Vurderer kjøp av LG 55LM620T, noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer kjøp av LG 55LM620T, noen erfaringer?

Vurderer å kjøpe ny 55" LED TV nå som en midlertidig løsning inntil OLED blir mer prisvennlig og eventuelle barnesykdommer har blitt rettet opp.

Har i dag en meget strøken 40" Samsung M87, men ønsker meg større skjerm samt mulighet for 3D, og synes det blir litt lenge å vente enda noen (antageligvis) år til før OLED overtar markedet.

Etter å ha sett en del på nettet har jeg kommet frem til at "LG 55LM620T" kan være et kurant alternativ, da jeg også helst ønsker passiv 3D. Noen her som har noen erfaringer med denne? Var innom både Lefdal, Elkjøp og Expert i går for å se TVen IRL, men ingen av butikkene jeg var innom hadde denne inne :-?

TVen skal henges på veggen i stua, og brukes til gaming, tv, film og som skjerm til min stasjonære PC. Kjører alt via receiver, så lyden i TVen har ingen betydning, ei heller dens smartfunksjoner, da jeg bruker PC.

Noen som vet om man kan kjøre 3D innhold uavhengig av valgt input navn på TVen? Har skjønt det slik at man må velge "PC" for å få 1:1 pixelmaping, noe jeg da kommer til å gjøre (må det på min M87 også).

Hvordan er det med Input lag på denne TVen? og hvordan vil jeg generelt oppleve bildet i forhold til M87 som jeg har i dag?

Har også lest om noe så skummelt som "banding", er dette ofte å finne på nye tver? eller har man maks uflaks om man får en som har dette? Er vel mulig å få byttet til en ny dersom man ser banding? Samme gjelder vel om man får mye cloading?

Må jeg bruke HDMI 1.4 kabel for å kjøre 3D fra PS3 maskinen, eller kan jeg bruke den originale PS3 1.3 HDMI kabelen jeg har fra før? Bruker 1.4 ellers i oppsettet.

Blir også første gang jeg henger en TV på veggen, er det noen spesifikke veggfester jeg bør bruke, eventuelt Ikke bruke? Bør TVen ha litt rom bak, så den ikke henger helt inntil veggen?
    Dali - Auralex - Van den Hul - Yamaha - Marantz

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hiver meg på

Hei,

Dette er også en TV jeg sterkt vurderer, men jeg synes det har vært lite tilbakemeldinger på den (mulig det er pga at den er ganske ny). Håper noen her ute har noe å si om TVen

Men hvis du kjøper den så må du fortelle om erfaringene dine. Blir nok en liten stund til før jeg evt kjøper den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk en test av 620t på hdtvtest.co.uk

En av de beste testsitene på nettet.

TV'en får forøvrig ikke så altfor god kritikk..

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

bestilt, kjøpt og betalt skriver igjen når jeg får den.

Forøvrig 11990 på netonnet. ingen u-pris spør du meg kontra elkjøp som tar 14990 eller noe i den duren for 55LM615T

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lg

Hadde en lm670 kjøpt lørdag returnert mandag .. anbefaler ikke den ivertfall
    sort er grått i mørke romm pluss gaming lag var sky høyt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lg

Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Hadde en lm670 kjøpt lørdag returnert mandag .. anbefaler ikke den ivertfall
    sort er grått i mørke romm pluss gaming lag var sky høyt

Lag'en var såppas stor at den plaga meg på HTPCN min.. men kan hende noen instillinger ikke er ordna..

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ducos
    Lag'en var såppas stor at den plaga meg på HTPCN min.. men kan hende noen instillinger ikke er ordna..
    Hvordan blir lag'en om du setter inputnavnet til "game" eller "pc" da?

Hvordan er inngangene på baksiden av TVen plassert? Tenker da på om de er utover eller nedover/mot siden? ved tanke på veggmontering

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ducos
    Hvordan er den til film og TV da ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei nokk i dagslys:-? men batman dark knight i mørket var utrolig dålig sort detaljer ble helt utvasket i mørke sener litt lys i rommet lurer øynene og bildet ser sortere ut ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Grei nokk i dagslys:-? men batman dark knight i mørket var utrolig dålig sort detaljer ble helt utvasket i mørke sener litt lys i rommet lurer øynene og bildet ser sortere ut ...
    Okey skjønner, har du tips om en annen TV som er bedre til samme eller lavere pris da? :-P

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 55LM620T i går og fått den opp på vegg med Vogel's Thin 305 veggfeste, dette fungerte veldig bra og jeg synes den kom akkurat passe langt inntil veggen. Alle innganger bak på TVen peker enten nedover eller til siden, så kan fint monteres nære vegg uten at tilkobling blir noe problem :grin:

Kjører alt via receiver (Yamaha RX-V3067) og har valgt inputnavn "PC" for HDMI inngang 1 på TVen, samt game modus i bilderedigerings menyen. Spilling og bruk av PC fungerer derfor problemfritt med 0 inputlag. 3D kan også brukes i gjeldene oppsett, både vanlig 3D innhold, konvertering, samt dual play.

Har også sett film i 1080p 24hz, og opplever ingen problemer her (vet egentlig ikke helt hva jeg skal se etter, men så ingen "feil" iallfall, og TV infoen viser at bildet kjøres i 24hz).

Testet også å koble til Nintendo 8-bit via komposit, men her ble bildet bare lysegrønt, samt veldig innzoomet, fant heller ingen innstillinger på TVen som kunne kurrere dette. Jeg løste forøvrig problemet ved å aktivere bildebehandlingen i receiver (kjører vanligvis alt pass through).

Så vidt jeg kan se er det ingen banding på min TV, samt relativt lite cloading. Har heller ikke sett noen døde pixler

Fjernkontrollen er veldig ålreit i bruk og gir rask respons.

Har ikke fått testet smart funksjonene, da jeg ikke har koblet TVen til internett enda. TVen er kun Wifi ready, så må enten bruke LG sin adapter eller koble til med kabel, har ikke helt bestemt meg enda hva jeg går for =P

Ellers synes jeg bildet er helt kurant, og opplever det ikke noe dårligere enn på min gamle 40" M87. Bildet er behagelig, skarpt og fint, men kunne vært litt bedre sortnivå når rommet er helt mørkt. 3D funksjonen fungerer dog veldig bra

Sånn alt i alt er jeg veldig fornøyd med mitt eksemplar, og synes jeg har fått mye TV for pengene (kr 12000,-)

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La ikke før i går merke til at TVen min dessverre har litt banding allikevel, dette av den vertikale sorten... Oppdaget dette da jeg tilfeldig svitsjet innom NRK som sendte håndballkamp, på den blå banen var det synlig banding da kameraet beveget seg mot sidene.

Så også samme banding da jeg i Skyrim foretok vertikale bevegelser rundt opp mot himmelen.

Tok altså over en uke før jeg la merke til dette, så hvor ille kan det igrunn være? blir vel ganske individuelt. Hvor mye banding bør man egentlig godta? og er det ganske vanlig at LED skjermer har dette problemet?

Får nå la tiden gå litt, og se om irritasjonen avtar med tiden... Er vel helst de første ukene man ergrer seg over slikt? :-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •