Noen som selger bra CRT Tver i Norge? - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 273
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Nå har du begynt å bli direkte ufin, og dersom du ikke roer ned kommentarene dine noe, så får du en velfortjent pause fra forumet.

Merk: dette er ikke noe du trenger å kommentere, KUN forholde deg til.

Hvordan er jeg ufin??????????? for det jeg sa til Gorm? Det var ikke vondt ment, det var et uttrykk, altså, jeg skjønner ikke hvordan Gorm har råd til alt det som han har råd til. Derfor spurte jeg hva han jobbet som, virker som han er millionær, og jeg tviler på at kalibrator lønn holder til å kunne svi flere hundre tusener her og der på kino utstyr. Ingen vits å true meg med banhammer fordi jeg spurte en annen bruker et økonomisk spørsmål... beklager hvis det kom ut som "ufint"

Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Det burde vel ikke ha betydning.

Uansett så er jo det snakk om priortering. Det er ikke mange år siden man betalte 50k for Kuro og det var ingen som gren på nesen av det. OLED er tilgjengelig for de fleste sykepleiere bare de slutter å kaster bort penger på kafebesøk og IKEA :-)
    Herregud som folk skulle lage sak ut av en kommentar.. De nye 55" OLED skjermene kommer sikkert til å koste bortimot et halvt årslønn etter skatt. Når en sier "det frister å bytte ut plasamer for OLED" så begynner man gjerne å lure konkret på hva man driver med for å være så suksessfylt. kommentaren "de betaler deg for mye" var ikke ment som personangrep som antyder til at jeg mener Gorm ikke gjør jobben sin godt nok, jeg vet som de fleste her at han er en av landets beste i sitt felt.

Men stort sett så har du rett med prioritering. I disse dager og med sterk norsk økonomi trenger man ikke akkurat å være rik for å kjøpe fint utstyr, men for ola nordmann så blir 450 000 kun 300 000 etter skatt og etter han har betalt hus leie, bil avgifter, strøm og mat så er det som regel en lapp eller to som står igjen etter en måned.

Velger man heller å beholde Golfen i 5 år til kan man fort bli en som raskt kjøper en ny 4KHD LCD eller Full HD OLED

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Hvordan er jeg ufin??????????? for det jeg sa til Gorm? Det var ikke vondt ment, det var et uttrykk, altså, jeg skjønner ikke hvordan Gorm har råd til alt det som han har råd til. Derfor spurte jeg hva han jobbet som, virker som han er millionær, og jeg tviler på at kalibrator lønn holder til å kunne svi flere hundre tusener her og der på kino utstyr. Ingen vits å true meg med banhammer fordi jeg spurte en annen bruker et økonomisk spørsmål... beklager hvis det kom ut som "ufint"
    Du trenger ikke stille spørmål med hvordan brukere her på forumet har råd til utstyret sitt, dette handler kun om prioriteringer og man trenger ikke være mangemillionær for å ha en kino til flere hundretusen eller en mill...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21

Betal biletten til Drammen så skal jeg spandere biletten hjem...

Seriøst???

"Så du tror ikke VW1000ES produserer et bedre bilde enn Pioneer Kuro når du akkurat har fått med deg at HW30 er bedre enn VT50?? Og hvis du tror Sony Qualia er bra, den var bra. I forhold til VW1000 er den ikke bra..."

Det er bare umulig å forestille... Sier ikke at Sony Qualia er best, er du gal. Den er jo 6-7 år gammel (?)

Jeg må se det for å tro på det 8)

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Du trenger ikke stille spørmål med hvordan brukere her på forumet har råd til utstyret sitt, dette handler kun om prioriteringer og man trenger ikke være mangemillionær for å ha en kino til flere hundretusen eller en mill...
    Okei :-x da kan jeg vel bare droppe å spørre deg hvordan du hadde råd til din :-(

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Okei :-x da kan jeg vel bare droppe å spørre deg hvordan du hadde råd til din :-(
    Nå fikk du beskjed om å droppe dette emnet, og da forventer vi at du gjør det. Medlemmers personlige økonomi er ikke noe som er oppe til debatt her inne.
    Gå videre i tråden uten å debattere dette noe mer da det å be om å få vite hva folk tjener, eller hvordan de finansierer kjøpene sine er ufin oppførsel.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner frem popcorn og brus nå jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    Finner frem popcorn og brus nå jeg

+1

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Han får jo aldri sortnivå å snakke om i den kinoen uansett med flombelysningen fra de ineffektive varmeovnene han har plassert rundt i hele rommet, så det er vel naturlig at han mener det.

Den prosjektoren har mye lys fordi den skal klare referansekrav lysstyrke (14-30 FL) på enorme lerret, så med det lerretet vil han sikkert klare sveiselys. Imponerende for et utrent øye de første 10 minuttene, deretter bare slitsomt.

Den kinoen minner meg mer om nyrike amerikanere som investerer i gullbelagte BBS racing felger, 30" basselementer på lasteplanet og custompaint til 10k$ på en Ford pickup. Lett underholdning at noen gidder å kaste bort så mye penger for å få oppmerksomhet, men ikke akkurat en type kompetanse som hører hjemme i garasjen til et F1-team.

Håper du skjønner at den kinoen er bare en demo/referanse/PR på alle produktene som han har. "se på meg, se hvor flott min kino er, du kan få en du også... om du har 35 millioner på sparekontoen" dersom kunder ønsker (og jeg tror det fleste gjør nok det) så kan alt integreres i rommet og alt annet enn lerretet blir usynlig. sort maskert rom osv. Å si at Mcintosh forsterkere er ubrukelig varmeovner er rett og slett skam! De er så high end som mulig og kan koste opp til en hel norsk årslønn og er noe av det beste innen forsterkere.. Snell THX Reference høyttalere krever ufattelig mye watt og er ikke utengrunn til at anlegget hans har 65,000 hi-fi watt (håper ikke dette åpner en lang diskusjon om at watt ikke er alt, det ikke er ensbetydende med god lyd bla bla bla) Skal vi sammenligne denne kinoen med F1 så er dette en blodtrimma "red bull" med jet motor bak, blir bare ikke rettferdig for de andre F1 bilene. Alt er leget med tanke på kvalitet og beste av det beste, fra Sony SRX T420, 264" stewart skjerm, Mcintosh med XXXX watt, til ELP-LT, Mark Levinson spillere og Snell THX Reference serien.

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Når det gjelder input lag, så har jeg brukt mer tid enn de fleste til å forske på dette, og jeg er også en over gjennomsnittet god og ivrig gamer, og jeg kan si at en input lag på rundt 30ms har ingen innvirkning, men når man kommer opp i 100ms er det håløst å spille på. Så lenge man har game mode aktivert så vil det i de fleste tilfeller ikke være noe problem å spille på en flatskjerm. Men at man da må ta til takke med forringet bildekvalitet er jo da et godt argument mot LCD/Plasma.

30 ms er mye når man snakker om cs og div andre timingspill..
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    30 ms er mye når man snakker om cs og div andre timingspill..

56332 perfect active reloads på Gears of War 3 sier at du har feil.

Active Reload - Gearspedia, the Gears of War wiki - Gears of War, Gears of War 2, weapons, and more

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha..
    Gears of war er jo ikke akkuratt kresent på delay.. er jo bare og trykke tidligere på den reload saken din, ganske simpelt i forhold til andre timingspill og skytespill på pc.
    Den trådløse kontrolleren din har jo hauevis med lagg..
    Så skjønner att du mener 30ms på skjerm er akseptabelt på konsoll.

Desverre så er det nok bare crt som kan vise til 0ms delay. Men de nye 120 hertz lcd skjermene er ganske bra med rundt 3-6 ms i praksis.
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar det er LED monitorer du refererer til.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre så er det nok bare crt som kan vise til 0ms delay..
    Hva slags bilde oppfrisknings frekvens og fosfor kjører en slik CRT skjerm?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Antar det er LED monitorer du refererer til.
    Nei, men det har sikkert kommet gode led 120 for gaming nå.

Jeg husker ikke hva min crt kjørte på men mener det var 120.
    Alt jeg kan si helt sikkert er att det er så og si ingen delay på skjermen.

Syntes det er litt ekkelt og gå over til 120 hertz lcd pga mer delay.
    Så har en crt i boden som dras frem til gaming av og til!
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha..
    Gears of war er jo ikke akkuratt kresent på delay.. er jo bare og trykke tidligere på den reload saken din, ganske simpelt i forhold til andre timingspill og skytespill på pc.
    Den trådløse kontrolleren din har jo hauevis med lagg..
    Så skjønner att du mener 30ms på skjerm er akseptabelt på konsoll.

Desverre så er det nok bare crt som kan vise til 0ms delay. Men de nye 120 hertz lcd skjermene er ganske bra med rundt 3-6 ms i praksis.
    Det er jo Sniping og andre ting som også krever timing i Gears, og det er ikke eneste spillet jeg har spillt, men det jeg mener er at for konsollspilling på TV er ikke 30ms noe problem. De som mener de kjenner forskjell på 0 og 5ms lag er jo uansett pcspillere som spiller på monitorer og vil jo aldri vurdere noe seriøs pcspilling på en TV med 30ms lag.

Vanskelig å finne noe konkret på hvor mye den trådløse kontrolleren lagger, men det er ihvertfall så lavt at det ikke har noe å si.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Det er jo Sniping og andre ting som også krever timing i Gears, og det er ikke eneste spillet jeg har spillt, men det jeg mener er at for konsollspilling på TV er ikke 30ms noe problem. De som mener de kjenner forskjell på 0 og 5ms lag er jo uansett pcspillere som spiller på monitorer og vil jo aldri vurdere noe seriøs pcspilling på en TV med 30ms lag.

Vanskelig å finne noe konkret på hvor mye den trådløse kontrolleren lagger, men det er ihvertfall så lavt at det ikke har noe å si.

Det var ikke det du sa i de to siste innleggene.

Konsoll skytespill er ikke på det nivået som pcskytespill er, det går mye fortere på pc og da blir kravet større.

Kalibrer lagg med trådløskontroll og kontroll med kabel i guitarhero så ser du forskjellen.
    Jeg som er over middels intr i gh merker godt forskjell på kabel og trådløs gitar.

**** ta de smilyene som kommer opp som emne..
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke det du sa i de to siste innleggene.
    Hva av hva jeg sa mener du jeg sa nå som jeg ikke sa i de to siste innleggene? :-D

Konsoll skytespill er ikke på det nivået som pcskytespill er, det går mye fortere på pc og da blir kravet større.
    Den evige pissekonkuransen mellom PC og konsoll orker jeg ikke å begynne på.

Kalibrer lagg med trådløskontroll og kontroll med kabel i guitarhero så ser du forskjellen.
    Jeg som er over middels intr i gh merker godt forskjell på kabel og trådløs gitar.
    Det er vel så, men poenget mitt er at disse små laggene ikke er noe problem. Samme som Active reload så kompenser man bare med å trykke tidligere, timingen er like viktig uansett. Men begynner man å komme over 30-40ms og oppi 100 ms så begynner det å bli plagsomt, da kjennes en Ferrari ut som en Buss når man skal svinge i bilspill.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sa att til gaming så er 30 ms godt nok, det er feil, 30ms da blir det vanskelig og spille bra på timingspill og musikkspill.

Etterpå nevnte du att du mente generell konsollspilling og da er jeg enig med untak av guitarhero, ikke att det er noe problem siden timingvinduet i gh er enormt. Det føles litt ekkelt men man treffer alt.

Att pc er mer presist en konsoll er ingen tvil, er bare og navigere i menyen på xbox, så navigerer du i windows, klar forskjell. Har mange andre eksempler på att det ligger delay på de fleste konsoller. Men i guitarhero er dette tatt hensyn til faktisk. Selv om du treffer riktig så forsvinner noten litt bak hit feltet.
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sa att til gaming så er 30 ms godt nok, det er feil, 30ms da blir det vanskelig og spille bra på timingspill og musikkspill.

Etterpå nevnte du att du mente generell konsollspilling og da er jeg enig med untak av guitarhero, ikke att det er noe problem siden timingvinduet i gh er enormt. Det føles litt ekkelt men man treffer alt.

Att pc er mer presist en konsoll er ingen tvil, er bare og navigere i menyen på xbox, så navigerer du i windows, klar forskjell. Har mange andre eksempler på att det ligger delay på de fleste konsoller. Men i guitarhero er dette tatt hensyn til faktisk. Selv om du treffer riktig så forsvinner noten litt bak hit feltet.
    Det jeg prøver å si er at det er ikke noen grunn til å ikke kjøpe en Flatskjerm på grunn av Input lag hvis du skal bruke den til spilling så lenge den ikke har mer enn 30-40ms. Det blir ikke vanskelig å gjøre det bra på timingspill med den delayen.

At PC er mere presis er det jo ingen som kan argumentere i mot. Men det gjør ikke at PC spillere har noe høyere nivå enn konsollspillere av den grunn.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en ganske innteresant artikkel som da også gir på forklaring på hvorfor 30 ms fra eller til ikke har så mye å si på en konsoll.

Console Gaming: The Lag Factor Article • Page • Articles • Eurogamer.net

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så kjekt når produsentene oppgir 8 MS responstid på panelet, også er input laggen på over 100 MS. Tilføy litt 200hz på maks guff så blir det gøy å spille FPS ihvertfall.

Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •