Beste TV til 10.000NOK - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av retask
    Hva får deg til å tro at jeg ikke har lest gjennom tråden? Jeg leste og så forslaget ditt om en Panasonic, men det er ikke fasit-tven for alle som vil ha seg ny tv. Forbanna herskerteknikk.
    Det er den beste TVen til 10 000 kroner, punktum finale. Er du så glad i Philips merket at velger en dårligere TVer kun fordi den heter Philips? Nei? så hvorfor velge den?

Om du ikke vil ha den beste Tven for pengene dine, hvorfor spørre ? Gå kjøp den dritten du har lyst på og lev med et dårligere bilde.

Og jo, Panasonic ST50 ER fasit TV for alle som kjøper ny TV, lev med det.

Om du har mer penger å bruke kan jeg foreslå Panasonic VT50, eller GT50, alt annet er enten dårligere enn ST50 eller dårligere + dyrere.

Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Bravo! +1

Heia idioter

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ikke for å være vanskelig, men grafene som her presenteres forteller bare litt av sannheten (kun lysstyrken i hver fargekanal) med tanke på fargegjengivelse, hvor man må vite både lysstyrke, metning og fargetone.
    Jeg vet at det var bare lysstyrken i fargekanal. (står luminance) der. Men du gjør det litt vanskelig ja.. Er sikker på at ST50 slår HX923 på alle andre områdene når det gjelder farge også. Det var det eneste relevant grafen jeg fant som var forståelig. Vet ikke om jeg nevnte det med ST50 er også bedre på 3D, i følge objektive tester..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Han har ju 50" nu?
    Jeg vet at han har en 50" nå, er derfor jeg spurte han om det var så viktig med + 5". ST50 er langt bedre en den philips kan postet og andre tver i 10 000 kroner området. Nærmeste konkurrenten er Samsung PNE6500 til omtrent samme pris. Den er vel en 51" tror jeg.

Likevel har ST50'n høyere kontrast samt dobbelt så dypt sortnivå (0.009cd/m² kontra 0.02cd/m²) Men det er en hel del variabler å vurdere.

Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    Plasma suger i dagslys. Plasma er som prosjektor. Funker bra når det er mørkt
    Å si at plasma suger i dagslys er overdrevet.
    Det blir som å si at: "LED suger med mindre man har TVen ut i hagen og sola skinner, kun da er det like bra som plasma." Så la oss være realistisk her..

Ja, LED gjør det bedre i lyserom, men undersøkelser viser at vi ser på langt mer TV/filmer sent om kvelden enn tidlig om dagen. Her er det plasma som er kongen. Husk også at vi bor i Norge. i 5-6 måneder av året så er det mørkt så fort man er hjemme fra jobb/skole. Da er det plasma som skinner nok engang. Og når det er mye sommer og sol er vi ute til sola går ned og rommet er mørkt igjen uansett. Tilbake til plasma paradis nok engang.

Og om det ikke er nok, er det så forbanna vanskelig å skaffe sorte/gråe gardiner?? jeg kan få rommet mitt til å bli så mørkt at vi ikke kan se hverandre fra en meters avstand, selv om sola skinner. ENDA en situasjon hvor plasma vinner

klokken er 7:57, sola skinner rett mot skjermen min, men jeg skal likevel trekke ned gardina og sette på Transformers 3 på blu-ray og nytte en god kontrast med en projektor, som om det var natta

Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dags tilbud på Panasonic 55" ST50Y koster 11.000kr

Komplett.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    jeg kan få rommet mitt til å bli så mørkt at vi ikke kan se hverandre fra en meters avstand
    Du burde ha i bakhode at det er i mange (om ikke oftest faktisk) her som er voksne som ikke bor lenger på gutterommet. Og som da har tv i en stue, og dem fleste har nok også noe som vi kaller for kvinnfolk som ikke synes det er greit å ha tykke gardiner for å gjøre det mørkt i stua.

Da bare ler disse kvinnfolka av deg og henger opp sine pynte gardiner som funker ikke i det hele tatt til en dritt egentlig uten å se pent ut der dem henger.

Bare et tips til du vet bedre

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes nok det er noe overdrevet at plasma ikke duger i en opplyst stue. Vi bruker en ST50 i en opplyst stue og det fungerer helt fint.

Om sola står rett på, så blir det selvfølgelig litt dust, men fa... heller, slik var det også når jeg hadde CRT-skjermer på 1980 og 1990-tallet.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Du burde ha i bakhode at det er i mange (om ikke oftest faktisk) her som er voksne som ikke bor lenger på gutterommet. Og som da har tv i en stue, og dem fleste har nok også noe som vi kaller for kvinnfolk som ikke synes det er greit å ha tykke gardiner for å gjøre det mørkt i stua.

Da bare ler disse kvinnfolka av deg og henger opp sine pynte gardiner som funker ikke i det hele tatt til en dritt egentlig uten å se pent ut der dem henger.

Bare et tips til du vet bedre

Beklager at jeg er oppvokst med en far som faktisk var mannen i huset... har alltid hatt en dedikert kino rom / stue med størst TV fra de store (40"-50" ??) Sony CRT tvene og B&W top serien fra 90 tallet til Kuro plasma og alle Panasonic TVene i dag. Kommer til å følge samme tradisjon når jeg er gammel nok. Enten blir det dedikert kino rom eller en stue perfekt for plasma/projektoren. Eller faktisk, har jeg penger nok blir det begge 8) Kvinnen får bestemme åssen kjøkkenet eventuelt hagen ser ut

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg synes nok det er noe overdrevet at plasma ikke duger i en opplyst stue. Vi bruker en ST50 i en opplyst stue og det fungerer helt fint.

Om sola står rett på, så blir det selvfølgelig litt dust, men fa... heller, slik var det også når jeg hadde CRT-skjermer på 1980 og 1990-tallet.
    Stemmer det. en ST50 er så overlegen i forhold til andre TVer at til og med i dagslys er den forsatt like god som en LED til samme pris, og så fort det blir mørkt så slår den jo LED tver til dobbelt av prisen... Jeg mener selv at den er bedre en Samsung plasma flagskipet, kanskje bare meg

og som du sier, får du sola på skjermen er det INGENTING du kan gjøre. Vi har en Toshiba LED ut i stua og den fungerer veldig, veldig dårlig når sola skinner.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer nå lite matnyttig info i tråden, og flere av debattantene viser respektløs oppførsel. Tråden har utspilt sin rolle og stenges.

Skjerping, folkens.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •