Beste "fotball skjerm" under 20 000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste "fotball skjerm" under 20 000?

Vurderer å skaffe meg en tv til primært å se fotballkamper, og hadde tenkt en plasma fra Panasonic, men etter å ha lest om problemene med inn brenning (TV2 logo) så ble jeg litt skeptisk til plasma. Er på jakt etter en skjerm som ikke "hakker" på bevegelser. Bruk er som sagt fotball, men det blir nok og endel film, størrelse 40-50 og helst under 20 000. Kan en Philips 46PFL9706T et bra alternativ?

Takker for innspill.

JNN

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma vil jo fungere best til ditt bruk. Er du redd for innbrenning, så velg plasma fra Samsung. De skal være helt fri for innbrenningsproblematikk ifølge tester.
    Samsung PS51E6505 - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon
    Samsung PS51E8005 - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Disse modellene finnes ikke mindre enn 51". Det er kun budsjettmodeller med en del dårligere kvalitet som finnes da. Så gå for en 51". Er ikke sikker på om bildeforskjellen mellom 6505 og 8005 er så stor, men toppmodellen har i alle fall en del ekstra funksjoner og trolig penere design.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også at det er slik at folk er langt mer vokale når man får et problem med tvn sin enn når den fungerer perfekt, så nyter man tvn enn og sitte og myse i lange avforum tråder.

Må nesten ha inspill fra bransjen selv for og se noen faktiske tall på hvor mange panel som får retention iforhold til hvor mange tv'r som fins i de norske hjem.

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har plasma fra Samsung, tven min har flere ganger stått med "stille" PC bilde i MANGE timer uten tegn til innbrenning. Helt fantastisk til fotball og FIFA

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv i alle fall å unngå å se for mye på TV2 hvis en har plasma, ser en mye på den kanalen får man IR etter logoen uansett.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer jo primært til å se PL på TV2 og derfor denne tråden. Så hva er alternativet til plasma skjermer da? Kan ikke legge for stor vekt på at den må takle bevegelser særdeles bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JNN
    Kommer jo primært til å se PL på TV2 og derfor denne tråden. Så hva er alternativet til plasma skjermer da? Kan ikke legge for stor vekt på at den må takle bevegelser særdeles bra.
    Hvis det er et kriterie har du vel strengt tatt ikke noe særlig alternativer til plasma, med mindre du klarer å finne en gammel CRT i ønsket størrelse CRT-ene er fremdeles uslåelige på noen områder etter min mening.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvis det er et kriterie har du vel strengt tatt ikke noe særlig alternativer til plasma, med mindre du klarer å finne en gammel CRT i ønsket størrelse CRT-ene er fremdeles uslåelige på noen områder etter min mening.
    Har en 3 og et halvt år gammel Panasonic Plasma.....aldri noen problemer med andtydning til innbrenning.....dette er nok mer en myte enn en realitet
    Og tjock tv'er er bra til en ting :-) text tv :-))
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde faktisk crt til for 18 mnd siden, skulle bytte den ut for 5-6 år siden men fant ikke noe tv som jeg synes var bra nok på bevegelser.Men det vel tvilsom om jeg drar inn en gammel crt igjen...
    Blir ikke helt klok på folk her da noen mener disse plasmaproblemene er en myte, andre at det ikke er til å unngå?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg hadde faktisk crt til for 18 mnd siden, skulle bytte den ut for 5-6 år siden men fant ikke noe tv som jeg synes var bra nok på bevegelser.Men det vel tvilsom om jeg drar inn en gammel crt igjen...
    Blir ikke helt klok på folk her da noen mener disse plasmaproblemene er en myte, andre at det ikke er til å unngå?
    Jeg kjøpte en Philips CRT for 10 år siden, og byttet den ut med min Panasonic, har ALDRI hat problemer med bevegelser.=sport-fotball-Blu-ray...Philipsen havnet hos en vennine, og hver gang jeg var der så likte jeg det jeg så...for 3 uker siden ble den byttet ut med en Panasonic Plasma HD Ready 50 tommer...WOW...all ære til Philipsen....men dette var en helt ny verden...
    Tror det med innbrenning kanskje har noe med innstillinger å gjøre, min TV har stått på altfor mye :-)....like fornøyd med den..:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Har en 3 og et halvt år gammel Panasonic Plasma.....aldri noen problemer med andtydning til innbrenning.....dette er nok mer en myte enn en realitet
    Og tjock tv'er er bra til en ting :-) text tv :-))
    De nye Panasonic-panelene er helt latterlig sårbare for image retention. Jeg har hatt tre av dem her, så jeg føler jeg er kvalifisert til å uttale meg. Skal jeg bedømme ut fra poster på et annet forum, så ser det ikke ut til at situasjonen har bedret seg merkverdig for 50-serien.

Har du tilfeldigvis en Panasonic-plasma fra FØR de introduserte NeoPDP/NeoPlasma? (Mao, modellen før V10/G10/S10)

De var rimelig strøkne... det var da de begynte med de der at ting begynte å gå litt skeis.

Edit: for å nevne et eksempel på hvor følsomme skjermene er og siden jeg så text-tv ble nevnt i en annen forbindelse. Jeg hadde i løpet av fjoråret to VT30-er innom her, og på begge fikk jeg etterhvert noen rare firkanter i to rekker som image retention i bildet. Jeg kunne ikke fatte hva dette var for noe i starten, for jeg hadde da ikke vist noe på skjermen som så slik ut. SÅ gikk det et lys opp for meg... det var teletext-tekstingen på diverse tv-kanaler som hadde akkumulert seg opp og dannet firkanter der hvor bokstavene var. Bokstavene i den type teksting er fixed size og hver bokstav er alltid på samme posisjon.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen til trådstarter:
    Samsung sine plasmaer har ikke de samme IR problemene som Panasonic og ville være et trygt valg i så måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Igjen til trådstarter:
    Samsung sine plasmaer har ikke de samme IR problemene som Panasonic og ville være et trygt valg i så måte.
    Som en som konverterte fra Panasonic til Samsung kan jeg bekrefte denne påstanden, for øvrig.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres forsåvidt ut som at image retention problemet har tatt et stort inntog igjen.

Men etter som jeg har kikka på div avforums plasma tråder så virker det som de er mer kronglete og mer mas med plasma rundt rommets belysning enn en projektor (noe jeg har meget vanskelig for og svelge)

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning er vel ikke noe stort problem lenger og de fleste skjermer har jo programmer som skrur seg av eller annet hvis bildet blir stående på for lenge.

det som du skal tenke på med plasme er refleksjoner fra skjermen. Hvis du skal bruke tv'en i en mørk kjeller er plasma helt topp men hvis den skal stå i en lys stue med store vinduer bør du heller kjøpe LED.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Innbrenning er vel ikke noe stort problem lenger og de fleste skjermer har jo programmer som skrur seg av eller annet hvis bildet blir stående på for lenge.
    Statiske elementer er et problem. Selv med pixel orbiter og tilsvarende så har man ofte problemer med at noen ting henger igjen lenger enn ønskelig. Problemet var større på alle de tre Panasonic-skjermene jeg har hatt her enn på noen av Samsungene. D455-en har jeg aldri sett fnugg av retention på overhodet og den har jeg virkelig "misbrukt", på D8005-en er vel det verste at NRK-logoen fra nyhetsskjermen dems har hengt igjen noen timer fordi jeg har sovnet fra tv-en.

Panasonic-skjermene sugde til seg statiske elementer mye fortere enn det, og var mye seigere med å bli kvitt. Jeg hadde ingen av skjermene lenge nok til å erfare om skjermene på sikt ville fått innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over en test av 64" versjonen av Samsung 8005 i Watt og de nevner der at bilde "hakker" mer en konkurrentene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over en test av 64" versjonen av Samsung 8005 i Watt og de nevner der at bilde "hakker" mer en konkurrentene.
    Jeg stiller meg litt uforstående til den. Jeg har riktignok ikke 64"-eren, men 51". Dvs. Samsungen har ikke denne "Image Frame Creation"-greia som Panasonic har (og andre tv-er med andre navn), så det kan være det de går ut i fra. Den hakkingen jeg ser på tv-en her er i hvert fall ene og alene pga sendingene. Jeg synes også den henger bedre med i raske panoreringer enn hva VT30-en gjorde. På VT30 splittet bildet seg mye mer ved raske panoreringer, spesielt synlig på f.eks. de hvite linjene på fotballbaner. Det er tendenser til det her også, men ikke i nærheten av like synlig.

Du må nesten se litt på skjermene selv og se hva du mener er akseptabelt og ikke, men husk at skjermer i butikk nesten alltid vil være satt opp med funksjon for å "glatte ut" bevegelser dersom de har slikt og vil kunne gi et skjevt inntrykk. Jeg skrur alltid slikt av fordi jeg synes det ser så unaturlig ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •