Beste 50" flatskjerm?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste 50" flatskjerm?

Hva er for øyeblikket de beste 50-tommers flatskjermene?

Og hvilken skjerm vil gi mest igjen for pengene?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at Panasonic TH-50PHW7 er den beste.

Pioneer PDP 505 og Panasonic TH-50V30 er sikker ikke dårlig de heller.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei de virker slettes ikke dumme de. Men det kommer jo HELE tiden noen nye skjermer så man gjør kanskje lurt i å vente best mulig?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Nei de virker slettes ikke dumme de. Men det kommer jo HELE tiden noen nye skjermer så man gjør kanskje lurt i å vente best mulig?
    Tja, da risikerer man jo å daue før man får noe.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Tja, da risikerer man jo å daue før man får noe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan i all fall med fordel vente et år eller to, da prisene er ventet å falle ekstra i nær framtid - faktisk betydelig allerede på nyåret

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en NEC 50XM3 som jeg er veldig fornøyd med.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan i all fall med fordel vente et år eller to, da prisene er ventet å falle ekstra i nær framtid - faktisk betydelig allerede på nyåret
    Vi får nu se. Jeg har nå ikke så veldig tro på noe dramatisk prisfall på plasma. 10-15% i løpet av neste 12 mnd er nok mer reelt. (Plasma 37"-50")

Tipper nok at når det går mot neste jul så vil nok Panasonic sin 37" plasma koste rundt 25k som den gjør i dag.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si meg helt enig der altså - tror nok det vil gå fortere enn som så - og at prisene vil falle mer!

LCD derimot, er det ikke sikkert det vil gå så fort med - men plasmaene er nok på vei ut om noen få år, og DA er det duket for LCD

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD derimot, er det ikke sikkert det vil gå så fort med - men plasmaene er nok på vei ut om noen få år, og DA er det duket for LCD
    Og da vel og merke en betydelig FORBEDRET utgave av dagens nivå

Ellers presenterer Fujitsu sin nye 63" en opplevelse som parkerer de andre i markedet, men Kun 199.990,- er ikke billig nok, ennå 8)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er på ingen måte på vei ut.

Tror nok LCD vil få et langt større prisfall. Spesielt i størrelsen rundt 30".

Du tror vel ikke Panasonic og Pioneer gir opp produksjonen fordi det er kommet en teknologi som er mye dårligere.

Vi får se til neste høst hvem som tar feil. Du får huske på å trekke frem denne tråden.

Når det gjelder prisfall så tror jeg du overvurderer prisfallet. Hvor mye har egentlig prisene falt. F.eks Pioneer sine skjermer har kun falt 5000 på ett år. (434 kostet 60k ny, og 435 koster nå 55k ny)

F.eks 37PA30 som selges helt ned til 25k. Den har jo ikke falt med 12k på 3 måneder selv om prisen enkelte plasser var 37-38k i juli. Det er mer at den vant testen og den har blitt ett apparat hvor de store kjedene har kuttet avansen enormt bare for å markere seg. PRisene fra Panasonic er bare litt justert.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forholder meg nå til hva jeg kan få de for i butikkene jeg da, ikke veil. pris fra produsent (37-tommeren til Panasonic kostet rundt 40 k når den kom, nå kan du få den til bortimot halvparten flere steder). Og jeg sa ikke at plasma var på vei ut nå, jeg sa at plasmaskjermene ville være på vei ut om noen år - noe jeg fortsatt står inne får :wink:

Men vi får se til høsten igjen ja, da vil vi nok se tendenser på hvor det bærer hen :P

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Plasma er på ingen måte på vei ut, iallfall ikke så lenge LCD ikke klarer produsere bedre sortnivå. Eneste teknologi som potensielt så langt kan utfordre plasmaen på bildekvalitet er OLED på flatskjermsiden, eller DLP på bakprojeksjon.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er at du ikke kan ta prisen på et aktuell apparat og utifra det si at prisen på plasma er redusert kraftig. Andre merker (f.eks Hitachi, Sony, Philips) har ikke gjort noe med prisen i samme tidsperiode.

Hvis f.eks Expert solgte 37PA30 til 15k i morgen (megatap) bare for å markere seg betyr ikke det at prisen på plasma generelt er mye lavere, det er bare et tilbud. Når Pioneer sin 50" koster veiledene 40k, da snakker vi om prisfall.

Når det gjelder OLED, så vet jeg ikke hvordan bildekvaliteten er. Men pris og tilgjengelighet gjør vel at den neppe blir en konkurrent de neste 5 årene.

Jeg tipper om 5 år så er Plasma apparatene som selges mega bra. Tipper de har full HD oppløsning (1920 x 1080) og man får kanskje en 50" med slik oppløsning til 40-50k.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...eller at vi ser en utvikling mot den vi ser i USA, der nå 30% av alle apparater som selges over 30" er DLP-bakprojeksjon... :wink: Vi er kanskje mer glad i estetikk enn storskjerm og bildekvalitet her på bjerget, men...

EDIT: finnes ikke kilden til denne infoen nå, er mulig det var snakk om salg av bakprojeksjon som sådan... Uansett er salget av DLP/LCD/LCOS-bakprojeksjon i enorm vekst i USA, og er også en retning det europeiske markedet kan dra i... MEN, jeg tror nok estetikk ofte er viktigere enn bildekvalitet for folk, kanskje spesielt her i B&O/Loewe/Sim +++ Europa.

For øvrig, hvis design og profil fremstår som viktigere for folk enn bildekvalitet fremover, er jo LCD potensielt en meget sterk kandidat når den treffer 10k for 40"-eren eller 7-10k for 32-35"-eren. Elkjøp har allerede vært ute på 10k for en 27"-ers LCD, så det er nok ikke lenge til vi ser disse prispunktene!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DLP kommer nok til å bli interessant den dagen vanlige folk kan se kvalitetene i de vanlige el kjedene.

Men mange damer vil nok protestere mot slike bokser. Det er jo kun størrelse som teller for dem. ops:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal bli stas Vi kan jo ikke gjøre annet enn å glede oss

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget spennende tid vi lever i!

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="lygren"]...eller at vi ser en utvikling mot den vi ser i USA, der nå 30% av alle apparater som selges over 30" er DLP-bakprojeksjon... :wink: Vi er kanskje mer glad i estetikk en storskjerm og bildekvalitet her på bjerget, men...
    quote]

Men så går da også USA midt imot det de fleste andre deler av verden gjør.
    Steder som Japan og andre storbyer ser ut til å foretrekke flate paneler på samme måte som de fleste i europa.
    Ut fra den begrunnelsen spådde flatskjerm-markede stor vekst i tiden framover, noe som igjen vil minske prisreduksjonen ettersom det vil være for få skjermer til å mette markede.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det går iallfall tregt så langt... 14k flatskjermer via de tradisjonelle kanalene i 2003, men prognose på 30k i 2004... CRT selger fremdeles 300-400k her i landet (kilde: EEbransjen), men de flate kommer, de kommer, men jeg tror fremdeles vi vil se en del andre alternativer, selv om DLP bakprojeksjon muligens blir noe mer nisjepreget her enn i USA der "everything is bigger"!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •