LG 65LM620T eller SHARP 70"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 65LM620T eller SHARP 70"

Hei. Jeg har et dilemma å søker forståelse for min tankegang + hjelp.

Er 22år fra ålesund. Har kjøpt 2mannsbolig alene, bor på gutterommet enda til den er ferdig.

Har en 60pk250n som er oppgradert. Kjøpte en 55lm620T igår, den føltes alt for liten på gutterommet med avstand på 2.5meter. I 2mansboligen blir det 3.8meters avstand. Altså enda værre.

Bang4buck er førstepri. Da jeg må handle alt fra gaffler til tapet.
    Liker veldig godt lg's cinema 3d. Ser at du får samme tv i 65" å er veldig intrisert, men sharp har jo 70"ere!
    Size matters!:-)

hjelp?

Skrevet på mobil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant spørsmål, lurer på det samme.
    Har ikke sett på hva andre mener om bildekvalitet her, men min mening er i utgangspunktet at LG 65" går av med seieren pga bl.a. baklyst LED, 4 stk passive 3D-briller, og ikke minst pga prisen - laveste i dag er 20390,-.

Sharps billigste 70" er sidebelyst LED til 24490,- pluss dyre aktive 3D-briller.
    Sharps bakbelyste LED koster 29990,-. Her er det sef forskjell i bildekvalitet.
    Man må heller ikke se bort fra at Sharp er 5" større, og de har bl.a. webbrowser.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde sitti på 50" intil videre, har på følelsen at du kommer til og trenge hver bidige krone til helt andre ting veldig snart.

Kort sagt bang4buck er plasma men de har og sine 'problemer', kant LED er i min mening totalt ubrukelig for noe over 45" om man bryr seg om bildet kvalitet utover størrelse.

Om du så har råd til og bruke 30k på det og plassen og du absolutt mener 55" er for lite på 2m må du begynne og se på projektorer.

Men her anbefaler jeg deg og VENTE, tipper økonomien din står foran en stor forandring med mindre du har 35k etter skatt i måneden så vil penga få bein og gå på.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har lyskontroll i den nye boligen din kan jeg foreslå Panasonic VT50 65" (eller ST50 om du vil ha høyest valuta for pengene). Eventuelt og enda bedre forslag; om du har FULL lyskontroll, og hvorfor ikke ha en 55" eller 50" i stua til litt tv titting og bruke et av rommene i det nye huset til å lage en dedikert kino? sort maskere osv. Om du sitter 3-4 meter fra skjermen kan du henge og 100-120" lerret, kjøpe noe a la Epson T9000W.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nokk kun TV med det første.. GÅr en del penger til andre ting.. Men tv og lyd er Prioritert:-)

Vil ha led tv. Har plasma idag å den fungerer som rene kakkelovnen..

Takk for hjelp.. Leser grundigere imorgen :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bigger is better. Sharp har 80 tommere også. Gå all in med en gang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •