LG 55LM960V - Hvorfor så få kommentarer rundt denne TV-en?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 55LM960V - Hvorfor så få kommentarer rundt denne TV-en?

Er i markedet for ny TV, etter at den "gamle" (host host, 2 år i hvert fall) ble satt på hytta. Tiltenkte bruksområder må kunne betegnes som lett blanding, med både TV, film og spilling (konsoll og PC). Selv om det går an å regulere lyset veldig godt i rommet, så er det ikke alltid like aktuelt å trekke for alle gardiner når noen skal se TV, ergo taler det meste for en LCD. Størrelsen ligger an til å bli 55", ganske enkelt fordi det ikke er plass til større skjerm på veggen.

Budsjettet er ganske romslig, men det er ikke dermed sagt at jeg gidder å betale dyre kroner for bling og unyttige funksjoner – jeg vil betale for bildekvalitet. For husfredens skyld er det viktig å huske på WAF, så jeg har tatt med husvaranen på TV-spotting. Når sant skal sies var hun ikke særlig mer ivrig enn jeg er når det skal kikkes på gardiner hos KID, men når hun fikk peke, så pekte hun på LG 55LM960V. Tror det var den syltynne ramma hun falt for, og det er jo mulig man skal ta det som et hint i retning av at støttemedlemskapet hos Elixia bør benyttes oftere.

Selv synes jeg bildet på LM960V var blant de desidert beste av det som hang på veggen, og bakbelyst led vet man jo at (på papiret) skal være bra. Liker dog ikke å felle en dom etter kun å ha sett den på veggen hos Elkjøp, så jeg tenkte derfor jeg skulle sjekke med ekspertisen her inne; men overraskende nok så er det ganske så få kommentarer rundt nettopp denne TV-en.

Jeg hadde jo egentlig regnet med at diskusjonen skulle gå livlig rundt en toppmodell, men da blir man jo brått skeptisk og lurer: hvorfor er det så få spørsmål og svar rundt akkurat denne modellen?

Er det noen som har LG 55LM960V (eller som har valgt den bort), og kan si noe positivt og/eller negativt, så blir jeg særs takknemlig. =)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har vel ikke fått helt topp resultat på test. Her er en link:

LG LM960V test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, mistenker lite blæst rundt denne grunnet lunken kritikk på flere testsider. Finnes rett og slett bedre LCDer å bruke pengene på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, leste den testen der, og et par andre. Aberet er jo bare at det knapt er en TV der ute, hvor det ikke er ett eller annet å sette fingeren på.

Det jeg vel egnetlig synes taler mest mot LG er at den virker noe overpriset, i hvert fall sett i lys av at de konkurrentene har gått ned en tusenlapp eller tre nå i løpet av sommeren.

Hadde vi likt LG-skjermen bedre hvis den kostet 20 lapper, hvilket vel tilsvarer dagens pris for Samsungs 55" 8-serie?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett å kalibrert begge vil jeg selv holde en knapp på LM960. Langt bedre innsynsvinkel, mye bedre lyskontroll(veldig lite clouding) og generelt litt bedre bildekvalitet i mine øyne. Sortnivået er litt bedre av det jeg har målt på LM960. Samsung har stått på stedet hvil i bildekvalitet i noen år nå. LG har gått videre. Men prisen er litt drøy ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen ekspert men etter to mnd røyk tv under en oppdatering. Tv hadde gode bilder men med mye clouding og god lyd. Ser man bort fra prisen anbefales tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo Sony 55" 3D LED Smart-TV KDL-55HX855 - Elkjøp til 15 lapper og den er griselekker samtidig som den får gode kritiker så jeg anbefaler denne iallefall kontra en skjerm til ca dobbelt pris

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •