Ny 50" + TV. Samsung UE55ES6305, Panasonic ST50 eller annet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 50" + TV. Samsung UE55ES6305, Panasonic ST50 eller annet?

Hei folkens!

Jeg er på utkikk etter ny tv og trenger råd og hjelp.

Størrelse: 50" +
    Budsjett: Opp til og med 10 000 kr.
    Bruksområde: 30% TV, 40% HTPC/Film, 30% PS3.
    Rom: Godt opplyst stue, men gode muligheter for å holde sol/lys ute.

Jeg hadde i utgangspunktet planer om å kjøpe PANASONIC TX-P50ST50Y PLASMA TV da den får gode skussmål i tester og av brukerne her på forumet, men vegrer meg litt da det blir meldt om en del IR / innbrenning problemer.

Ser nå at Elkjøp skal ha dagstilbud (Torsdag) på Samsung 55" 3D LED Smart-TV UE55ES6305 til 9995 kr.
    Har noen erfaringer med denne? Er den et godt alternativ? Ser flere skriver at Samsung LED'ene blør lys / har problemer med clouding.

Er IR / innbrenning virkelig et stort problem på ST50? Vil det være et problem hele veien, eller vil en "innkjøringsperiode" på la oss si 200 timer redusere risikoen?

Jeg trenger altså råd og formeninger om disse to eller andre aktuelle alternativer.
    Takknemlig for alle råd og innspill.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du skal spille er det ikke noen tvil om at du bør ha en tv med lav input-latency. Dessverre er det vel ganske høyt over hele fjøla i år, men mistenker at Samsung-plasmaene er et bittelite hakk bedre enn Panasonic-plasmaene i år.

De tv-ene jeg TROR har lavest input latency i det store og hele er noen v Sharp-modellene. De har fått spesielt mye skryt for det.

Hva IR angår så er det litt for tidlig å si om de problemene er vedvarende for de som erfarer det, så her bør man evt. stå på sidelinjen og observere litt om man er veldig nervøs for det.

Samsungen har allerede vist seg å være veldig motstandsdyktig mot IR, og det er relativt få som har hatt problemer på dem.

Samsung LED-ene hadde i fjor en helt forferdelig input latency, og som du selv er inne på så blør de mye lys. Skal du se på LED er min personlige oppfatning at Sony og Philips er kongene på bildesiden, men du betaler også litt deretter.

I prisklassen du oppgir er det egentlig liten tvil om at det er plasma du bør velge, og at valgene dine i realiteten står mellom ST50 og E6505.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godt og utfyllende svar, slc.

Skal undersøke litt videre og følge med på prisene nå framover mot OL. Får holde øye med tilbakemeldingene på spesielt ST50 framover også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile mine erfaringer

Hei, litt om det jeg har opplevd.
    Kjøpte i vår en samsung plasma PS59D7005, forresten en helt fantastisk tv når det gjelder bildekvalitet og sortnivå. Men denne tv hadde et vanvittig drawback; Buzzing. Jeg satt rett foran tv (ca 4 meter) og lyden var uutholdelig. Bøyde du hode til siden (begge veier) så forsvant lyden. Åpenbart resonans av lydbølgene som ble konsentrert i midten.
    Reparatøren målte støyen til 45dB, samsung plasma har et max akseptabelt lydnivå på 32 dB. Tv'en ble iallefall byttet.
    Hentet en LG 55LM620T 55" 3D LED TV. Relativ billig led til 11999. Bra bildekvalitet på film og vanlige tv program, men et annet problem på ensfargede bakgrunner i bevegelse (typisk sport/fotball), banding! Veldig irriterende å se de vertikal stripene. Banding er et ganske utbredt problem på enkelte billig LED har jeg googlet en del. Så denne ble også byttet.
    Hentet en Samsung 55" 3D LED Smart-TV UE55ES6305 på elkjøp nettopp.
    Er godt fornøyd med denne. Bra sortnivå, banding ser jeg ikke, god bildekvalitet. Jeg har ikke prøvd denne på spill som du bruker endel.
    Til denne prisen (ca 10000 kr) tror jeg du skal lete lenge etter en bedre led tv.
    Men jeg tror fortsatt plasma er best på bildekvalitet. Bare du slipper unna Buzzing.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått for en samsung 51 6505 mest pga pris men hdtvtest målte 60" til input på 16ms i 'pc' mode og 26 i gamemode.

Angånde input lag spørs det vel og veldig hvem du spør de testene jeg har sett har ikke verdt enige og svingt med +/- 15-20ms.

Jeg har ikke måleutstyr til sånt sjøl men den er milevis raskere enn gamle lcd'n min.
    Jeg har spillt mye på denne tvn nå (bruker pc modusen) men jeg spiller heller ikke cod/bf etc heller (sitte og spille samma map i x timer i strekk er mindre morro enn og til tannlegen)

Det eneste jeg har og utsette på tvn min er plasma støyen som ellers syns jeg bildet er helt kanon.

Har ikke merka noe innbrenning og jeg har spillt noen timer i strekk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •