Valg av tv til stue?!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av tv til stue?!?

Heisann godtfolk

Har nå prøvd over en liten periode å finne 1 stk tv til stua vår. Har vært litt rundt omkring å spurt og får omtrent ulikt svar for hver butikk vi går i, håper der med noen her kan komme med tips, råd og kanskje noen anbefalinger.

Vi har sett på følgende og blitt anbefalt denne Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/LED TV/Over 52"/SAMSUNG UE55ES6565UXXE 55" LED TV

Så spørsmålet mitt er da: Er dette en god og bra tv, eller finnes det andre alternativer som gjør en like god jobb som denne. Prisklasse er maks opptill kr 20.000 og størrelse fra 50" og oppover.
    Det er en god del vinduer i stuen vår. Vi bruker tv`n til canal digital, film, pc og spill.

Håper dette var sånn tårlig forstårlig og at noen kan hjelpe oss på vei

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I lyse stuer liker jeg å anbefale Philips TVer. Den matte skjermen de har reflektere mye mer lys enn de med glass panel. Men også hovedakling fordi Philips i min mening den LED produsenten som gir nærmest plasma-kvalitet.

Du får da f.eks denne 55" til 15 lapper

Komplett.no - Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL6007T

eller denne til 20 lapper.

Komplett.no - Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL7007T

Det er da 6000 og 7000 serien. Det er 17% tilbud på 5000 serien så den koster da 10 lapper (17% avslag)

Komplett.no - Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL5507T

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for info og tips Er det andre saker det er kjekt å vite om ved valg av tv ? Er Internett og apps funksjoner på tv nødvendig eller er det bedre å ha en bærbar pc tilkoblet da man må ha tastatur uansett ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    I lyse stuer liker jeg å anbefale Philips TVer. Den matte skjermen de har reflektere mye mer lys enn de med glass panel. Men også hovedakling fordi Philips i min mening den LED produsenten som gir nærmest plasma-kvalitet.

Du får da f.eks denne 55" til 15 lapper

Komplett.no - Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL6007T

eller denne til 20 lapper.

Komplett.no - Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL7007T

Det er da 6000 og 7000 serien. Det er 17% tilbud på 5000 serien så den koster da 10 lapper (17% avslag)

Komplett.no - Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL5507T

Har selv hatt 9705 og ja de er meget gode på refleksjon, men om en ikke har lys direkte på skjermen så ville jeg gått for Panasonic plasma (VT50/ST50) i stua også. Jeg har vinduene bak tv'en og det er null problem.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Har selv hatt 9705 og ja de er meget gode på refleksjon, men om en ikke har lys direkte på skjermen så ville jeg gått for Panasonic plasma (VT50/ST50) i stua også. Jeg har vinduene bak tv'en og det er null problem.

Ingen tvil om at Panasonic ST50 og VT50 er et mye bedre kjøp en de nevnte Philips LED Tvene, men dersom du ikke har bra nok lyskontroll hjelper det lite.

Jeg ville ha kjøpt en Panasonic plasma først for å se om det er mørkt nok, også byttet mot en LED hvis det blir for lyst.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Hadde også gått for VT eller ST50. Da får du noe av det beste på bildefronten. Jeg har også 2 store vinduer rett mot TV, men syns ikke dette er noe problem i det hele tatt. Har egentlig ikke skjønt hvorfor folk mener panasonic plasma er dårlig i opplyste stuer. Ja, det finnes skjermer som er bedre i opplyste rom, men ikke noe jeg ville ha ofret for bildekvaliteten til VT50/ST.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Hadde også gått for VT eller ST50. Da får du noe av det beste på bildefronten. Jeg har også 2 store vinduer rett mot TV, men syns ikke dette er noe problem i det hele tatt. Har egentlig ikke skjønt hvorfor folk mener panasonic plasma er dårlig i opplyste stuer. Ja, det finnes skjermer som er bedre i opplyste rom, men ikke noe jeg ville ha ofret for bildekvaliteten til VT50/ST.
    da setter du ikke høye krav til bildekvalitet hvis du syns den gir bra bilde i lyst rom

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    da setter du ikke høye krav til bildekvalitet hvis du syns den gir bra bilde i lyst rom
    Det jeg mener er at den gir bra nok bilde i lyst rom. Og når kvelden kommer så har du noe av det best bilde som er. Jeg mener man kjøper ikke tv for å ha ett som skal være best mulig i opplyst rom.
    Jeg hadde ikke vært i tvil hvis valget sto mellom er tv som supert bilde om dagen og ok om kvelden eller ok om dagen og supert om kvelden. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojsann, her var det kommet litt ja, takker for innspill og forslag her . Har mulighet å trekke for vinduene med lameller, det vil nok stoppe lyset noe. Kan den samsungen jeg linket til på noe måte sammenlignes med nevnte panasonic ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den tven der kom for 4 år siden hadde den blitt knust av alt av toppmodeller i LCD som igjen var like langt bak Pioneer som dagens LED er bak Panasonic i 2012 modeller.

Skal det være LED er det kun bakbelyste versjoner som gjelder og de kan telles på en hånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå snevret valget ned til følgende 2 stk:
    LG 55LM860V LED TV | Hi-Fi Klubben og Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/LED TV/Over 52"/PANASONIC TXL55DT50Y 55" LED TV.

Er noe skeptisk til panasonic`n grunnet litt for klart glass utvendig som jeg er redd for kan skape en del gjenskinn, men det var et helt utrolig digg bilde.

LG var den som overasket meg best da mtp brukervennlighet og bildemessig.

Noen formeninger ?!?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •