Noen som selger bra CRT Tver i Norge? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 273
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Hvis du ser videoene fra IFA og hvor imponert Gorm er av Samsung sin 55" Oled tror jeg nok den er en del bedre enn de beste CRT. Nå har ikke jeg sett dette selv, men jeg stoler mer på Gorm enn jeg gjør på deg...Tror ikke man skal sammenligne en mobilskjerm med en TV, men så gjør jo du hva som helst for å forsvare ditt standpunkt.

Jeg har ikke skrevet så mange innlegg her så du får se noen sider tilbake, det har du tid til...

Så det nå. Ja, jeg husker at du inviterte meg til en demo hos deg, når jeg var ny på forumet her i fjor. Jeg takket ja, dersom jeg hadde muligheten, men så langt har den fremdeles ikke dukket opp. Jeg har enda ikke lappen, heller ingen kompiser som interesser seg i hi-fi og A/V slik som meg, hadde jeg foreslått til en venn så hadde han vel bare sagt, kan vi ikke dra på kinoen i stedet?
    Drammen er vel 40 minutter å kjøre fra Askim, eneste som jeg kan få til å kjøre meg til deg som ikke hadde krev 500 kroner hver vei er gamle bestefar, men han hadde nok bare klaget på høy lyd og mast om å dra hjem 8)

Så takk for tilbudet, bor du nær drammen sentrum kan jeg ta buss/tog hvis det går den veien.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Så det nå. Ja, jeg husker at du inviterte meg til en demo hos deg, når jeg var ny på forumet her i fjor. Jeg takket ja, dersom jeg hadde muligheten, men så langt har den fremdeles ikke dukket opp. Jeg har enda ikke lappen, heller ingen kompiser som interesser seg i hi-fi og A/V slik som meg, hadde jeg foreslått til en venn så hadde han vel bare sagt, kan vi ikke dra på kinoen i stedet?
    Drammen er vel 40 minutter å kjøre fra Askim, eneste som jeg kan få til å kjøre meg til deg som ikke hadde krev 500 kroner hver vei er gamle bestefar, men han hadde nok bare klaget på høy lyd og mast om å dra hjem 8)

Så takk for tilbudet, bor du nær drammen sentrum kan jeg ta buss/tog hvis det går den veien.
    Det går buss og tog til Drammen så det er ikke noe problem, jeg kan til og med hente deg på stasjonen. Du må se å få deg lappen!:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har fått opplevd det du fått invitasjon til UltimaNoctis, så turen til Andreas er ingen "bomtur", det skal eg garantere deg.. ;-)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske morsomt å lese innleggene dine!:-D

Så du mener at det aldri kommer til å komme noe som vil slå CRT?

Og hvorfor svarer du ikke på tilbudet jeg har gitt deg?
    Vi lever jo i håpet at noe engang skal slå CRT, CRT er jo gammel teknologi som har begrenset størrelse!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg den eneste som er lei av å høre dette? Har vi ikke hørt dette siden 07-08? Skulle ikke LED være en blanding mellom LCD fordeler og plasma fordeler uten ulemper? OLED har så og si sine problemer det også. Og siden dette en er tråd som handler om CRT, hvorfor ikke legge til "skulle ikke flatskjermer ha bedre bilde enn billedrør? det tok vel 4-5 år før den beste CRTen ble matchet (ikke forbigått, men matchet) med en flatskjerm, og har ikke blitt matchet siden. Gjennomsnitts high-end flatskjermer er per dags dato, ikke helt på nivå med gjennom snitts high end CRT spør du meg (Er altså Samsung LED, Sharp LED, LG LED, osv som drar ned gjennomsnitten, jeg vil tro at Panasonic klarte å matche de med 2011-12 skjermene)

Etter alt det ovenfornevnte tør jeg bare ikke å satse på at OLED blir 1000 ganger bedre enn alt annet. Det eneste jeg hadde tørt å satse på blir nok ikke noe av, og det er Project Kuro aka Kuro 10G aka Pioneer Extreme Contrast Concept aka ECC panel.

Hvis ikke de ovenfornevnte årsaken er et godt nok argument til å tvile på OLED så kan jeg bare slenge inn 2 problemer:
    1. fargene
    2. S-AMOLED finnes i mobil markedet, og er uten tvil bedre enn IPS, S-LCD osv spør du meg, men andre mener det ikke er noe forskjell verdt å nevne.

Men min Galaxy S3 Super Amoled er noe av det beste jeg har sett. 720x1280 på den lille (STOOOORE) skjermen, nærmeste perfekt sort og et utrolig farge spektrum, men dog ikke nødvendigvis korrekte farger.

pensjonisttråd? Tipper jeg er halvparten så gammel som deg. Syntes at du burde lese gjennom de saklige postene her, kanskje du lærer litt mer om TVer

vinyler? hvor bakstreversk kan man bli!!!

Er de kirurgene helt dumme eller?! Vet de ikke at CRT har alt for lite bilde + dårlig geometri! Forbanna rødgrønn regjering som ikke bruker nok penger på sykehus i dette landet altså!!!! Hvis de er så smarte og har doktorgrad, hvorfor er ingen av dem smarte nok til å ta turen til elkjøp og kjøpe det nyeste innen TV teknologi bl.a Samsung ES8005? - galnes, andreas, tiger & co.

Neida, men enda et godt poeng Danke. Når jeg var ung og dum og ikke trodde på disse amerikanerne som lærte meg om HD CRT ble jeg referert til leger som brukte CRT skjermer til mange tusen dollar. De sidene de viste begrunnet altså hvorfor de med avanserte operasjoner trengte CRT skjermer nettopp fordi flatskjermer ikke var gode nok for jobben.. skulle likt å finne fram en sånn artikkel assa..
    Det finnes sånne faglige artikler på nett. Har sett en forskningsrapport bla. Største problemet er vel at Sony og Panasonic har sluttet å produsere CRT. Så utskiftingen skjer uansett.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går buss og tog til Drammen så det er ikke noe problem, jeg kan til og med hente deg på stasjonen. Du må se å få deg lappen!:-D

Haha, meget hyggelig av deg 8) Lappen ja, den skulle jeg trengt..

Har jo ikke noe å gjøre her hjemme før jeg flytter til Dubai om 2mnd. Får vel hoppe på toget nærmest mulig

Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Eg har fått opplevd det du fått invitasjon til UltimaNoctis, så turen til Andreas er ingen "bomtur", det skal eg garantere deg.. ;-)

Kan jeg tenke meg! Andreas har jo VW1000ES, er ikke mange som har $25,000 4KHD projektor i huset

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samtidig som film kamera har bare nå nylig blitt slått av digitale speilrefleks kamera (dette er jeg ikke 100% sikker på, sist jeg hadde en samtale med en som er kamera ekspert var en del år siden, og det var det ingen digitale kameraer som var på film/print nivå).
    Hasselblad var vel den eneste seriøse aktøren i fotobransjen som hadde noe tro på noe som helst fremtid innen analog film, men måtte gi helt tapt de også etter en periode med digitale bakstykker til sine systemhus. Men det er mange år siden.

Det er også mange år siden de som jobbet med seriøs bildebehandling hadde noe som helst behov for en CRT-monitor. Tror ikke jeg har sett så mye som en diskusjon om det en gang de siste 4-5 årene. Det går stort sett i kalibrerte Apple IPS-skjermer, Eizo eller tilsvarende.

Det er også mange år siden jeg var involvert i et prosjekt på et større sykehus, der de byttet ut en del CRT monitorer til fordel for (horribelt dyre) LCD paneler på flere CT-maskiner. Ift. gaming på høyt nivå (og de som tror de er på høyt nivå) forstår jeg argumentet bedre ift. latency, men også der er det kommet gode alternativer (noen også utviklet i samarbeid med nettopp pro gamere).

Når markedsledende produsenter slutter å produsere et produkt som i utgangspunktet utelukkende var beregnet på de som bruker det som et rent verktøy, burde det alene være et godt tegn på at teknologien er utdatert.

På mange måter er dette en diskusjon som hadde vært langt mindre overraskende for 5-6 år siden. Da hadde jeg også vært enig med deg.

Er du noe som helst i nærheten av så interessert i bilde som du utgir deg for, hadde jeg tatt på meg joggeskoene og løpt til Andreas21 ASAP!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder input lag, så har jeg brukt mer tid enn de fleste til å forske på dette, og jeg er også en over gjennomsnittet god og ivrig gamer, og jeg kan si at en input lag på rundt 30ms har ingen innvirkning, men når man kommer opp i 100ms er det håløst å spille på. Så lenge man har game mode aktivert så vil det i de fleste tilfeller ikke være noe problem å spille på en flatskjerm. Men at man da må ta til takke med forringet bildekvalitet er jo da et godt argument mot LCD/Plasma.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hasselblad var vel den eneste seriøse aktøren i fotobransjen som hadde noe tro på noe som helst fremtid innen analog film, men måtte gi helt tapt de også etter en periode med digitale bakstykker til sine systemhus. Men det er mange år siden.

Det er også mange år siden de som jobbet med seriøs bildebehandling hadde noe som helst behov for en CRT-monitor. Tror ikke jeg har sett så mye som en diskusjon om det en gang de siste 4-5 årene. Det går stort sett i kalibrerte Apple IPS-skjermer, Eizo eller tilsvarende.

Det er også mange år siden jeg var involvert i et prosjekt på et større sykehus, der de byttet ut en del CRT monitorer til fordel for (horribelt dyre) LCD paneler på flere CT-maskiner. Ift. gaming på høyt nivå (og de som tror de er på høyt nivå) forstår jeg argumentet bedre ift. latency, men også der er det kommet gode alternativer (noen også utviklet i samarbeid med nettopp pro gamere).

Når markedsledende produsenter slutter å produsere et produkt som i utgangspunktet utelukkende var beregnet på de som bruker det som et rent verktøy, burde det alene være et godt tegn på at teknologien er utdatert.

På mange måter er dette en diskusjon som hadde vært langt mindre overraskende for 5-6 år siden. Da hadde jeg også vært enig med deg.

Er du noe som helst i nærheten av så interessert i bilde som du utgir deg for, hadde jeg tatt på meg joggeskoene og løpt til Andreas21 ASAP!
    Jeg orker ikke å si det engang til, men bare fordi de slutter å selge CRT skjermer og produsenter dropper den teknologien betyr IKKE at den er ut datert. La oss ta for oss PC markedet.

På 90 tallet begynte alle å kjøpe seg PCer. Mot slutten av 90 tallet er jeg sikker på at antall stasjonære pcer hos folk flest har 10 doblet. M.A.O. Dell, HP, Apple, Compaq og alle andre tjener seg rike på det med stasjonær PCer.

La oss spole fram til 2007, nå snakker vi om gaming PCer som kan kjøre TUNGE spill og applikasjoner som Crysis.

I 2012, kan du kjøpe deg stasjonære gaming PCer til rundt 30 lapper, disse kan kjøre alle spill, til og med tungvektene som Crysis, The Witcher 2, Arma III osv på en oppløsning så høyt som 2560x1600p, med Dx11 og alle funksjonene den medbringer bl.a. "tessellation" (aner ikke hva dette er på norsk men det betyr at objektene, altså "textures" på disse objektene ikke er flate, men full 3D, dette krever mye arbeid!)

i en LAPTOP derimot, til og med de til 20 lapper og oppover klarer rett og slett ikke å gjøre dette her. max settings, 1600p, Dx11 og alt det der klarer ingen bærbar PC å gjøre, når det er snakk om topp spill. Man trenger rett og slett en stasjonær PC, med skjermkort som er på størrelse med en VHS kassett. ikke en liten floppy-disk størrelse som vi finner i en laptop.

Men hva skjer med PC industrien? jo HP, Apple og Dell selger mindre og MINDRE stasjonære PCer. Folk vil heller ha laptop enn en kraftig stasjonær PC. Min stasjonær PC kostet meg 30 000 i 2010 og den kjører omtrent alle spill i min projektors FULL HD oppløsning. 1600p hadde drept pcen min. en laptop fra 2012 til samme pris klarer kanskje FULL HD, og får samme FPS som min 2010 PC, da snakker vi om de dyreste og beste laptop fra 2012. De dyreste og beste stasjonære får enda høyere fps i 7860x1600 (3 2560x1600 30" skjermer ved siden av hver andre) og samme settings.

Men folk sier hele tiden "PC gaming is dying". Spill produsenter slutter å lage tunge spill med realistisk grafikk, men heller enkle spill som kan kjøres av en billig laptop til 6000.

Litt lang historie, men kort fortalt, stasjonære PCer er 10 ganger raskere og kraftigere enn bærbare, men gjett hvem av de to vil forsvinne helt innen år 2020?

Det samme gjelder CRT. Folk vi heller ha slank TV, lav strøm forbruk, pent design, apps, lett å flytte, TVer som kan henges på veggen, større skjerm en 34", OSV en ren bildekvalitet. Akkurat som folk vil heller ha en PC de kan ha i stua, hos en venn, på bussen, på skolen, på skrivebordet og i senga enn en som kan spille de nyeste og beste spillene, med full 3D effekt, tessellation, 12 Megapiksel (7860x1600) oppsett.

HP har vært verdens største PC produsent i mange år, og nå sier de at de tjener veldig lite på stasjonære PCer. samme gjelder Dell. de selger dem bare ikke lenger.

Om ti år, når alle er vant til iPad, mobiler og laptop kommer jeg til å lage en tråd på Avforum.. "noen som selger en god stasjonær PC i Norge?" er lei av å spille spill som ser ut som PS3 spill og vil spille spill som ser ut som en pixar film. Da kommer vel alle til å si at jeg lever i fortiden og laptop samt mobil skjerm er det beste som er. Og da nevner de vel "jeg hadde en gang en dell som kostet meg 35 000 i 2002, men min laptop er fra 2011 er 10 ganger bedre, glad jeg ble kvitt den"

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @UltimaNoctis

Nå er det kanskje på tide å tone ned "kampen for CRT"? Jeg sier dette kun for å være hyggelig, og for å hindre deg i å drite deg ut. Dersom du har sett noen av dagens grommeste TV-skjermer, spesielt da de nye OLED-skjermene, så er det så stor forskjell i bildekvalitet, at det blir direkte tullete å sammenligne. CRT hadde sine gullår, men de er definitivt over.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Når det gjelder input lag, så har jeg brukt mer tid enn de fleste til å forske på dette, og jeg er også en over gjennomsnittet god og ivrig gamer, og jeg kan si at en input lag på rundt 30ms har ingen innvirkning, men når man kommer opp i 100ms er det håløst å spille på. Så lenge man har game mode aktivert så vil det i de fleste tilfeller ikke være noe problem å spille på en flatskjerm. Men at man da må ta til takke med forringet bildekvalitet er jo da et godt argument mot LCD/Plasma.

Dette er ikke input lag, men response time. Her BANKER CRT skjerme alle LCD skjermer. Dette er en god grunn oss gamer foretrekker Sony GDM FW900 over alle de forferdelig LCD skjermer.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    @UltimaNoctis

Nå er det kanskje på tide å tone ned "kampen for CRT"? Jeg sier dette kun for å være hyggelig, og for å hindre deg i å drite deg ut. Dersom du har sett noen av dagens grommeste TV-skjermer, spesielt da de nye OLED-skjermene, så er det så stor forskjell i bildekvalitet, at det blir direkte tullete å sammenligne. CRT hadde sine gullår, men de er definitivt over.

Pappa har en Kuro LX 5090, jeg har sett KRP 500-A, alle relevante 2011-2012 skjermer og jeg har en Galaxy S3 med S-AMOLED. 720x1280 oppløsning med AMOLED på en underkant av 5 tommers skjerm. Du trenger ikke å hindre noen ting, er nemlig ikke jeg som driter meg ut, men de av dere som er i mot meg som driter seg ut. Jeg har forholdt meg kun til fakta, jeg har støttet alle mine argumenter med relevante artikler og har nevnt at dere hadde blitt ledd av på en amerikansk forum.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke input lag, men response time. Her BANKER CRT skjerme alle LCD skjermer. Dette er en god grunn oss gamer foretrekker Sony GDM FW900 over alle de forferdelig LCD skjermer.
    Joda sant det med respons tid, og fine bilder, men i praksis er det eneste stedet jeg faktisk har reagert på det er når man gikk rundt i garasjen sin på en av de tidligere Forza spillene, ellers så legger ihvertfall ikke jeg noe merke til det.
    Og jeg foretrekker å ligge i vater på sofaen min foran en 55" fremfor å myse på en CRT fra fordums tid.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er kokt ned til 23 tommer pc skjerm til 1500,- kr v.s crt

Her har du skjermene fra ditt bilde eksempel
    Dell U2412M (e-IPS) vs CRT: Unreal Tournament - YouTube

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg orker ikke å si det engang til, men bare fordi de slutter å selge CRT skjermer og produsenter dropper den teknologien betyr IKKE at den er ut datert. La oss ta for oss PC markedet.

På 90 tallet begynte alle å kjøpe seg PCer. Mot slutten av 90 tallet er jeg sikker på at antall stasjonære pcer hos folk flest har 10 doblet. M.A.O. Dell, HP, Apple, Compaq og alle andre tjener seg rike på det med stasjonær PCer.

La oss spole fram til 2007, nå snakker vi om gaming PCer som kan kjøre TUNGE spill og applikasjoner som Crysis.

I 2012, kan du kjøpe deg stasjonære gaming PCer til rundt 30 lapper, disse kan kjøre alle spill, til og med tungvektene som Crysis, The Witcher 2, Arma III osv på en oppløsning så høyt som 2560x1600p, med Dx11 og alle funksjonene den medbringer bl.a. "tessellation" (aner ikke hva dette er på norsk men det betyr at objektene, altså "textures" på disse objektene ikke er flate, men full 3D, dette krever mye arbeid!)

i en LAPTOP derimot, til og med de til 20 lapper og oppover klarer rett og slett ikke å gjøre dette her. max settings, 1600p, Dx11 og alt det der klarer ingen bærbar PC å gjøre, når det er snakk om topp spill. Man trenger rett og slett en stasjonær PC, med skjermkort som er på størrelse med en VHS kassett. ikke en liten floppy-disk størrelse som vi finner i en laptop.

Men hva skjer med PC industrien? jo HP, Apple og Dell selger mindre og MINDRE stasjonære PCer. Folk vil heller ha laptop enn en kraftig stasjonær PC. Min stasjonær PC kostet meg 30 000 i 2010 og den kjører omtrent alle spill i min projektors FULL HD oppløsning. 1600p hadde drept pcen min. en laptop fra 2012 til samme pris klarer kanskje FULL HD, og får samme FPS som min 2010 PC, da snakker vi om de dyreste og beste laptop fra 2012. De dyreste og beste stasjonære får enda høyere fps i 7860x1600 (3 2560x1600 30" skjermer ved siden av hver andre) og samme settings.

Men folk sier hele tiden "PC gaming is dying". Spill produsenter slutter å lage tunge spill med realistisk grafikk, men heller enkle spill som kan kjøres av en billig laptop til 6000.

Litt lang historie, men kort fortalt, stasjonære PCer er 10 ganger raskere og kraftigere enn bærbare, men gjett hvem av de to vil forsvinne helt innen år 2020?

Det samme gjelder CRT. Folk vi heller ha slank TV, lav strøm forbruk, pent design, apps, lett å flytte, TVer som kan henges på veggen, større skjerm en 34", OSV en ren bildekvalitet. Akkurat som folk vil heller ha en PC de kan ha i stua, hos en venn, på bussen, på skolen, på skrivebordet og i senga enn en som kan spille de nyeste og beste spillene, med full 3D effekt, tessellation, 12 Megapiksel (7860x1600) oppsett.

HP har vært verdens største PC produsent i mange år, og nå sier de at de tjener veldig lite på stasjonære PCer. samme gjelder Dell. de selger dem bare ikke lenger.

Om ti år, når alle er vant til iPad, mobiler og laptop kommer jeg til å lage en tråd på Avforum.. "noen som selger en god stasjonær PC i Norge?" er lei av å spille spill som ser ut som PS3 spill og vil spille spill som ser ut som en pixar film. Da kommer vel alle til å si at jeg lever i fortiden og laptop samt mobil skjerm er det beste som er. Og da nevner de vel "jeg hadde en gang en dell som kostet meg 35 000 i 2002, men min laptop er fra 2011 er 10 ganger bedre, glad jeg ble kvitt den"
    Der har du et godt poeng som i liten grad har kommet frem i denne debatten. Da flatskjermen først dukket opp hadde den kun en ting å skilte med. Det var at den var flat, og stor.

Da flatt, HD-ready og stort for alvor begynte å ta av var det i et marked som skrek etter crt teknologi. Allikevel skulle folk flest ha HD/ready tv. Da full HD kom skulle alle ha det også. Av hvilken grunn? Gjett da?

Blu-Ray har først kommet skikkelig på banen de tre siste årene, men fremdeles er det DVD som dominerer markedet.

De fleste tv kanalene sender vanlige SD signaler.

Min første lcd tv var en Samsung M87. En tv som fikk mye skryt. Jeg leverte den tilbake og fikk en Sony KDL D3000 som faktisk ble kalt «kongen av sort». Den gikk tilbake til butikken noen dager senere. Etter det sjekket jeg finn.no og kjøpte en Loewe tv til spottpris. Supert... Den hadde jeg ekstremt mye glede av.

Det sagt. Jeg er flat nå. Loewen er i kjellerboden. Jeg startet med en PX80 og har nå en ST50. Hadde det vært mulig å kjøpe en skikkelig HD crt med god størrelse hadde jeg ikke gått av veien for det. Om tv-en er flat, uten ramme og med svingbar fot driter jeg i. Bildet er det viktigste. Argumenter som at tv er et møbel. HA! Slik er for piker!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Der har du et godt poeng som i liten grad har kommet frem i denne debatten. Da flatskjermen først dukket opp hadde den kun en ting å skilte med. Det var at den var flat, og stor.

Da flatt, HD-ready og stort for alvor begynte å ta av var det i et marked som skrek etter crt teknologi. Allikevel skulle folk flest ha HD/ready tv. Da full HD kom skulle alle ha det også. Av hvilken grunn? Gjett da?

Blu-Ray har først kommet skikkelig på banen de tre siste årene, men fremdeles er det DVD som dominerer markedet.

Min første lcd tv var en Samsung M87. En tv som fikk mye skryt. Jeg leverte den tilbake og fikk en Sony KDL D3000 som faktisk ble kalt «kongen av sort». Den gikk tilbake til butikken noen dager senere. Etter det sjekket jeg finn.no og kjøpte en Loewe tv til spottpris. Supert... Den hadde jeg ekstremt mye glede av.

Det sagt. Jeg er flat nå. Loewen er i kjellerboden. Jeg startet med en PX80 og har nå en ST50. Hadde det vært mulig å kjøpe en skikkelig HD crt med god størrelse hadde jeg ikke gått av veien for det. Om tv-en er flat, uten ramme og med svingbar fot driter jeg i. Bildet er det viktigste. Argumenter som at tv er et møbel. HA! Slik er for piker!
    Det siste du da er det jeg sier og! En annen ting å ta opp er Steve Guttenberg's artikkel som han skrev på CNET. "Do you want accurate sound, no trust me, you don't" - eller noe sånn. Folk bruker heller $600 på en B&W Zepplin Air enn et par høyttalere med bedre lydkvalitet og stereo følelse til halve prisen. Kanskje, om ikke alt for mange år blir også vanlig HT faset ut av markedet, og produsenter som B&W, Klipsch, Snell, Genesis, Wilson, JBL, KEF, ML, Magico, Sonus Faber, Focal osv må legges ned. De tjener vel ikke så veldig mye penger heller, utenom B&W, og gjett hvorfor? fordi de selger B&W Zepplin, P5, P3, og andre dille daler som ikke regnes som high end lyd. Og da lurer jeg på, kommer folk om 20-40 år til å syns at vi er rare, dersom vi ikke ønskjer en planke eller ipod høyttaler, men i stedet har jeg lyst på to store stygge gulvstående ht som fyller stua med "styggt treverk" ?

CRT ble faset ut, men ikke pga bildet. TV var først, snart blir det stasjonære PCer, og etterpå blir det også lyd. trådløse mono høyttalere er fremtiden, mine venner.

Sitat Opprinnelig postet av dudeeven

!

Har du ikke hørt? I følge Galnes er ALLE kanaler i HD, SD finnes ikke lenger, bor du i hule? og DVDer? nei de har vel ikke blitt solgt siden 2004, get with the times!!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Så det er kokt ned til 23 tommer pc skjerm til 1500,- kr v.s crt

Her har du skjermene fra ditt bilde eksempel
    Dell U2412M (e-IPS) vs CRT: Unreal Tournament - YouTube

Jeg kjenner ikke igjen akkurat det merket og modellen på CRT skjermen, det kan godt være bare en helt vanlig 10 år gammel skjerm, ikke noe GDM FW900 for å si det sånn 8)

Når det er sagt syntes jeg CRTen ser MYE bedre ut, Dellen er rett og slett for lys og mye av detaljene blir vaska ut. Ikke minst høyere kontrast i CRTen

Dell U2412 er en av de beste 24" LCDene på markedet.. ikke tildfeldig valgt. Om jeg ikke husker riktig var Dell 2411 kåret til årets 24" i 2010 eller 2011...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pappa har en Kuro LX 5090, jeg har sett KRP 500-A, alle relevante 2011-2012 skjermer og jeg har en Galaxy S3 med S-AMOLED. 720x1280 oppløsning med AMOLED på en underkant av 5 tommers skjerm. Du trenger ikke å hindre noen ting, er nemlig ikke jeg som driter meg ut, men de av dere som er i mot meg som driter seg ut. Jeg har forholdt meg kun til fakta, jeg har støttet alle mine argumenter med relevante artikler og har nevnt at dere hadde blitt ledd av på en amerikansk forum.
    Han du kommenterer her er en av Norges beste på bilde så du burde nok høre litt på han, men det virker ikke som om du helt skjønner det.

Og hvilket amerikansk forum hadde vi driti oss ut på om jeg tør spørre??

Og tilbudet mitt står åpent, det er bare å si fra når du kan komme så skal vi se hva vi kan få til.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han du kommenterer her er en av Norges beste på bilde så du burde nok høre litt på han, men det virker ikke som om du helt skjønner det.

Og hvilket amerikansk forum hadde vi driti oss ut på om jeg tør spørre??

Og tilbudet mitt står åpent, det er bare å si fra når du kan komme så skal vi se hva vi kan få til.
    Derfor forventet jeg ikke sånne kommentarer av sånne brukere. Hvis Gorm også er i mot CRT gir jeg opp..

Men fant nesten en "mini" versjon av drømme oppsettet, og siden det er "mini" har jeg kanskje råd til det per dags dato om jeg bytter noen ting:

Bytt Philipsen med en XBR 960 og det som ser ut som Snell Type B med en Snell Type A Reference eller Snell THX Reference og du har det oppsettet jeg har i drømme stua! Men det som er på bildet er "billig" nok til at en student som meg har råd 8)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Antar bilde er fake (ingen screenshot men kanskje photoshop moro)
    Har blitt brukt av CRT forkjempere (LCD hatere) i uendelig tid
    Du skriver du forholder deg til fakta men ...obs...ikke sluk alt du leser på nettet

https://www.google.no/#hl=no&sclient...w=1280&bih=871

AnandTech Forums - View Single Post - 120hz vs IPS

fake eller ikke.......er så tvilsomt at man bør ikke bruke det som dokumentasjon på fakta

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •