Kjøp av TV (P50ST50?) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nei men om ser på st50 med proff kalibrering (si 2500kr og kanskje en lapp for porto) og 2 3d briller (ca 1600) mot det og bare bruke vt50 sin thx modus og inkluderte briller så blir prisforskjellen ikke så stor allikevel.

Personlig driter jeg i 3d og har ikke noe imot og fomle med innstillinger i en måned så jeg hadde tatt st50 men det er dog bare meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med ST50 er at man kan ikkje få den til å bli lik en VT50 uten utstyr, men uten feil på panel og andre problemer så er jo ST50 best iforhold til pris bildemessig så det blir jo hips om haps.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    nei men om ser på st50 med proff kalibrering (si 2500kr og kanskje en lapp for porto) og 2 3d briller (ca 1600) mot det og bare bruke vt50 sin thx modus og inkluderte briller så blir prisforskjellen ikke så stor allikevel.

Personlig driter jeg i 3d og har ikke noe imot og fomle med innstillinger i en måned så jeg hadde tatt st50 men det er dog bare meg.

THX modus er veldig bra, men ikke like bra som å kalibrere ordentlig..

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver ikke og si at den er par med en kalibrering, men den er kanskje bra nok for mange.

Newcomer Alekhoff sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver ikke og si at den er par med en kalibrering, men den er kanskje bra nok for mange.
    Enig meg deg der, var på Hifi klubben etter jobb og fikk en skikkelig demonstrasjon av VT50 i alle moduser og jeg må si at THX modus så meget lekkert ut! Fikk forresten sett Avatar i 3D også det var skikkelig bra! Syns faktisk det var bedre enn sånn kino 3D!

Så får se om det ikke blir VT50, må bare finne ut hvor de 5000,- skal komme fra :twisted:

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tven frister meg veldig. Har en eldre Panasonic plasmaskjerm nå selv, th42pz85e god tven den gang.

Så selv er jeg litt redd for og handle den, med tanke på refleks fra vinduer.
    Har ei hjemme som absolutt ikke vil ha gardinene trekt forr.

Og da jeg så litt på denne youtube filmen ble jeg litt skeptisk

Panasonic TX-P50ST50 i Toshiba Thrive AT100 (Android HoneyComb) - YouTube

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    Denne tven frister meg veldig. Har en eldre Panasonic plasmaskjerm nå selv, th42pz85e god tven den gang.

Så selv er jeg litt redd for og handle den, med tanke på refleks fra vinduer.
    Har ei hjemme som absolutt ikke vil ha gardinene trekt forr.

Og da jeg så litt på denne youtube filmen ble jeg litt skeptisk

Panasonic TX-P50ST50 i Toshiba Thrive AT100 (Android HoneyComb) - YouTube
    Dette er ikke noe jeg bekymrer meg for, var å så på TVen på HiFi klubben i Oslo, og jeg lyste med lommelykt rett på TVen, og jeg syns ikke det var så galt som på mange LED TVer!

Dessuten ser jeg egentlig nesten ikke på TV før det blir mørkt(bare meg kanskje?)

Jeg var litt skeptisk som deg i starten når jeg begynte å se på TVer, men jeg sleit skikkelig med å finne en TV med matt skjerm, det min gamle 37" Philips LCD har nå.

Det er jo ikke det værste som er da. Tror nok fruen i huset går med på å trekke for gardinene nå om hun i værste fall ikke klarer å se det hun nå liker å se på TV. (ble litt rotete, men jeg tror du tok poenget)

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alekhoff
    Dette er ikke noe jeg bekymrer meg for, var å så på TVen på HiFi klubben i Oslo, og jeg lyste med lommelykt rett på TVen, og jeg syns ikke det var så galt som på mange LED TVer!

Dessuten ser jeg egentlig nesten ikke på TV før det blir mørkt(bare meg kanskje?)

Jeg var litt skeptisk som deg i starten når jeg begynte å se på TVer, men jeg sleit skikkelig med å finne en TV med matt skjerm, det min gamle 37" Philips LCD har nå.

Det er jo ikke det værste som er da. Tror nok fruen i huset går med på å trekke for gardinene nå om hun i værste fall ikke klarer å se det hun nå liker å se på TV. (ble litt rotete, men jeg tror du tok poenget)

Du er faktisk ikke den eneste. De fleste jobber på dag tid og har ikke tid til å bruke TVen før det er mørkt. Dessuten ligger det meste av TV programmene om kvelden, etter klokken 19. Ikke minst at de fleste av oss bor i ikke-nor norge og vi har det mørkt gjennom heledøgnet i hvertfall 4-5 måneder av året... Sier ikke at det ikke finnes tilfeller hvor man ser på TV i et lyst rom, men kjenner flere som har krevd matt LCD skjerm fordi de har mange vinduer også ser det kun på TV etter 20:00 ...

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    men kjenner flere som har krevd matt LCD skjerm fordi de har mange vinduer også ser det kun på TV etter 20:00 ...
    Det der gir jo ingen mening. Du får snakke litt vett i de 8)

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner flere som har krevd matt LCD skjerm fordi de har mange vinduer også ser det kun på TV etter 20:00 ...
    Nå er det jo ikke kun vinduer som reflekteres i en skjerm men alt i rommet om det er en blank skjerm. Ha lys i området bak deg fks når du ser på slike skjermer funker veldig dårlig.

Philips er flinke der med moth eye teknologien deres, da blir slikt så si helt borte.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man sol direkte på skjermen så er det kun philips og sharp som gir deg et bedre alternativ, for alle andre som kjøper andre merker og modeller så vil ST50 gjøre akkurat den sammen jobben bare bedre.

Har en VT50 som har direkte lys forfra og det er null problem sålenge det er lys på skjermen så ser man det knapt. Folk levde med CRT i 30 år som var rent glass, de som aldri hadde noen problemer med det kan bruke Plasma.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nettop derfor jeg returnerte min ST50 og jeg hadde vinduer på siden.

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er faktisk ikke den eneste. De fleste jobber på dag tid og har ikke tid til å bruke TVen før det er mørkt. Dessuten ligger det meste av TV programmene om kvelden, etter klokken 19. Ikke minst at de fleste av oss bor i ikke-nor norge og vi har det mørkt gjennom heledøgnet i hvertfall 4-5 måneder av året... Sier ikke at det ikke finnes tilfeller hvor man ser på TV i et lyst rom, men kjenner flere som har krevd matt LCD skjerm fordi de har mange vinduer også ser det kun på TV etter 20:00 ...
    Når man kjøper en tv, så kjøper man den jo for bruk når som helst. ikke bare om kveldstiden etter kl 20 som du påstår. feks, så spiller man xbox/ps3 osv. Skal man vente til kl 20 når de beste programmene går...

Vel kan vi konkludere med at denne tven er knallbra! Men den er knallbra for huleboere. Og de som har kvinnfolk i hus som lar deg trekke for gardinene.

Og CRT skjermer har vi alle hatt, men når det finnes alternativer så velger man det.

Det jeg lurer på, er det virkelig så ille som den youtube filmen viser?
    Eller har dere ikke testet den i et rom med lys, vinduer, lyse vegger osv?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo være litt kjedelig å betale 20000 kroner for en reflektiv skjerm når man kan få en like reflektiv for 10000 som er mye bedre. Glass er glass uansett. De alternative som finnes er enten billigmodeller eller overpriset.

Merkelig at VT50 i butikk med så mye lys ser bedre ut enn alle andre tver og har akkurat like mye gjenskinn men kan jo selvfølgelig være at folk har mer lys enn en elektrobutikk eller at folk aldri har hatt en plasma hjemme så de bare prater om ting de har hørt og aldri testet.

Men ser jo at det er ST50 man skriver om så den er jo mye mer reflektiv enn VT50 så den saken er jo grei.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg ser i buttiker så er oftest plasma modellene stilt ut på laveste rekke eller vinkla slik at refleksjonene ikke kommer direkte tilbake, I tillegg så spres de en del rundt og gjerne med LED skjermer til siden for seg så skjerm bildet så dårligst mulig ut.

Man må nesten lure hvorfor de i det hele tatt selger plasma på disse stedene for det virker jo ikke som om de bruker de til noe annet enn og få led modellene til og se lysterke ut i kontrast.

Kan vel og si at elkjøp og co sine lyse buttikk lokaler er så totalt uegnet til og demonstrere skjermbilde (uansett type) at man kan komme lenger med og lese spec sheets på nettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg ser i buttiker så er oftest plasma modellene stilt ut på laveste rekke eller vinkla slik at refleksjonene ikke kommer direkte tilbake, I tillegg så spres de en del rundt og gjerne med LED skjermer til siden for seg så skjerm bildet så dårligst mulig ut.

Man må nesten lure hvorfor de i det hele tatt selger plasma på disse stedene for det virker jo ikke som om de bruker de til noe annet enn og få led modellene til og se lysterke ut i kontrast.

Kan vel og si at elkjøp og co sine lyse buttikk lokaler er så totalt uegnet til og demonstrere skjermbilde (uansett type) at man kan komme lenger med og lese spec sheets på nettet.
    En grunn til at plasmamodellene henger langt ned kan nok også være at filtre gjør at vertikal innsynsvinkel fader (den gjør dette på alle toppmodeller fra Samsung og Panasonic) sånn som LCD fader horisontalt. Mao, hadde de hengt plasmaene mye over øyehøyde ville de sett både blassere og mørkere ut.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som er det rare.
    De henger ikke i øye høyde men i hofte høyde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som er det rare.
    De henger ikke i øye høyde men i hofte høyde.
    Her i området er vel Expert de eneste som har plasma på utstilling i det hele tatt nå. Det er litt skuffende. Jeg tror Elkjøp har mer eller mindre kuttet det helt ut, men tilbyr det sånn i tilfelle noen absolutt vil ha. Fortsetter denne trenden blir det nok ikke så lett å få tak i plasma lenger om et par-tre år.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En grunn til at plasmamodellene henger langt ned kan nok også være at filtre gjør at vertikal innsynsvinkel fader (den gjør dette på alle toppmodeller fra Samsung og Panasonic)
    Det har du nok rett i. På torsdag denne uken hadde jeg en ST50 og VT50 ved siden av hverandre og da så en ganske tydelig hvordan VT50 mørknet vertikalt på grunn av filteret, mens ST50 holdt forbausende bra stand, selv om den ble plassert både under og over vanlig synsfelt.

Her i området er vel Expert de eneste som har plasma på utstilling i det hele tatt nå.
    Hifi-klubben har i alle fall flere av disse modellene utstilt her i Kristiansand.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også på utkikk etter 50 eller 55, og ST50 har jo fått god respons. Ser at de har GT varianten på tilbud hos elkjøp i helga. Hva er forskjellen på disse to?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •