Kjøp av TV (P50ST50?) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 63
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Alekhoff
    Hmm, må si jeg blir litt skremt av å kjøpe en ST50 når det er så mange som opplever problemer med horisontal og vertikal bleeding... Er jo kjipt å måtte bruke penger på å sende TVen tilbake for så å vente på en ny en :-?

Er det ingen som har noen positive erfaringer med en ST50 som de vil dele med oss slik at sånne som meg ikke er så redd for å kjøpe...

Men jeg tror nok jeg kommer til satse på ST50 og heller bare levere den tilbake hvis det er noe galt med den!

Noen tips og triks å ta med seg når jeg får TVen i hus?
    Ting jeg burde gjøre og ikke gjøre ?
    Det er vel opptil flere som har hatt positive erfaringer også, men alle Panasonic-skjermene i år (også i følge Panasonic selv) har denne svake vertikale linjen på høyre side av skjermen selv om det kan variere litt hvor synlig den er. Dette med at det er FLERE vertikale linjer derimot virker å være litt mer tilfeldig, men det virker å være vanligere enn man først hadde håpet..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får helt noia nå som Samsung eiere plutselig også nevner at de har noe liknende. Får jeg enda en tv med dette dritet så kaster jeg den ut vinduet.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sureup
    Får helt noia nå som Samsung eiere plutselig også nevner at de har noe liknende. Får jeg enda en tv med dette dritet så kaster jeg den ut vinduet.
    Nei er sannelig ikke lett og være kresen :sad:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Nei er sannelig ikke lett og være kresen :sad:
    Synes ikke det er å være kresen om man ikke ønsker vertikale striper i bildet sitt, da... hehe.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg returnerte min ST50 fordi den buzzet(i lyse scener) høyt nok til å høre det i sofaen. Plus den så dårlig ut i dagslys i min lyse stue. Fargene var så utvasket og sort var lysegrått. På natta er en annen sak.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Synes ikke det er å være kresen om man ikke ønsker vertikale striper i bildet sitt, da... hehe.
    Etter hva det virker som så er man visst kresen om man ønsker korrekte farger, godt sort nivå jevnt bilde uten striper.

Skulle man tatt normale folk så er det visst helt fint og ha en tv hvor verdt hjørnet er en grå gugge og myke panoreringer oppnås enkelt når ghosting forandrer hele bildet til ei tåke suppe
    Farge spekteret er som en karikatur siden eneste måten og få den markedførte kontrasten er og dra de ut så alt ser ut som det er gjengitt i neon.

Alt toppes av en skare forbruker 'blogger' som gir 5 stjerner eller terningkast seks til hva som helst om det ikke brenner opp stua .

".. selv om en kortslutnig forårsaket brannen som tok hele huset og drepte hunden min var bildet meget lysterkt, terningkast 4"
    *trekke pusten*
    Goosfraba
    *trekke pusten*

Newcomer Alekhoff sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe mindre problemer med VT50 eller er den stortsett lik med tanke på sykdommer ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe mindre problemer med VT50 eller er den stortsett lik med tanke på sykdommer ?
    Det er det jeg forsøker å finne utav også, siden jeg har den på lista. Men jeg har funnet folk som sliter med samtlige av "higher end"-modellene (Altså, ST, GT og VT). Og siden jeg tror det er en paneldefekt fremfor noe annet, så gir det mening at det rammer alle de der siden de benytter eksakt samme panel.

Blir utrolig mye styr hvis man risikerer å måtte pløye en haug med VT-er før man finner en som er god, og jeg føler meg lite motivert for akkurat det etter VT30-fadesen i fjor...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg returnerte min ST50 fordi den buzzet(i lyse scener) høyt nok til å høre det i sofaen. Plus den så dårlig ut i dagslys i min lyse stue. Fargene var så utvasket og sort var lysegrått. På natta er en annen sak.
    Var det ikke du som returnerte TVn fordi den ikke var i orden? Uansett så er VT50 noe bedre til å undertrykke lyse omgivelser pga frontfilteret, samtidig som det samme filteret påvirker skjermens lysutbytte.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Var det ikke du som returnerte TVn fordi den ikke var i orden? Uansett så er VT50 noe bedre til å undertrykke lyse omgivelser pga frontfilteret, samtidig som det samme filteret påvirker skjermens lysutbytte.
    nei det var jeg som trodde at den ikke var i orden. den er i orden. det er bare slik plasma er

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    nei det var jeg som trodde at den ikke var i orden. den er i orden. det er bare slik plasma er
    hehe

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til, hvordan er GT50 mot ST50 og VT50 ?

Kjenner jeg har veldig lyst på det THX modusen som virker som om det gjør livet enklere istedenfor å drive å tukle med innstillingene selv når jeg egentlig ikke vet hva jeg holder på med...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til, hvordan er GT50 mot ST50 og VT50 ?

Kjenner jeg har veldig lyst på det THX modusen som virker som om det gjør livet enklere istedenfor å drive å tukle med innstillingene selv når jeg egentlig ikke vet hva jeg holder på med...
    GT50 er egentlig en ganske meningsløs modell dersom du likevel planlegger å bruke 3D. 3D-briller følger ikke med GT50, og de er såpass dyre at de vel spiser opp nesten hele gevinsten ved å velge en GT50 + 3D-briller enn å gå for VT50 der de er inkludert.

Jeg tipper det primært er filteret som er annerledes på dem, ellers er de ganske like.

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GT50 er egentlig en ganske meningsløs modell dersom du likevel planlegger å bruke 3D. 3D-briller følger ikke med GT50, og de er såpass dyre at de vel spiser opp nesten hele gevinsten ved å velge en GT50 + 3D-briller enn å gå for VT50 der de er inkludert.

Jeg tipper det primært er filteret som er annerledes på dem, ellers er de ganske like.

Okei, da gir det jo ingen mening at elkjøp selger GT50 og VT50 til samme pris, hvis VT50 er en slags storebror til GT50en.. Blir nok å gå for VT50 da, bare for å få THX mode?

Klarer man å oppnå THX mode på ST50en ved å rote rundt i instillingene selv ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, da gir det jo ingen mening at elkjøp selger GT50 og VT50 til samme pris, hvis VT50 er en slags storebror til GT50en.. Blir nok å gå for VT50 da, bare for å få THX mode?

Klarer man å oppnå THX mode på ST50en ved å rote rundt i instillingene selv ?
    Sannsynligvis ikke. Men det skal sies at disse THX-innstillingene tradisjonelt ikke har vært så gode som man kunne ønsket, så jeg vet ikke om det er verdt å punge ut for VT-en kun for å få THX.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør vel en skikkelig proff kalibrering til tror jeg, selv om man kan komme langt med fomling tror jeg.

Etter som jeg leser testene så virker som selv vt blir en smule forbedret av en proff kalibrering men st50 kan komme like langt, pris differansen på st og vt er jo langt større enn kostnaden av en kalibrering alene men det blir jo ikke hele regnestykke for du må vel ut med en del for 3d brillene i tillegg til til kalibrering så blir vel ikke pris forskjellen stor.

Om jeg så skulle valgt mellom en vt50 og en 5" større st50 så tror jeg selv jeg hadde gått for vt50.
    I alle fall når du får med noen briller og nesten kalibrert bilde.
    Men budsjettet var låst for min del så samsungen blei en grei deal.

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis ikke. Men det skal sies at disse THX-innstillingene tradisjonelt ikke har vært så gode som man kunne ønsket, så jeg vet ikke om det er verdt å punge ut for VT-en kun for å få THX.
    Hm, da er det vel på med tenkehjelmen igjen da...

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Bør vel en skikkelig proff kalibrering til tror jeg, selv om man kan komme langt med fomling tror jeg.

Etter som jeg leser testene så virker som selv vt blir en smule forbedret av en proff kalibrering men st50 kan komme like langt, pris differansen på st og vt er jo langt større enn kostnaden av en kalibrering alene men det blir jo ikke hele regnestykke for du må vel ut med en del for 3d brillene i tillegg til til kalibrering så blir vel ikke pris forskjellen stor.

Om jeg så skulle valgt mellom en vt50 og en 5" større st50 så tror jeg selv jeg hadde gått for vt50.
    I alle fall når du får med noen briller og nesten kalibrert bilde.
    Men budsjettet var låst for min del så samsungen blei en grei deal.
    Ja, får se om jeg tar meg råd til en proff kalibrering, vet du prisen ?(1000 kr?) Blir nok å gå for ST50en og hvis den lider av veldig av bleeding eller noe aent så sender jeg den tilbake og prøver meg på Samsungen du har

Jeg er vel egentlig låst til et budsjett på 10-12K, men klarer vel alltids å hente ut litt ekstra cash et sted når det kommer til TV kjøp.

Så da blir det vel en ST50 på meg etter helgen hvis noen får det på lager da... Så at Netonnet.no har det ubekreftet på lager imorgen. Noen som har erfraing med å bestille derfra ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du proffkalibrere bør du nok gå for VT. Det er veldig begrensede innstillingsmuligheter på ST.

En kalibrering koster vel typisk fra 2000-3000 å få gjennomført, tipper jeg. (Det er en lang og tidkrevende prosess)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser avshop har kalibrering men det er vel kun om du kjøper tv av dem og.

Og viss st50 i tillegg har dårligere innstillings muligheter så blir vt50 pris forskjellen mindre og mindre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal lese mye rart, å proffkalibrere en ST50 gir mye mer igjen for pengene enn å kalibrere en VT50 siden THX modusen til Panasonic er så riktig som de blir fra fabrikk. Driter man penger så kan jo man selvfølgelig øke ytelsen med 5-10% men forskjellen er ikkje som natt og dag.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •