Noen som selger bra CRT Tver i Norge? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 273
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Antar bilde er fake (ingen screenshot men kanskje photoshop moro)
    Har blitt brukt av CRT forkjempere (LCD hatere) i uendelig tid
    Du skriver du forholder deg til fakta men ...obs...ikke sluk alt du leser på nettet

https://www.google.no/#hl=no&sclient...w=1280&bih=871

AnandTech Forums - View Single Post - 120hz vs IPS

fake eller ikke.......er så tvilsomt at man bør ikke bruke det som dokumentasjon på fakta

Bildet er fake. Det er en illustasjon som viser forskjellen mellom CRT, 60hz LCD og 120hz. Det som ikke er fake, er at "motion blur" er tydelig i alle dagens LCD skjermer, og irriterer de fleste av oss. Derfor er det mange gamere som ønsker seg 120hz skjerm, selvom de ikke har like bra farger osv som en f.eks 60hz IPS, og de koster fryktelig mye kontra 60hz skjermer. Men selv 120hz har forsatt mye motion blur forebygget av høy respons tid kontra CRT med absolutt null.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om disse bildene skulle være screenshots av de forskjellige typer skjerm med samme bildet i panorering, så hadde selvsagt ikke de stillestående tekstfeltene (boksen øverst og Free Fly Mode teksten på midten) vært blurry, da de hadde stått bom stille.

Det er jo bare samme bildet som er lagt motion blur på i photoshop, man ser jo at tekstfeltene er akkurat like blurry som det som liksom skal begeve seg/panorere i bildet.

Sinnsykt bra "bevisføring" hahaha....

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Om disse bildene skulle være screenshots av de forskjellige typer skjerm med samme bildet i panorering, så hadde selvsagt ikke de stillestående tekstfeltene (boksen øverst og Free Fly Mode teksten på midten) vært blurry, da de hadde stått bom stille.

Det er jo bare samme bildet som er lagt motion blur på i photoshop, man ser jo at tekstfeltene er akkurat like blurry som det som liksom skal begeve seg/panorere i bildet.

Sinnsykt bra "bevisføring" hahaha....

Wow, takk for opplysningen, var totalt ikke klar over dette... Det er vanskelig å dømme en skjerm gjennom din egen skjerm. "her la meg filme min kuro med en mobil telefon, så sender jeg den til deg, så ser du den på din 22" lcd skjerm". Ser du kontrasten og fargene?

Skal du SE forskjellen mellom null respons og høy respons må du ha en CRT og en LCD ved siden av hverandre og spille på de. Eller spille et spill på LCD, og bytte til CRT. Ja, bluret var lagt inn via photoshop for å VISE hvordan forskjellen ser ut dersom du beveger synsfeltet/kameraet i et FPS spill (Half Life 2: lost coast er det bilde av)

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde ikke takket nei til en 34" hd crt tv jeg, hvis den hadde vært bedre på flimmer og hakking i bildet enn alle crt vi har hatt i hus før. for farger og sort var bedre enn på noe tv jeg har sett senere

beste bildeopplevelse hittil var når første dvd film ble sett på en 28" crt for mange år siden, etter kun å fått inn dårlig analog tv og vhs.

gikk selv over til lcd for 6 år siden, sikkert som de fleste andre nordmenn, kvantitet foran kvalitet. forøvrig en ideologi jeg har fortært nå..

er jo derfor samsung har selger så mange led tv'r, bildet er ikke bedre enn vi hadde før, men den tar mindre plass, er større og finere osv.
    ser det når jeg er på besøk hos folk med ledlcd, clouding går det jo å leve med, men etterslep ved f.eks. nærbildet av ansikt på folk som beveger seg, de mørkere partier flyter all over og henger etter.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Derfor forventet jeg ikke sånne kommentarer av sånne brukere. Hvis Gorm også er i mot CRT gir jeg opp..

Men fant nesten en "mini" versjon av drømme oppsettet, og siden det er "mini" har jeg kanskje råd til det per dags dato om jeg bytter noen ting:

Bytt Philipsen med en XBR 960 og det som ser ut som Snell Type B med en Snell Type A Reference eller Snell THX Reference og du har det oppsettet jeg har i drømme stua! Men det som er på bildet er "billig" nok til at en student som meg har råd 8)
    Tror ikke du skal forvente at Gorm er noe særlig fan av CRT TV, og nå syns jeg du må gi deg med å forvente at alle skal være enig med deg at CRT er bildenirvana på høyeste nivå...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Tror ikke du skal forvente at Gorm er noe særlig fan av CRT TV, og nå syns jeg du må gi deg med å forvente at alle skal være enig med deg at CRT er bildenirvana på høyeste nivå...

Jeg vet akkurat hva dette har blitt, det har blitt en krangletråd mellom en ungdom på 19 med kjennskap til KURO(far) og projektor og sikkert også CRT i en eller annen form.

OG alle de som har betalt lassevis av kroner for flatskjerm eller projektor.

Poenger er jo at CRT fremdeles har et par fortrinn MINUS STØRRELSE.

Sort og farger er naturlig på CRT.

Noen flatskjermer og projektorer er sinnsykt rå til dags dato, men jeg vet ikke om de har tilsvarende KURO sort ennå.

Jeg har selv ikke sett all verdens projektorer, har bare gått i butikken og sett flatskjermer og vet jo at innstillingene i butikk er feil, har ellers hjulpet til å kalibrere venners LED og Lcd, og har min egen Plasma og Dlp HD projektor. Ellers er jeg også fast abbonement på WATT, jeg har riktignok ikke fått lest månedens blad enda, hender også at jeg kjøper Lydogbilde om det står noe interessant for meg der.

Enda har jeg ikke lest om noen tv eller projektor som slår KURO svart, eller som slår tilsvarende "gode" CRT, minus klumpethet og størrelse og gammel teknologi sef.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg orker ikke å si det engang til, men bare fordi de slutter å selge CRT skjermer og produsenter dropper den teknologien betyr IKKE at den er ut datert. La oss ta for oss PC markedet.
    Jeg snakker om verktøy innen for pro-markedet, og du trekker oppgitt på skuldrene og forklarer "nok en gang" at Ola Nordmann vil ha flat skjerm han kan henge på veggen.

PC analogien din ser jeg ikke så veldig mye relevans i.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg vet akkurat hva dette har blitt, det har blitt en krangletråd mellom en ungdom på 19 med kjennskap til KURO(far) og projektor og sikkert også CRT i en eller annen form.

OG alle de som har betalt lassevis av kroner for flatskjerm eller projektor.

Noen flatskjermer og projektorer er sinnsykt rå til dags dato, men jeg vet ikke om de har tilsvarende KURO sort ennå.

Jeg har selv ikke sett all verdens projektorer, har bare gått i butikken og sett flatskjermer og vet jo at innstillingene i butikk er feil, har ellers hjulpet til å kalibrere venners LED og Lcd, og har min egen Plasma og Dlp HD projektor. Ellers er jeg også fast abbonement på WATT, jeg har riktignok ikke fått lest månedens blad enda, hender også at jeg kjøper Lydogbilde om det står noe interessant for meg der.

Enda har jeg ikke lest om noen tv eller projektor som slår KURO svart, eller som slår tilsvarende "gode" CRT, minus klumpethet og størrelse og gammel teknologi sef.
    At CRT har noen fortrinn er vi jo også enige om! Og at UltimaNoctis er 19 år har ikke så mye med saken å gjøre, men han burde kanskje høre litt på noen av de andre her også ikke bare de som er enige med han.

Jeg trenger heller ikke forsvare mitt kjøp av VT30 65" eller Sony VW1000ES.

Du er også velkommen til meg for å se VW1000ES i min kino og da skal jeg love deg at du kommer til å se noe som knuser Kuro bildekvalitet, i tillegg så er det på 129" lerret!:wink:
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At CRT har noen fortrinn er vi jo også enige om! Og at UltimaNoctis er 19 år har ikke så mye med saken å gjøre, men han burde kanskje høre litt på noen av de andre her også ikke bare de som er enige med han.

Jeg trenger heller ikke forsvare mitt kjøp av VT30 65" eller Sony VW1000ES.

Du er også velkommen til meg for å se VW1000ES i min kino og da skal jeg love deg at du kommer til å se noe som knuser Kuro bildekvalitet, i tillegg så er det på 129" lerret!:wink:
    Takker, Drammen er litt langt unna, men om jeg er i området skal du ikke se bort ifra at jeg tar meg en tur.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, Drammen er litt langt unna, men om jeg er i området skal du ikke se bort ifra at jeg tar meg en tur.
    Østlendinger som ikke har begrep om avstander, nesten som jeg vurderer å ta turen for å se oppsettet til Andreas21

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Østlendinger som ikke har begrep om avstander, nesten som jeg vurderer å ta turen for å se oppsettet til Andreas21
    Du er hjertelig velkommen!
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare si fra på forhånd så skal vi få til en demo.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare si fra på forhånd så skal vi få til en demo.
    Kona mi har venner i Sandefjord, så jeg vet vi skal dit snart og det er vel ikke så langt unna Drammen, men da måtte jeg få lov å ha med meg madamen på demo.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er hjertelig velkommen!
    Hjertelig, faktisk8-)

Dont write checks that your ass cant catch

Men ja, kan hende du blir tatt opp på den ved anledning, er i østlandsområdet innimellom, plutselig er jeg der:wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det blir snakket varmt om at "alle" profesjonelle ønsker HD-CRT til arbeid med farge, gråskala, og gamma-kritisk materiale. Dette er bare tull. Det er bare fattige, eller lite oppdaterte aktører, som har ønske om denne typen skjermer. Alle som trenger en pinlig nøyaktig monitor har lyst på en av disse:
    Sony | Monitors & Displays | TRIMASTER ELâ„¢ series OLED Monitors
    Sony | Monitors & Displays | Broadcast Evaluation Monitors
    Panasonic Medical & Industrial Video - Medical Grade Monitors

OLED, og IPS for den sakens skyld, har for lengst tatt over for CRT. De evner jo til og med å vise hele bildet på en gang, og er ikke avhengig av å skanne det opp med en linje om gangen ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde den siste CRT toppmodellen fra Philips og den siste fra Sony. Skjermen det her diskuteres har jeg ikke sett, men det virker ikke som noen andre har heller.

Farger var ok på de begge. Hva sortnivå angår, har jeg sett like bra eller bedre på flere flatskjermer og prosjekterer per 2012.

Hvem som har brukt masse penger på hva, eller hva pappaen til noen har kan jeg ikke se at er relevant. Det er derimot mange her som er gamle nok til å ha vært en del av CRT generasjonen, og derfor har langt mer erfaring med den teknologien.

Ser det skorter mye på teorien blant enkelte her også, men hvis noen virkelig vil kaste bort tusenvis av dollar for å få en gammel CRT skjerm sendt over dammen så de kan se på MTV, så skal jeg for all del ikke stå i veien ...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var ikke det jeg mente Andreas

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du gitt opp nå? jeg begynner å gå tom for popcorn..

stian

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaste noen ildfakler inn i debatten jeg også da. Som jeg har påpekt i andre tråder før, så er ikke sortnivå alt. Kontrastratioen er vel så viktig, og om den er høy så spiller det ikke like stor rolle med litt dårligere sortnivå. Det er selvsagt aldri en ulempe med godt sortnivå, men det går ikke foran absolutt alle kriterier.

CRT hadde da problemer som vi ikke ser på verken LCD eller plasma. F.eks. dette med geometri var jo et evig problem på CRT. Jeg har enda ikke sett en eneste CRT der bildet ikke har strukket seg eller krympet avhengig av lysstyrke. CRT hadde også etterslep, bare på en litt annen måte enn LCD. Det er jo også en klar fordel at man kan få større skjermer som ikke veier et halvt tonn.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ser det blir snakket varmt om at "alle" profesjonelle ønsker HD-CRT til arbeid med farge, gråskala, og gamma-kritisk materiale. Dette er bare tull. Det er bare fattige, eller lite oppdaterte aktører, som har ønske om denne typen skjermer. Alle som trenger en pinlig nøyaktig monitor har lyst på en av disse:
    Sony | Monitors & Displays | TRIMASTER ELâ„¢ series OLED Monitors
    Sony | Monitors & Displays | Broadcast Evaluation Monitors
    Panasonic Medical & Industrial Video - Medical Grade Monitors

OLED, og IPS for den sakens skyld, har for lengst tatt over for CRT. De evner jo til og med å vise hele bildet på en gang, og er ikke avhengig av å skanne det opp med en linje om gangen ;-)

Den Sony OLED 25" 1920x1080p skjermen til drøye $26 000 har jeg allerede nevnt i tråden her. Skulle bare mangle om ikke den ga mer korrekt bildet enn noe som man får til tusen lappen i dag eller 20-30K NORSKE kroner, for ti år siden. IPS har ALT for dårlig sort nivå til å være brukenes spør du meg. Har vel ikke så mye å si om du redigerer lyse bildet men det gjør ikke jeg i hvertfall.

Jeg håper ikke du forventer at alle studioer har et rom fylt av 25 tommere til 160 000 kroner per stykk

Vil også bare slenge inn Gorm, den førstnevnte skjermen du snakker om var drømme PC oppsettet mitt før jeg ble alt for opptatt av kinoer og var mer PC-gamer interessert. Jeg forestilte at dersom jeg vant lottoen skulle jeg ha 3 slike skjermer ved siden av hver andre i og spille i 5760x1080p men nå har vel drømmen gått over til en kommersiell projektor av noe sla 8)

Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    har du gitt opp nå? jeg begynner å gå tom for popcorn..

stian

Snakker du til meg? Jeg har aldri sluttet å poste i den tråden her og poster aktivt i dag også...

Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •