, og at Kuro er tynnere. 50" vs 34", 40kg vs 100kg, 9cm tykk vs sikker 90cm tykk..

Jeg er ikke særlig opptatt av DVD kvalitet, men jeg er den eneste personer i familien og av mine nærme venner som kjøper blu-ray, alle andre kjøper kun DVDer. Samtidig som vi har kanskje 30 kanaler, hvor av 25 av de er useelig SD kvalitet. Jeg har kanskje 20-30 blu-ray filmer, men over 100 DVDer. Det er synd at DVDer er så forferdelig ekkelt at jeg blir rett og slett kvalm av å se de på min projektor. Hvis jeg foretrekker DVDer på en 28" CRT panasonic med 480p, elendig sort og dårlig farger, og forferdelig gamma framfør en high panasonic plasma eller projektor , så kan dere tenke dere hvordan en DVD vil se ut på en 34" XBR 960 CRT som har Kuro sort og 6500K farger, perfekt gamma osv.

Rettelse 5900,- Markedet er der.. Synes det er en helt fair bruktpris for brukt plasma. En brukt Kuro behøver ikke gå for 7-8000. Da skal den i så fall være farlig MINT og helst ikke brukt i det hele tatt...

Åja, det var en LX5080...

Skal jeg først ha Kuro, så blir det KRP 500-A, og den koster skjorta.

Pioneer Kuro KRP-500M -inkl bordstativ- - FINN Torget

9000 kroner, har sett en gå for så lite som 8000 for drøyt et år siden på avforum men den ble solgt før jeg fikk skrive "jeg kjøper denne av deg, når kan jeg hente den"

Syns egentlig at 8000 er veldig lite for en Kuro. Om jeg hadde kjøpt en for 4 år siden hadde jeg takket nei om noe hadde gitt 30 000. (Bortsett fra om jeg solgte for 30 000 så kunne jeg kjøpe 3 brukte,) men jeg om jeg ikke hadde fått lov til å kjøpe en ny kuro, hadde jeg krevd i hvert fall 40 000 for min. Men det er meg

Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •