Hvilken 47+ plasma (hvit?) info-skjerm som ser bra ut?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken 47+ plasma (hvit?) info-skjerm som ser bra ut?

Jeg skal kjøpe en skjerm som skal brukes til "info-skjerm" à la det man ser på Flytoget, hos fastlegen din osv (med NRK-nyheter, noe reklame osv). Skjermen skal stå i en hovedresepsjon, så den burde se litt fresh ut (moderne utseende).

Skjermen må takle 1280*720 oppløsning, siden dette er kravet fra leverandøren av det som vises på skjermen. Vil tro at det er naturlig å se først og fremst på plasma-tver, uten at jeg vet dette med sikkerhet.

Størrelsesmessig burde skjemen være et sted mellom 47 og 60 tommer. Trenger ikke lyd på skjermen. Bildet må dekke så mye som mulig av skjermen (lite "kant" rundt skjermen). Veggene der skjermen skal stå er hvite, så hadde vært ekstra interessant med en skjerm med hvit kant (istedenfor svart). Men finnes det bare gode svarte alternativ, får jeg gå for det.

Prisen betyr noe, men siden det er viktig at skjermen ser litt bra ut betyr ikke noen tusenlapper opp eller ned så mye.

Spørsmålet er dermed, hva burde jeg gå for?

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg har sett hvite modeller fra thomson, loewe og lg. Er veldig usikker på om det lages så store som du ønsker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samtidig er det bedre å ha en veldig bra skjerm, med god pris/kvalitet ratio, og som er svart - enn det å absolutt skulle ha en hvit skjerm (for da har man betydelig mindre å velge mellom). Så fargen er nok ikke det viktigste kriteriet. Da er det kanskje enklere å gi meg råd om skjerm :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan veldig lite om "infoskjermer", men hva er egentlig fordelene til plasma i en slik setting? Ser ikke helt den selv da Led er mer lyssterke, tynnere, ikke utsatt for innbrenning osv. Ikke missforstå, har plasma selv og kommer aldri til å kjøpe lcd/led til stua hjemme, men tror det kan vare det greieste valget her?

Vet ikke helt hvor mye du har tenkt til å legge i det, men både samsung og lg har så og si rammefrie led skjermer på markedet nå.
    De er også tynnere enn alt annet som sikkert også er en fordel.

Feks:

Komplett.no - Samsung 46" 3D LED Smart TV UE46ES6715

Komplett.no - Samsung 46" 3D LED Smart TV UE46ES8005

Komplett.no - LG 47" Cinema3D LED Smart TV 47LM669T

Komplett.no - LG 47" Cinema3D LED Smart TV 47LM620T

Komplett.no - LG 55" Cinema3D LED Smart TV 55LM620T

Komplett.no - Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55ES6535

Komplett.no - Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55ES8005

Osv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder