Ny TV Panasonic VS Sony

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV Panasonic VS Sony

Jeg er på utkikk etter ny tv og har kommet frem til at jeg ønsker meg 2 tver men som alle andre må jeg velge kun 1. Hva ville folket gått for, spesifikasjoner etc er knall på begge.

Rommet tven står i består av 3 vinduer og det kan bli lett lyst her inne, håper jeg kan få avgjort dette her og nå.

Tver som gjelder er:

Panasonic VT50 50"

Sony KDL HX855 55"

Andre innspill er ikke så int siden det er disse modellene jeg har sett meg ut som favoritter.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 store vinduer i stua som vender rett mot TV. For ikke så lenge siden byttet jeg en Sharp 70LE836S i en VT50. Syns faktisk VT50en er bedre i den lyse stua mi enn Sharp sin LED TV.
    Sony sin TV kan jeg ikke uttale meg om.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til bra bilde så ville jeg gått for VT50, spesielt om du ikke har tenkt å kalibrere HX855.

Men så er det dette med lys og refleksjoner da, VT50 er jo ikke spesielt lys sterk. Selv i THX Bright profilen kan det bli noe svakt om lys/refleksjoner er litt i det meste laget.

Men når lyset i rommet blir dempet og du skal fks se en film en kveld så vil du være glad du gikk for VT50 som er ferdig kalibrert med bra resultat om du som nevnt ikke har tenkt å gjøre dette på HX855.

Om HX855 blir like bra når den er kalibrert som VT50 vet jeg ikke, men det tviler jeg på. Det får noen med kunnskap rundt det uttale seg om.

Vanskelig valg helt klart, men 50" utgaven av VT50 går for 15.090kr om dagen som er en fin pris synes jeg. Og et mer en bra tv mens en venter på å skifte det ut om 2-3 år til OLED

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er uansett to meget flotte modeller og dette er en spennende duell, leser mye godt om VT50 og har ikke sett disse i demo enda. Har bare fått en mange lovord så det er meget mulig med en Panasonic også, hvordan er det med innbrenninger på denne modellen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er uansett to meget flotte modeller og dette er en spennende duell, leser mye godt om VT50 og har ikke sett disse i demo enda. Har bare fått en mange lovord så det er meget mulig med en Panasonic også, hvordan er det med innbrenninger på denne modellen?
    Etter å ha fulgt diverse tv-tråder rundtforbi virker det som om det er pretty much samme greia som i fjor. Noen paneler er ekstremt sensitive for det mens andre slipper lettere unna. Mao bør du være glad du bor i Norge :P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget ble Sony og synes denne var en nydelig tv og kan ikke bli noe annet enn helt killer, skal legge igjen et par ord om dette når tiden melder seg mot tilkobling. Ser veldig frem til å line denne opp her så det blir nok bra skal du se.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonicen er vel egentlig ikke kalibrert noe særlig bedre i gråskalaen enn sonyen ifølge hdtvtest. Om dette kan sies på generelt basis er ikke sikkert, sier bare hva jeg har observert i diverse tester. Ville bare sprekke boblen om at Thx modusen er perfekt. Gråskala er utrolig viktig for bildet.
    Der panasonicen briljerer i forhold til Sony er på sortnivå og relativt korrekt fargerom. Jeg hadde definitivt gått for vt50 hvis det passer dine lysforhold. Vit også at panasonicen har mye bedre kalibreringsmuligheter, i tilfelle du ønsker å spandere en kalibrering på deg selv etterhvert.
    Men klart, har du barn som glemmer å slå av tv mens de har pauset en kontrastrik tegnefilm ville jeg tenkt meg par ganger om før jeg gikk for en plasma.
    Edit: ser jeg var litt sent ute. Grattis med ny tv, en av de bedre lcdene der ute

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Valget ble Sony og synes denne var en nydelig tv og kan ikke bli noe annet enn helt killer, skal legge igjen et par ord om dette når tiden melder seg mot tilkobling. Ser veldig frem til å line denne opp her så det blir nok bra skal du se.
    Spennende. Gjør gjerne en grundig analyse av dette med sortnivå og clouding samt innsynsvinkel. Om ikke plasmaprodusentene skjerper seg med tida kan jeg bli nødt til å se etter alternativer, og Sony står ganske høyt opp på lista hos meg sammen med Philips.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på tide å slå seg til ro med at kant-LED med LCD panel har nådd sitt potensiale, de er ikkje bedre enn tilsvarende LCD fra 2010 på sort, clouding og innsynsvinkel og kommer mest sannsynlig ikkje til å bli det heller.

En KDL40EX500 sammen med Samsung C635 hadde bedre sort, ingen gjenskinn, bedre innsynsvinkel, ingen fargetint som blør gjennom panelet som får rødt til å bli rosa, grått blir lilla osv.
    Dette klarer de ikkje å måle btw så eneste måten å få sett det er å plassere en Plasma eller en LCD ved siden av.
    Synes man at en tv med blå skygger ser bra ut pga det er lyst og fint så er det helt fint men det er ihvertfall ikkje godt nok for meg når man må betale ut ørene for noe som fint kunne blitt erstattet av en philips, samsung, sony og diverse andre produsenter i LCD som er ørten år gamle til en billigere penge.

Poenget er at 46 tommere med bedre bilde ble solgt til 10000 og nå er folk villig til å betale det dobbelt for noe som de tror er bedre på bakgrunn av at de kaller det LED istedenfor LCD.

Dette var et generelt svar til SLC btw og ikkje spesifikt om HX855.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da igjen så kjøper vel mange som er interisert i ting som dette nå kun et tv som en skal ha til OLED lanseres og prisen går ned. Ting blir nok spiselig for dem fleste teknofile om 1-2 år?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig prisene dropper innen ett par år, men koffor skal folk som ikkje ser forskjell på farger og sort i det hele tatt vurdere en OLED? LED er vel tynn nok, har vel nok innganger og de har nok av greier som man aldri bruker, så ser ikkje grunnen til at folk skal kjøpe en OLED i det hele tatt hvis man ikkje er ekstremt opptatt av å ha det nyeste kule.

Og hvis det er så enkelt at OLED er best på alt uansett så ka skal være grunnen til å ha flere forskjellige modeller? 50hz og 100hz? Svart hvitt og fargetv?

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 55" Sony 823 noen dager men leverte den tilbake på returrett. Synes bildet var unaturlig. ST50 er så vanvittig mye bedre!

Newcomer conkey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HX855 og er meget fornøyd. har som trådstarter mye lys i stuen, er jo llitt refleksjoner men ikke i nærheten av det som var på en plasma jeg hadde på hjemlån. Nå vant jo også HX850 EISA pris for beste 3d tv (om jeg ikke husker feil), dog er ikke dette kongepokalen. Men at det er en god tv er det liten tvil om.

Et tips: gå inn på unblock-us.com og få en 7 dagers trial så kan du kose deg glugg ihjel med netflix på tv. Fantastisk utvalg av filmer og serier. Får også tilgang på andre kjekke filmapper

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eisa awardsene er useriøs uansett, 1 pris til hvert firma for å være grei.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •