Bytte TX-P65VT50Y til Sharp LC-70LE836S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte TX-P65VT50Y til Sharp LC-70LE836S

Vurdere å returnere min nylig kjøpte TX-P65VT50Y grunnet noe buzzing og alt for mye viftestøy. Utrolig at Panasonic ennå ikke har klart å gjøre noe med dette. Tenker nå å kjøpe min første LED i stedet og har blitt anbefalt Sharp LC-70LE836S. Jeg er svært fornøyd med bildekavliteten på Panasonicen, men usikker på om støyen er verdt det. Hva tror dere om LC-70LE836S? Kan den på noen måte matche VT50?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig bra bilde på mange av toppmodellene blant LED-skjermene nå, men har enda ikke sett noen som kan matche plasmaene. Har dog ikke sett denne ved siden av en Panasonic, men ved å kjøre den "ISF-demoskiva", så sliter så og si alle LED-skjermer med alle bevegelsene og panoreringene der, mens de gode plasmaskjermene har et rolig og behagelig bilde å se på.
    Du får jo en kjempegod tv, men jeg valgte plasma pga. jeg vil heller leve med litt støy enn "bare nesten" på bildekvaliteten når jeg legger så mye penger i en skjerm. Tv'en min sjenerer meg aldri, for lyd skal man jo ha på uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gv115
    Vurdere å returnere min nylig kjøpte TX-P65VT50Y grunnet noe buzzing og alt for mye viftestøy. Utrolig at Panasonic ennå ikke har klart å gjøre noe med dette. Tenker nå å kjøpe min første LED i stedet og har blitt anbefalt Sharp LC-70LE836S. Jeg er svært fornøyd med bildekavliteten på Panasonicen, men usikker på om støyen er verdt det. Hva tror dere om LC-70LE836S? Kan den på noen måte matche VT50?

Perhaps this will help; VT50 fan noise - fix!! | AVForums.com - UK Online

FWIW, I'm in the process of trying to decided between the 65" VT50 and the 70" 836S too. Not an easy decision when it's for a room with a lot of light during Summer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AdrianMills
    Perhaps this will help; VT50 fan noise - fix!! | AVForums.com - UK Online

FWIW, I'm in the process of trying to decided between the 65" VT50 and the 70" 836S too. Not an easy decision when it's for a room with a lot of light during Summer.
    Takk for tips. Filter er bestilt. Når jeg leste tråden ble jeg forøvrig litt usikker på om det kan være et problem at støv ikke blåses ut med filter på? Greit nok at det hindrer støv å komme inn akkurat her, men det er jo flere ventilasjonshull.

Forøvrig synes jeg den statiske buzzingen er et større problem enn viftestøyen. Har forstått at det kan variere mellom ulike tv og at det er noe subjektivt , noen er nok mer sensitive på slik støy enn andre. Det er vanskelig å vite hva man kan forvente, og om en ny tv vil være bedre eller værre. Skulle hatt noen i Bergenområdet å sammenliknet med. Noe støy vil det jo være med plasma. Hos meg høres det godt fra 4 m, og varierer som kjent alt etter hvor lyst bildet er.

Etter å ha sett nærmere på 70" 836S tror jeg at jeg kommer til å beholde VT50. Etter min smak er bildet på VT50 i en særklasse. Har også vurdert 65HX923, men ikke fått sett på den ennå.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo gå innom soundgarden i bergen og sammenligne hvis de har begge modellene inne.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gv115
    Takk for tips. Filter er bestilt. Når jeg leste tråden ble jeg forøvrig litt usikker på om det kan være et problem at støv ikke blåses ut med filter på? Greit nok at det hindrer støv å komme inn akkurat her, men det er jo flere ventilasjonshull.

Forøvrig synes jeg den statiske buzzingen er et større problem enn viftestøyen. Har forstått at det kan variere mellom ulike tv og at det er noe subjektivt , noen er nok mer sensitive på slik støy enn andre. Det er vanskelig å vite hva man kan forvente, og om en ny tv vil være bedre eller værre. Skulle hatt noen i Bergenområdet å sammenliknet med. Noe støy vil det jo være med plasma. Hos meg høres det godt fra 4 m, og varierer som kjent alt etter hvor lyst bildet er.

Etter å ha sett nærmere på 70" 836S tror jeg at jeg kommer til å beholde VT50. Etter min smak er bildet på VT50 i en særklasse. Har også vurdert 65HX923, men ikke fått sett på den ennå.
    Jeg sliter også med buzzing fra min ST50. Får nesten vondt i hodet av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter også med buzzing fra min ST50. Får nesten vondt i hodet av det.
    Da må du bytte skjerm. Jeg hadde selv store problemer med de gamle Pioneer-skjermene pga mye elektronisk "buzzing" og solgte til slutt alle skjermene. Vår ST50 er helt stille. Ut fra det du skriver andre steder her på forumet, så kan du ha fått en "mandagsskjerm" fra Panasonic. Jeg ville ha byttet den i en ny ST50. Blir ikke det heller bra, så bytter du til Samsung plasma eller kanskje til en LED-skjerm (f.eks. Sony).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry viftestøy

Hei.
    Jeg solgte min pioneer 60 tommer fordi det summet i skjermen, og var så naiv at jeg trodde testvinneren fra Panasonic skulle være løsningen. Har ikke vært så deppa på mange år som da jeg slo den på å hørte viftene dro igang....Summingen pra Pioneer´n var irriterende, viftene på den splitter nye panasonicen er direkte plagsomme.
    Til deg som kjøpte magnetiske filtre, hvor fikk du tak i slike ?

mvh Lars

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •