Trenger hjelp fort.... Sony kdl hx 855 vs VT 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp fort.... Sony kdl hx 855 vs VT 50

Jeg har nylig kjøpt meg en Sony KDL HX 855 tv, men når jeg ser på tven så er det tegn på lysgjennomtrening i bildet og dette gir meg angst. Ikke mistforstå, tven er helt super men når jeg ikke får et jevnt og pent bilde så er ikke dette noe for meg i hverfall. Rart vi ikke kan få bak-led og betale litt ekstra for dette, skulle vært obligatorisk i 2012.

Jeg ble ikke direkte glad når jeg koblet opp denne tven i går, den lydplanken gav meg en helsikes papplyd feeling jeg ikke har vært borti før. Andre har nevnt katastrofal og jeg sier meg enig.

Har snakka med butikken ang retur så det er ikke noe problem, men ser kanskje litt andre veier og har vært innom tanken på Panasonic VT50 50" isteden siden disse ligger likt i pris med det jeg betalte for denne. Eller bør jeg gå opp på en 55". Er et god prissprik mellom disse så jeg tviler lommeboka har godt av den sistnevnte.

Dillemma.... Vil denne VT50 gi meg det jeg er ute etter, beste bildet for pengene eller bør jeg se en annen vei. Går dette mot en kjapphet så bestiller jeg noe annet asap.

Det som er viktig for meg:

Bra og naturlig bilde
    Sortnivå (Er det sort så skal det være sort)
    Kalibreringsmuligheter
    Dybde
    Bra flyt ved panoreringer

Takk for all info.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd å høre at den nye tv'en ikke holdt mål.. Høres ut som VT50 er the way to go!
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT50 er den beste tven siden Kuro la ned. Bytt og hvis du ikkje er fornøyd så vil eg høre på dine synspunkter om koffor ikkje, eg kan hvertfall ramse opp alle fordelene med den iforhold til HX855 og eneste eg kan komme på som er bedre HX'en er at den ikkje har innbrenninngsfare,trekker mindre strøm og har litt mer lysstyrke. Ellers er VT50 bedre på alle områder.

Panasonic VT50 Plasma Quick Look Review - YouTube Ingen lysgjennomtrenging her nei

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det går mot VT50 for meg også når jeg får godkjent returen på D8005-en, og jeg skal love dere at dere hører fra meg om jeg finner så mye som ett avvik som ikke fantes i D8005-en

Edit: jeg er fremdeles veldig skeptisk til denne stripa folk rapporterer å ha sett også på VT50-en, men dersom den primært kommer til syne under fotball og ishockey som det så langt virker, så er det en ikke-case for min del.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp først, klag etterpå :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Kjøp først, klag etterpå :???:
    I intend to! :P Selvsagt, ingenting er bedre enn å ta feil akkurat her... men jeg har havnet i den situasjonen at jeg kun har tre reelle valg grunnet ønske om DVB-S i tv-en. PS51E8005, PS60E6505 og 50VT50 (som er innenfor mitt budsjett i hvert fall). Jeg har enda ikke fått noe tilbakemeldinger fra Samsung-eiere om de har klart å fikse DVB-S i år, og siden Samsung benekter at det i det hele tatt har vært noe utbredt problem er jeg også redd de ikke har viet dette noe oppmerksomhet overhodet.

Derfor er det nok VT50 som ligger øverst på lista nå, for jeg vet de hadde DVB-S-delen i orden i fjor, og også et langt mer behagelig GUI for alt med muligheter som ikke finnes i Canal Digital-boksene (F.eks. fire 100% fleksible kanallister, både med tanke på kanalutvalg og rekkefølgen)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke hvorfor du valgte Sonyen framfor VT50 da du spurte forrige gang. Så sant man ikke har ekstremt med lys i stuen eller redd for IR, så er det ingen grunn til å velge noe annet enn plasma. På bildekvalitet er plasma enkelt og greit bedre. Og VT50 er det naturlige valget hvis man har budsjett.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som lurer så går det ann å feile her i livet, selv har lest masse god omtale på denne Sonyen og designet er helt unikt. Uansett så er det ikke noe big deal å bytte til noe annet, saken blir for meg fremover blir at jeg går for en VT50 bare i 50" så jeg tror vi har en knallmatch der. Om ikke denne VT50 tilfredsstiller så kjøper jeg en billig tv og tar en Apple tv når den tiden kommer.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Skjønte ikke hvorfor du valgte Sonyen framfor VT50 da du spurte forrige gang. Så sant man ikke har ekstremt med lys i stuen eller redd for IR, så er det ingen grunn til å velge noe annet enn plasma. På bildekvalitet er plasma enkelt og greit bedre. Og VT50 er det naturlige valget hvis man har budsjett.
    Jeg har en del lys i stuen her pga jeg har 3 relativt store vinduer, dette gjør det slik at jeg bør prøve meg frem. Tvbildene var skarpe og fine men lysgjennomtrenigen tok drepen på dette valget. Desverre....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har en del lys i stuen her pga jeg har 3 relativt store vinduer, dette gjør det slik at jeg bør prøve meg frem. Tvbildene var skarpe og fine men lysgjennomtrenigen tok drepen på dette valget. Desverre....
    50-tommeren av VT50 har også en designfeil som slipper lys gjennom fra baksiden av tv-en og gjennom panelet, så om du skal ha den stående foran et vindu bør dette også tas i betraktning. De har dog en servicefix for dette om du kontakter et serviceverksted. Det er bekreftet fra Panasonic, og det gjelder kun 50-tommeren.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    50-tommeren av VT50 har også en designfeil som slipper lys gjennom fra baksiden av tv-en og gjennom panelet, så om du skal ha den stående foran et vindu bør dette også tas i betraktning. De har dog en servicefix for dette om du kontakter et serviceverksted. Det er bekreftet fra Panasonic, og det gjelder kun 50-tommeren.
    Haha, er det mulig eller?

Da blir det 55" selvom den koster mer blod og svette, er ikke noe issues med den håper jeg? Jeg har denne tven mot vegg og har et sidevindu men det kommer ikke før etter fronten av tven. Ka du tru?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksisterer ikke persienner, gardiner o.l. i moderne hjem lengre? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Sony HX923? Har denne selv og den har et sortnivå som er swart som natta. Finnes "kun" i 46" og 65", da (hvis du må ha 50").
    PS: 46" er på tilbud hos Elkjøp denne helgen(Prispresser-tilbud): 10.695,-

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikkje bedre enn VT50.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra de kriteriene han nevner i 1. post så burde den være et utmerket valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert fornøyd ja, men han burde hvertfall teste ut VT50 og hvis det går bra med gjenskinnet så vil det være det beste valget, ellers er HX920 veien å gå ja.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Eksisterer ikke persienner, gardiner o.l. i moderne hjem lengre? :-D
    Leilighet her er ikke moderne og det finnes enda gardiner her og skulle kanskje hatt noen som er tykkere. Noen anbefalninger på det tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at det slc snakker om, Roger Waters, er rett og slett hull på baksiden av VT50, kommer det sollys inn der vil du se det på panelet, naturlig nok. Ikke ha noen lyskilder bak TVen så går det bra. Lysgjennomtrengingen du opplever på Sonyen må være clouding som er et vanlig LED/LCD problem.
    Test ut VT50, sett på en Bluray på kveldstid. Blir veldig overrasket hvis du ikke blir fornøyd.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denon-Larsen
    Har du vurdert Sony HX923? Har denne selv og den har et sortnivå som er swart som natta. Finnes "kun" i 46" og 65", da (hvis du må ha 50").
    PS: 46" er på tilbud hos Elkjøp denne helgen(Prispresser-tilbud): 10.695,-
    Jeg har lest litt på den og i følge tester er den veldig god, 46" blir kanskje litt snaut men hvor mye bedre er denne kontra 855 serien i sin helhet? Det er fader ikke lett å velge i disse dager og det skal være sikkert og visst.8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Blir sikkert fornøyd ja, men han burde hvertfall teste ut VT50 og hvis det går bra med gjenskinnet så vil det være det beste valget, ellers er HX920 veien å gå ja.
    Hva er grunnen til å velge denne modell kontra 855? Jeg har hatt en Panasonic TX-S10 og ønsker en stor oppgradering nå som jeg først kjøper.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •