Beste TV til 10.000NOK

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste TV til 10.000NOK

Hei!

Jeg er på jakt etter den beste TVen til 10k som takler 3D filmer/tv sendinger på en god måte, samt at det skal være bra bilde når man ser på TV, som f.eks fotballkamper.

Størrelse helst mellom 47-55".

Noen som har fasiten?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nebbjur
    Hei!

Jeg er på jakt etter den beste TVen til 10k som takler 3D filmer/tv sendinger på en god måte, samt at det skal være bra bilde når man ser på TV, som f.eks fotballkamper.

Størrelse helst mellom 47-55".

Noen som har fasiten?
    Hvor mye går en 50" Panasonic ST50 for om dagen? om det er over 10 000.. spørs det hvor mye en 51" Samsung PN E6500 plasma går for..

ellers har du UT50, som er garantert under 10 lapper, tror den koster 7 lapper, men er usikker.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yup, en Panasonic ST50 koster i dag 9700 kroner på Hifi klubben, og faller under 10 lapper budsjettet ditt

Det er den desidert beste TVen på markedet til den prisen.

PANASONIC TX-P50ST50Y Plasma TV | Hi-Fi Klubben

TVen har en fantastisk dyp sort nivå, så dypt som kun 0.009cd/m² ! god fargegjengivelse også.

No brainer det der.. 95% av bilde til VT50 til 60-70% av prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at de som har testet TVen skriver mange lovord om den, så tror nok jeg går for den. Men siden det er HDMI 1.4, må jeg da kjøpe en bluray spiller som støtter HDMI 1.4, eller støtter alle PCer samt Bluray spillere denne versjonen av HDMI?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nebbjur
    Ser at de som har testet TVen skriver mange lovord om den, så tror nok jeg går for den. Men siden det er HDMI 1.4, må jeg da kjøpe en bluray spiller som støtter HDMI 1.4, eller støtter alle PCer samt Bluray spillere denne versjonen av HDMI?
    Jeg skulle vel ha trodde det? jeg trodde at eneste forskjellen mellom HDMI 1.3 og 1.4 er at 1.4 støtter 4KHD..

i hvert fall så funker HDMI 1.4 med både PCen min og min Playstation 3.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Samsung 51" 3D Plasma Smart TV PS51E6505

Komplett.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50ST50Y

Ville valgt en av disse to plasmaene. Veldig mye bildekvalitet for pengene. Hvis det blir mye tv-titting ville jeg kanskje valgt Samsungen, siden den skal være veldig motstandsdyktig mot innbrenning. Noen tv-kanaler, som f.eks TV2, bruker logoer som veldig lett kan brenne seg inn. De nyeste generasjoner av Panasonic har vært litt mer sårbare for innbrenning. Men det er sjelden at det er permanent, går som regel vekk etter en stund. Det er også flere som mener at Samsung takler bevegelse bedre. Litt forskjellige meninger her.

Panasonic på sin side har litt dypere sortnivå. Det er jo litt kjekt når man skal sette på en film. Hvor mye dette har å si kommer vel an på hvor mørkt tv-rommet er.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte samsungen selv i forrige uke (8999 1k billigere enn komplett hos mpx) nå har jeg ikke hatt noe plasma før men synes sort nivå og rikheten i farger er helt fantastisk. Selv om de sier 50" har dårligere sort enn 60" så er det langt fra dårlig spess om man ser opp i mot led til under 30K og det er vel bare panasonic som vi kan si har bedre bilde i denne pris klasseb med noe sikkerhet.

Valgte nettop samsungen for og bruke på spill og generel død tid tv så kombinert med skrekk historiene rundt panasonic og retention og mitt bruk også det faktum at ST knapt er og finne på norske lagere så ble det en samsung på meg.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes folk er litt for raske med å anbefale her uten å vite om lysforhold osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er generelt sett at alle produsenter kjører høyglans panel i 2012 med noen få hederlige unntak, har man sinnsykt med lyselementer som påvirker tvtittingen så snevrer det uansett utvalget inn til philips og sharp mer eller mindre og som man må betale mer for enn tilsvarende modell i Panasonic Plasma eller Samsung. Tenker då på 3d og smartfunksjoner, bildet er bedre sålenge forholdene er tilrettelagt for Plasmaene dog.

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste TV til 10000 nå er;

Sony 46" 3D LED Smart-TV KDL-46HX923 på Elkjøp nettbutikk(vet dette ikke er en prisjakttråd, men gutten ville jo ha et tips så klarer ikke la være å tipse han om dette supertilbudet) kun nå i helgen. Fri Frakt!

Men skynd deg, kun 50 stk. av denne. Nedsatt 7000 kroner! :-D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davebowmanlegend
    Beste TV til 10000 nå er;

Sony 46" 3D LED Smart-TV KDL-46HX923 på Elkjøp nettbutikk(vet dette ikke er en prisjakttråd, men gutten ville jo ha et tips så klarer ikke la være å tipse han om dette supertilbudet) kun nå i helgen. Fri Frakt!

Men skynd deg, kun 50 stk. av denne. Nedsatt 7000 kroner! :-D
    Ehh nei, en St50 er 4" større og har bedre bilde!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Ehh nei, en St50 er 4" større og har bedre bilde!
    Eh.. jo! Denne Sony-TV er High-End.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har en vanlig lys stue med vinduer da vil jeg ikke anbefale den ST50'n til deg. leverte min tilbake da den er var for lyssvak i dagslys

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh.. jo! Denne Sony-TV er High-End.
    Og enda klarer den ikke å knuse plasmaer til halve prisen
    Sony KDL-46HX923/ KDL-55HX923 (HX923) 3D LED LCD TV Review

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Og enda klarer den ikke å knuse plasmaer til halve prisen
    Sony KDL-46HX923/ KDL-55HX923 (HX923) 3D LED LCD TV Review
    Det jeg så i den linken med testen var en meget bra beskrivelse av Sony KDL-46HX923! Så da kan trådstarter lese selv og se hvor bra den er. Kan ikke se noe sted at den står tilbake for plasmaer i linken, så du bør være mer presis når du kommer med så bastante utsagn..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har en vanlig lys stue med vinduer da vil jeg ikke anbefale den ST50'n til deg. leverte min tilbake da den er var for lyssvak i dagslys
    Du har klaget på dette på mange steder her på forum, noe som selvsagt er helt legitimt. Men det er mange som anseer ST50 å ha godt nok med lys i en lys stue. Spørsmålet er om ikke din skjerm var defekt eller fullstendig feil satt opp, noe mange av dine tidligere innspill indikerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg så i den linken med testen var en meget bra beskrivelse av Sony KDL-46HX923! Så da kan trådstarter lese selv og se hvor bra den er. Kan ikke se noe sted at den står tilbake for plasmaer i linken, så du bør være mer presis når du kommer med så bastante utsagn..
    Støtter dette. Selv om jeg også er svært positiv til den nevnte Panasonic, så er denne Sonyen meget bra - og i alle fall til prisen som den går for nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bytter ut min 40" Philips 9705h nå da den er for liten, men den sliter også i mørke scener hvor bildet til tider forsvinner helt. Dette er ikke en issue på Plasma, og jeg har meget gode erfaringer med min 46" G20 og jeg vil si at denne gruser Philipsen på alle områder bortsett fra sortnivået. Derfor kommer jeg til å kjøpe ST50 50" når jeg har solgt philipsen. Tv'en skal stå i kjellerstua der det er mørkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er på ingen måte en dårlig tv og det sa jeg heller ikke, men sammenlign med testresultatene for f.eks. ST50-en (eller GT50 som har litt mer muligheter for fargekorrigeringer). Når normalprisen på den er såpass mye høyere så får man ikke akkurat så må det vurderes om man egentlig får så mye igjen for det. Dersom lysforhold tillater en plasma så vil ST50-en fremdeles være bedre enn den Sony-en der, og det til en mye lavere pris og uten problemene med ujevn belysning grunnet LED-teknologien.

Så igjen, poenget mitt er når man betaler så mye for en tv bør man også kunne forvente litt mer. High end eller ikke, det som betyr noe er hva det faktiske resultatet er.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal sies at TVen står helt inntil et vindu ca 1 meter bredt.

Kanskje dette kan gjøre det lettere for dere å velge rett TV. Rommet er vanlig belyst, og har ikke overdrevet bruk av lys fra lamper.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •