Flimring på ny led tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flimring på ny led tv

Hei

Har kjøpt en lg 42lm760t.
    Dette er min første 3D tv.

Jeg har i koblet en ps3 (fat), get box og atv til min Yamaha rx-v571 receiver.

Get og atv viser gode bilder, men da jeg satt på en bluray på ps3 oppstod problem. Bildet flimrer og hakker. Det er nesten som om noe ikke prossesseres riktig. Noen som har peiling på hva dette kan skyldes, eventuelt hvordan det kan fikses?

På forhånd takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eduus
    Hei

Har kjøpt en lg 42lm760t.
    Dette er min første 3D tv.

Jeg har i koblet en ps3 (fat), get box og atv til min Yamaha rx-v571 receiver.

Get og atv viser gode bilder, men da jeg satt på en bluray på ps3 oppstod problem. Bildet flimrer og hakker. Det er nesten som om noe ikke prossesseres riktig. Noen som har peiling på hva dette kan skyldes, eventuelt hvordan det kan fikses?

På forhånd takk!
    Prøv å kjør PS3-en direkte til tv-en uten å gå via receiveren. Jeg har hatt samme problem en gang, og da var det tv-en og receiveren som ikke klarte å kommunisere helt bra på 24p-materiale. Noen ganger virket det, noen ganger ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Prøvde en 3D disk og denne ser ut til å funke helt fint...

Merkelige greier. Får se om jeg finner ut av det.

Takk for hjelpen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Prøvde en 3D disk og denne ser ut til å funke helt fint...

Merkelige greier. Får se om jeg finner ut av det.

Takk for hjelpen...
    Som sagt, det er mest sannsynlig et sync-problem som oppstår et eller annet sted i kjeden mellom PS3, receiver og tv. Hadde det samme problemet selv på 24p, men aldri 50Hz eller 60Hz. Problemet forsvant helt når jeg koblet utenom receiveren. Måten du beskriver problemet på får det i hvert fall ut til å høres ut som akkurat det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Da har jeg fått testen litt mer ut og det fungerer fint nå, både med vanlig blu-ray og 3D. Litt rart, men det virket neste som at systemet bare trengte å sette seg.

3d ser helt fantastisk ut på skjermen og designet på tv'en er virkelig helt vannvittig.

Takker for all hjelp og støtte i noen nervøse timer. Var redd for at jeg måtte levere tv'en tilbake, da systemet virket helt fint på en vanlig lcd skjerm kun dagen før.

Håper virkelig ikke problemet oppstår igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Da har jeg fått testen litt mer ut og det fungerer fint nå, både med vanlig blu-ray og 3D. Litt rart, men det virket neste som at systemet bare trengte å sette seg.

3d ser helt fantastisk ut på skjermen og designet på tv'en er virkelig helt vannvittig.

Takker for all hjelp og støtte i noen nervøse timer. Var redd for at jeg måtte levere tv'en tilbake, da systemet virket helt fint på en vanlig lcd skjerm kun dagen før.

Håper virkelig ikke problemet oppstår igjen.
    Oppstår det igjen så er jeg temmelig sikker på at det er sync-issues med receiveren og ps3-en. For meg har dette skjedd på Panasonic og Samsung, så jeg tror ikke det er tv-en som er skyld i at det skjer. Jeg holder en knapp på enten ps3-en eller receiveren. Siden ps3 er det eneste vi har felles i oppsettene våre nå så er det vel nærliggende å tro at den KAN være synderen

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Oppstår det igjen så er jeg temmelig sikker på at det er sync-issues med receiveren og ps3-en. For meg har dette skjedd på Panasonic og Samsung, så jeg tror ikke det er tv-en som er skyld i at det skjer. Jeg holder en knapp på enten ps3-en eller receiveren. Siden ps3 er det eneste vi har felles i oppsettene våre nå så er det vel nærliggende å tro at den KAN være synderen

Har også opplevd tilsvarende med PS3 fat mot H/K-receiver, i 24p. Så ikke helt umulig at den kan være litt vanskelig av seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Har også opplevd tilsvarende med PS3 fat mot H/K-receiver, i 24p. Så ikke helt umulig at den kan være litt vanskelig av seg.
    Faktisk en H/K AVR 260 jeg har

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •