Når begynner salget på tv`er? og spm. ang. aktive/passive 3d briller.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Når begynner salget på tv`er? og spm. ang. aktive/passive 3d briller.

Lurer på når salget begynner på tv`er.
    Jeg vuderer å kjøpe en Panasonic 50" TX-P50GT50Y eller Samsung 51" PS51E8005.
    Typisk meg å kjøpe en tv nå, så kommer slaget om noen få uker.
    Hvor mye trur dere disse tvene vil bli satt ned og når?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrTiger
    Lurer på når salget begynner på tv`er.
    Jeg vuderer å kjøpe en Panasonic 50" TX-P50GT50Y eller Samsung 51" PS51E8005.
    Typisk meg å kjøpe en tv nå, så kommer slaget om noen få uker.
    Hvor mye trur dere disse tvene vil bli satt ned og når?
    Jeg ville heller vurdert P50ST50Y dersom pris er viktig. Den er nok mer tilsvarende PS51E8005 også, så blir vel mer korrekt å sammenligne de.

Hva salg angår, det ryktes at både Samsung og Panasonic allerede har kjørt ut med omtrent de prisene som antas å være sluttprisene. Mao kommer ikke produsentene til å "sponse" for å bli kvitt restlagere, så det er ikke sikkert det helt store salget kommer i denne omgang.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tver synker i pris hele tiden så det er bare å følge med, om du skal ha det siste og kjøper det på dagen kan du tape mye penger om du ikke kan vente. Det er sjeldent noe salg på slikt, men prisene bare synker og stopper på et viss nivå. Kommer litt ann på hva du er ute etter også, prisene på sånt er ikke så dyrt som det var for noen år tilbake. Mye tv for pengene i dag så bare finn den tven som passer for deg og ditt bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Tver synker i pris hele tiden så det er bare å følge med, om du skal ha det siste og kjøper det på dagen kan du tape mye penger om du ikke kan vente. Det er sjeldent noe salg på slikt, men prisene bare synker og stopper på et viss nivå. Kommer litt ann på hva du er ute etter også, prisene på sånt er ikke så dyrt som det var for noen år tilbake. Mye tv for pengene i dag så bare finn den tven som passer for deg og ditt bruk.
    Som sagt er dette noe produsentene har hatt til hensikt å motvirke i år, hovedsaklig pga dundrende underskudd de siste årene tenker jeg :P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt er dette noe produsentene har hatt til hensikt å motvirke i år, hovedsaklig pga dundrende underskudd de siste årene tenker jeg :P
    Nå har det jo riktignok allerede funnet sted en prisnedgang. Panasonic TX-P50ST50 koster veil 11990, men selger flere steder for 9990. Panasonic TX-P50VT50 koster veil 19990, men selges gjerne for 18990. Det er riktig at denne prisnedgangen er mindre enn tidligere, men det er temmelig sikkert at VT50 kommer under 15K i løpet av høsten. Spørsmålet er jo hvor lenge en skal gidde å vente?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Lurer litt på om jeg skal kjøpe P50ST50Y.
    Den er en ting jeg lurer litt på og det er ang. passive og aktive 3d briller.
    Hva er egentlig forskjellen på disse.
    Hører at man kan lett få vondt i hodet med aktive briller, hvis dette er tilfellet er jo dette ganske utelukket...
    Hvilken tv med passive briller kan erstatte P50ST50Y.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hodepine får man uansett dersom man selv forsøker å foksuere på området som ikke er i fokus. Dette er bare å huske når man ser på 3D.

Fordelen er at passive er billigere og man kan få kjøpe de i sin egen synstyrke dersom svaksynt, samt at de er mindre og må ikke synkroniseres med skjermen.

Kvalitetsmessig har vel de aktive løsningene vært bedre, men dette jevner seg vel ut på sikt. Vil heller valgt å se på hvilken TV som er best. 3D er vel heller ingen dagligdags funksjon.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun aktive briller som gir deg 3D i full-hd, men passive gir deg kun halv oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt og ha aktive 3d briller da, hvis man bruker vanlige briller til daglig?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har tilbud på Samsung ps51-E6505 i dag. Dette er samme tv som E8005 med noen færre "smart" funksjoner. Den mangler blandt annet dual core prosessor og webkamera, men bildet skal være det samme. Her følger det også med 2x 3d-briller.

Komplett.no - Samsung 51" 3D Plasma Smart TV PS51E6505

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt og ha aktive 3d briller da, hvis man bruker vanlige briller til daglig?
    Samsung (og sikkert fler) har briller som kan brukes utenpå vanlige briller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur jeg går for en P50ST50Y siden det er så mange som anbefaler denne tv`en.
    Er der riktig at det ikke er wifi på denne? Er det slik at man må kjøpe en wifi dongle får å få den på nett?
    Det står nemlig på spec. at det er innebygt nettverkskort, men på testen til din side sier de at man må kjøpe en ekstern wifi dongle for å få den på nett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur jeg går for en P50ST50Y siden det er så mange som anbefaler denne tv`en.
    Er der riktig at det ikke er wifi på denne? Er det slik at man må kjøpe en wifi dongle får å få den på nett?
    Det står nemlig på spec. at det er innebygt nettverkskort, men på testen til din side sier de at man må kjøpe en ekstern wifi dongle for å få den på nett.
    Internt ethernet-adapter for kablet nett (anbefales), men om man vil ha trådløst må det kjøpes utenom. Jeg testa med trådløst på VT30, og det var for dårlig til at jeg klarte å streame 1080p-innhold stabilt så jeg endte med å bare kjøre kablet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [takk for svar.
    men, har også vudert PS51E8005 hvordan er denne i forhold til P50ST50Y?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bra og Norsk test av ST50, etter det jeg leser så er dette nok den beste tven du får til prisen i dag.

Tv-test: TEST: Panasonic Viera TX-P50ST50 - DinSide Bolig

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Internt ethernet-adapter for kablet nett (anbefales), men om man vil ha trådløst må det kjøpes utenom. Jeg testa med trådløst på VT30, og det var for dårlig til at jeg klarte å streame 1080p-innhold stabilt så jeg endte med å bare kjøre kablet.
    vel, kan bekrefte at den er trådløs. kjøpte den nettopp fra hifiklubben

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, kan bekrefte at den er trådløs. kjøpte den nettopp fra hifiklubben
    OK, ikke alltid entry-modellene har trådløst Men ville nok foretrukket å bruke kablet likevel. Som sagt funket det heller dårlig på VT30-en med 1080p i høyere bitrates.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som andre har påpekt, så er det "alltid" salg på TVer. Men, nå er det også et aldri så lite sportsstevne som starter i London om et par uker, og kjedene har en tendens til å kline til litt ekstra i forbindelse med slike eventer. Så jeg ville forventet å finne et par gode tilbud i løpet av uka som kommer.

Og - hvis du handler på Elkjøp, så har jo de en slags prisgaranti, der du får tilbake mellomlegget dersom de senker prisen på varen du kjøpte i løpet av 30 dager, så jeg ville ikke vært veldig bekymret for å handle TV rett før prisen stuper.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste tidspunktet å kjøpe TV'er prismessig, er å kjøpe fjorårsmodellene når de nye modellene blir lansert. Med mindre du lar deg blende helt av hypen til de nye modellene

I år ser det ut til at de forskjellige kjedene har unngått den store priskrigen vi har sett fra tidligere år, selv om jeg har begynt å se litt tendenser til prisnedgang allerede. Lønnsomheten på lyd og bilde fronten har jo ikke akkurat vært det store de siste årene(kontra tidligere), så det er nok mer hensiktsmessig for alle parter å ikke være altfor aggressive på pris på et så et tidlig stadie av produktsyklusen til de nye modellene.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm ser hifi klubben har denne til ca 9000, dæven det frister har bare en billig projektor så for øyeblikket har jeg mørk grå gugge enn faktisk sort..

Noen som har kjøpt den og fortsatt anbefale?
    vt50 er nok godt utenfor budsjettet mitt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •