God morgen.

Min far var en lykkelig eier av et Qpvision TV en 37" med HDMI, tror det var den første 37" til QP med HDMI istedenfor DVI. Han har kjøpt seg et Sony "alt i ett" N790W anlegg som skal ha det meste, anlegget virker helt ok til prisen. Men når han kobler det opp med HDMI på TV så blir det krøll, han kobler Altibox sin dekoder gjennom N790W og til Tv. Alt blir koblet med HDMI.
Da blir bilde helt grønt og det blinker konstant, når det har blinket nok ganger så (noen ganger) blir bilde bra men da blir menyen til spilleren rosa.
I innstillingene har jeg prøvd de valgene som er over HDMI Yr 4.4.4, 2.2.2 og RGB ingen forskjell på noen av de. Har selvfølgelig slått av alt som kan forstyrre bilde.

El-kjøp sitt forslag var å kjøpe HDMI kabler til 2x400kr, han kom hjem med noe greier som de kalt high speed kabler, men hjalp det, selvfølgelig ikke.

Etter et par runder med Google så kan det virke som om det ikke er et enestående problem, men finner ingen konkret løsning som har hjulpet. Det som virker mest fornuftig er "a fragile handshake" mellom QP og Sony, har ikke funnet noe løsning på det.

Så til spørsmålet: Er det bare for far og kjøpe ny TV eller er det noen som er langt lurere enn meg der ute som sitter på en god løsning. Han fikk en god sum for sitt gamle Samsung anlegg grunnet MYE problemer, så denne situasjon lyser ikke akkurat opp i heimen etter et velmenende forslag fra sin sønn om at Sony er gode saker, alltid et trygt kjøp :-) (Tv forslaget var også mitt)