Hvilken budsjett plasma til Film og spill?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken budsjett plasma til Film og spill?

Jeg skal ha en ny flatskjerm og ønsker en stor skjerm med godt bilde. Har Panasonic 42" plasma som nå drar på årene, men som jeg synes har bedre bilde enn mange nye TVer, faktisk.

Jeg ønsker minimum 50" og ikke over 10 000. Helst rundt 6-7 000 og selvsagt plasma.

Takker for svar!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknisk sett har du råd til en Panasonic ST50 (cirka 9500 for 50") men du kan få et knall kjøp om du velger modellen under, altså UT50 50" til 7000 som også er en meget flott skjerm.

Komplett.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50UT50Y

Er ikke like bra som ST50, mer kommer veldig nærme.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på det samme som trådstarter. Har i dag en Panasonic PX80 fra 2008 i 42 tommer som jeg egentlig er veldig fornøyd med, men kunne tenkt meg større bilde.

Noen som vet om UT50 er minst like god som PX80?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Lurer litt på det samme som trådstarter. Har i dag en Panasonic PX80 fra 2008 i 42 tommer som jeg egentlig er veldig fornøyd med, men kunne tenkt meg større bilde.

Noen som vet om UT50 er minst like god som PX80?

Faren min har en 50" og 42" panasonic, begge fra 2008, og jeg syns UT50 er bedre enn begge. Vet ikke hvilke modeller de er da. UT50 er en utrolig verdi som gir et high end bilde til low end pris.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil i mine øyne at panasonicene har det 'beste' bildet i år.
    Har selv nylig kjøpt en 51es6505 (9000kr) og syns selv bildet ser helt bra ut (mye bedre enn det jeg ser av led til denne prisen)
    Er kanskje ikke den aller dypeste sort fargen men ser mer detaljer i skyggene enn jeg har før og ikke et fnugg av retention enda (og jeg har spilt mye)

Men blei selv noe skremt av problem trådene (men er jo som de sier, det er jo ikke de som er fornøyde eller ikke har problemer som poster på nettet) særdeles bilde retention siden 80% av mitt bruk er gaming.

Den buzzer merkbart i stille partier, men utover det finner jeg ikke noe og utsette på den.
    Nå er jeg ikke ultra kresen på bildet men led paneler syns jeg bare har blitt dårligere og dårligere og er nå på et nivå jeg ikke syns er verdt nærheten hva de vil ha for dem.

mao jeg er fornøyd selv om jeg ikke har fått den kalibrert elller noe sånt.

Som jeg nevnet over så endte jeg på samsungen hovedsaklig siden jeg vektlegger gaming over film og folk sier den hadde mindre input lag enn panasonicen selv om den er også godt innenfor komfort grensa.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Ingen tvil i mine øyne at panasonicene har det 'beste' bildet i år.
    Har selv nylig kjøpt en 51es6505 (9000kr) og syns selv bildet ser helt bra ut (mye bedre enn det jeg ser av led til denne prisen)
    Er kanskje ikke den aller dypeste sort fargen men ser mer detaljer i skyggene enn jeg har før og ikke et fnugg av retention enda (og jeg har spilt mye)

Men blei selv noe skremt av problem trådene (men er jo som de sier, det er jo ikke de som er fornøyde eller ikke har problemer som poster på nettet) særdeles bilde retention siden 80% av mitt bruk er gaming.

Den buzzer merkbart i stille partier, men utover det finner jeg ikke noe og utsette på den.
    Nå er jeg ikke ultra kresen på bildet men led paneler syns jeg bare har blitt dårligere og dårligere og er nå på et nivå jeg ikke syns er verdt nærheten hva de vil ha for dem.

mao jeg er fornøyd selv om jeg ikke har fått den kalibrert elller noe sånt.

Som jeg nevnet over så endte jeg på samsungen hovedsaklig siden jeg vektlegger gaming over film og folk sier den hadde mindre input lag enn panasonicen selv om den er også godt innenfor komfort grensa.
    E6500 er et veldig godt kjøp! og Sort nivå er ingenting å være beskjeden over, er kun slått av Panasonic plasma tver fra 2012 tvene som er blitt testet i hvert fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du blander 60" og 51" av 6500. Sistnevnte har alt annet enn imponerende sortnivå.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man senker budsjettet, får man en dugelig plasma for 5000,-?

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hvis man senker budsjettet, får man en dugelig plasma for 5000,-?
    Hvis du skal ha minst 50 tommer, så er det vel bare Panasonic X50 og Samsung E455 som er tilgjengelig for 5000. Ingen av de to er Full-HD, men akkurat det har ikke så stor betydning. De er sikkert helt greie tv-er, bedre enn de fleste "LED"-tv som er på markedet, men det spørs bare om de er noen stor oppgradering fra den du allerede har.

Jeg ville heller satset på ST50 eller E6505. De to vil sannsynligvis føles mer som en skikkelig oppgradering.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser Lefdal har denne 43"eren til salgs i helga for 3490,- ink frakt.

Samsung 43" Plasma-TV PS43E455 - Lefdal

Jeg er superfornøyd med min gamle Panasonic PX80 og vil jo tro at de 4-5 år senere klarer å lage minst like gode skjermer?

43" er nok for meg, drar bare sofaen litt nærmere.

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaprer denne tråden litt jeg, ser de har tilbud på elkjøp! Panasonic og sony til begge rundt 10k. Er det andre tv'er som vil gi meg mer for pengene enn en av de?

Panasonic 50" 3D Plasma Smart-TV TX-P50GT50Y - Elkjøp

Sony 46" 3D LED Smart-TV KDL-46HX923 - Elkjøp

håper noe gir gode svar

Vinduene er dekket for så det kommer ikke inn noe lys, veggene er skå, med hvit farge, om det har noe betydning.
    EDIT: Kansje denne? Sony 55" 3D LED Smart-TV KDL-55HX75G - Elkjøp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •