Beste TV 10k-15k i normalt belyst stue - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gullars
    Hei!

Jeg skal ha ny TV, og har sett på følgende modeller:

Panasonic P50ST50Y 9.995,- Komplett.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50ST50Y
    Samsung PS51E6505 9.995,- Komplett.no - Samsung 51" 3D Plasma Smart TV PS51E6505
    Samsung UE55ES6535 12.995,- Komplett.no - Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55ES6535

I tillegg har jeg en kompis som sier at han har fått tilbud hos en butikk på Samsung UE55ES8005 for 15.000,-. Tror ikke helt på at det kan stemme, men skal sjekke det ut selv...

TV-en skal være i stuen. Bak sofaen er det to store vinduer, men jeg har persienner og gardiner. Vil si det er en normalt belyst stue, men jeg merker litt refleksjoner i dagens Plasma-TV (en 4-5 år gammel Panasonic 42"). Jeg ser mest filmer og serier og "normale" TV-sendinger. Sport er ikke viktig. 3D liker jeg ikke, så det er også uviktig.

Gitt at vi holder 8005 utenfor. Hvilken TV bør jeg gå for av de tre første? Ja, jeg har Canal Digital, så tilbudene gjelder. Gitt at det stemmer at jeg kan få 8005 for 15k, er dette da et soleklart førstevalg, eller er det noen av de andre som er vel så gode kjøp?

Merk at jeg ikke nødvendigvis skal ha den aller beste TV-en, men en veldig god TV som gir valuta for pengene.
    Har hatt ST50 i en uke nå og er svært fornøyd(selv uten proffesjonell kalibrering)Bildet er fremragende og designet er slettes ikke verst av mitt syn.Sinnsykt god tv til å være i denne prisklassen.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Gjort! :shock:

GRATULERER!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    GRATULERER!
    Takk Synd 3D brillene til Panasonic er så dyre, finnes det alternativer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjort! :shock:
    Gratulerer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Furun
    Har hatt ST50 i en uke nå og er svært fornøyd(selv uten proffesjonell kalibrering)Bildet er fremragende og designet er slettes ikke verst av mitt syn.Sinnsykt god tv til å være i denne prisklassen.
    Hyggelig å høre fra flere hold. Virker nok uansett som et godt kjøp ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'en er på vei. Høsten er reddet8) Gleder meg som en unge. Ser ut som jeg får 5000 for Philipsen og det er ca halv pris, er helt ok det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du kan benytte samsung 3D briller, husker ikke betegnelsen i farten, men det kan du Google. Det har blitt fastsatt en standard for dette på nyere modeller slik at flere merker er kompatible:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt TV-en i en helg, og kan ikke si annet enn at den fungerer upåklagelig i min stue Har pløyd meg gjennom de to første Batman-filmene som oppladning til en kinotur, og er meget fornøyd!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte TY-ER3D4ME til 624 kroner per stykk (pluss 109 i frakt) på Pixmania. Synes ikke det var så dyrt? Panasonic sine skal jo være de beste :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleier Tollpost, som komplett bruker, å være spesielt trege med levering? FIkk mail fra komplett på fradag om at TV'en var sendt, men enda kan jeg ikke se at Tollpost har hentet varen. På sporingen står det kun:

Sendingsnummer: xxxxxxxxxxxxx
    Avsenders referanse: -
    Avsender: KOMPLETT.NO
    ØSTRE KULLERØD
    NO 3241 SANDEFJORD
    Mottaker:
    Innleveringsdato: 2012-08-17
    Produkt: Tollpost Hjemlevering
    Varestrøm: Samlast

Er ikke dette usedvanlig tregt?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke si det er helt ille, om det ikke har skjedd noe i løpet av kvelden/morgen dagen kanskje, de har jo knapt hatt en ful dag enda.

Ps er kanskje paranoid av meg men hadde ikke postet fullt navn og adresse på et åpent forum (man må jo ikke registrere seg for og lese poster her).

Tollpost sine sporings sider var og en smule wonky, jeg har en tendens nå til og sjekke slikt med mobilen og da blei høyre siden av sporings siden dytta ut på kanten og jeg så ikke noen hendelser før jeg sjekka på pc'n senere.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Ps er kanskje paranoid av meg men hadde ikke postet fullt navn og adresse på et åpent forum (man må jo ikke registrere seg for og lese poster her).
    Men du gjør det jo selv...........

Tor Torden
    Bilskirne
    0001 Trudvang
    Åsgard

Gift med Siv
    2 barn; Mode og Trud

Også barn utenfor ekteskap med Jernsaksa; Magne

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Ville ikke si det er helt ille, om det ikke har skjedd noe i løpet av kvelden/morgen dagen kanskje, de har jo knapt hatt en ful dag enda.

Helt enig. Det var en glipp, skulle klippe ut navn. Men ja, sidene funker ikke særlig godt med mobil. btw, hater å vente på forsendelser:9 Tar alltid mye lengre tid enn en tror.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gullars
    Har nå hatt TV-en i en helg, og kan ikke si annet enn at den fungerer upåklagelig i min stue Har pløyd meg gjennom de to første Batman-filmene som oppladning til en kinotur, og er meget fornøyd!

Nice! Jeg regner med at bildekvaliteten på The Dark Knight var bare super. Den filmen er min egen demo for hjemme kinoen min. Skal jeg vise fram hva 100 tommeren har å by på, og hva 7.1 anlegget kan gjøre, passer ingenting bedre enn TDK!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skjer det endelig noe:

1 av 1 kolli Inn på terminal OSLO 2012-08-20 17:03
    1 av 1 kolli Inn på utgående enhet. OSLO 2012-08-20 18:15

Håper jeg får den i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ¨Da var den på plass i kjelleren. For en som kun har en 46" G20 fra før så er dette svært! og jeg må virkelig si at endelig har Panasonic frisket opp designet. G20'en ser 10 år gammel ut i forhold.

Vet dette står i andre tråder, men orker ikke lese igjennom 100 sider. Bør en fremdeles "kjøre inn" plasma? og i så fall hva bør jeg gjøre og hvor lenge?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ¨Da var den på plass i kjelleren. For en som kun har en 46" G20 fra før så er dette svært! og jeg må virkelig si at endelig har Panasonic frisket opp designet. G20'en ser 10 år gammel ut i forhold.

Vet dette står i andre tråder, men orker ikke lese igjennom 100 sider. Bør en fremdeles "kjøre inn" plasma? og i så fall hva bør jeg gjøre og hvor lenge?
    De er mer sårbare i starten enn utover i livssyklusen sin sånn normalt sett, ja. Unngå høye statiske elementer med høye kontraster i noen hundre timer, ellers er det vel ikke så mye du kan gjøre.

Svarene du får på hvor lang tid det tar å kjøre inn skjermen spriker alt fra 200 til 2000 timer, så du får gå litt etter magefølelsen samt se an om du ser at du enkelt får image retention/etterbilder fra litt sterke kanallogoer og sånt. Setter sånt seg lett igjen, er det lurt å være litt forsiktig en stund til...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sant! Panasonic 2012 modeller er blant de fineste TVene jeg har sett. 2010 modellene var grise stygge!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •