Betaler man ekstra for smart tv funksjoner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Betaler man ekstra for smart tv funksjoner?

Er ikke interessert i alt som blir puttet inn av apps og såkalte smart funksjoner i tv`r om dagen.
    Skal ha ny tv i størrelse 60+, som skal brukes som en tradisjonell tv, til nyheter, sport og film i stue. Der det er lagt mest penger i godt bilde.
    Hvilke muligheter har jeg?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange muligheter. De fleste dyrere modeller med bedre bilde har som regel også smartfunksjoner. TV-er har bare blitt billigere de siste årene, selv om de har fått flere funksjoner.

60" plasma får du fra kr 6995 og oppover. Bildemessig er Panasonic plasma min favoritt, og har vært det i en årrekke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Mange muligheter. De fleste dyrere modeller med bedre bilde har som regel også smartfunksjoner. TV-er har bare blitt billigere de siste årene, selv om de har fått flere funksjoner.

60" plasma får du fra kr 6995 og oppover. Bildemessig er Panasonic plasma min favoritt, og har vært det i en årrekke.
    Jo, jeg har sett det er blitt billigere. Men er det slik å forstå, at du kan få lik bildekvalitet på en tv til 15-20 tusen uten smart tv funksjoner, som en tv som har dette til 25-30 tusen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nulf
    Jo, jeg har sett det er blitt billigere. Men er det slik å forstå, at du kan få lik bildekvalitet på en tv til 15-20 tusen uten smart tv funksjoner, som en tv som har dette til 25-30 tusen?
    Samsung Ps60E6505 og Panasonic 55/65ST50 er eksempler på dette!

Leverer "High end" bildekvalitet uten dette jåleriet til gode priser!

St50 er rett bak toppmodell VT50 mens Ps60E6505 er så og si identisk med Toppmodell Ps64E8005 i ren bildekvalitet!

ST50 og PS60E6505 er likestilte!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Tenkte i den banen at ekstra utstyr tar man normalt betalt for, så om det var mulig, var det å kjøpe seg en «strippet» utgave det riktige for meg. Hvis bildekvalitet er tilnærmet lik.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort sagt, nei. Her skiller det på sortnivå (og detaljer i sortnivået), reell kontrast, innstillingsmuligheter og gjerne også bevegelsesmotorer av annet kaliber.

Husk at de tingene som nå sitter i smart-tv (enkelt ARM-CPU mm), er det samme du finner i kina-nettbrett til under tusenlappen og det er inkl. skjerm, skall fortjeneste etc. Smartfunksjonene koster tilnærmet ingenting. Iallefall for oss forbrukere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Kort sagt, nei. Her skiller det på sortnivå (og detaljer i sortnivået), reell kontrast, innstillingsmuligheter og gjerne også bevegelsesmotorer av annet kaliber.

Husk at de tingene som nå sitter i smart-tv (enkelt ARM-CPU mm), er det samme du finner i kina-nettbrett til under tusenlappen og det er inkl. skjerm, skall fortjeneste etc. Smartfunksjonene koster tilnærmet ingenting. Iallefall for oss forbrukere.
    Jeg er ikke helt enig med deg på dette.

Ser du på 55" led 8 serien til samsung, lg sin nano led og panasonic sin toppmodell i led serien, så ligger disse skjermen med priser fra 22000-30000,- men se bare på Sony 55hx850 serien, den har jeg sett til 15000,- og er bedre enn alle de 3 nevnte skjermene spør du meg.

Det samme gjelder st serien til panasonic og 6505 serien til samsung. Har nesten identisk ytelse som topp modellene på ren bildekvalitet. Det er vel kun Vt50 som du kan si har litt bedre bildekvalitet enn disse 2 skjermene, men det er ikke stor forskjell.

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken TV produsent lager et TV som koster mer enn 10000 kroner og som IKKE har "smart TV" funksjoner?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster
    Hvilken TV produsent lager et TV som koster mer enn 10000 kroner og som IKKE har "smart TV" funksjoner?
    Ingen, men feks Samsung E6505 har færre smart funksjoner enn E8005, men samme bildekvalitet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Jeg er ikke helt enig med deg på dette.

Ser du på 55" led 8 serien til samsung, lg sin nano led og panasonic sin toppmodell i led serien, så ligger disse skjermen med priser fra 22000-30000,- men se bare på Sony 55hx850 serien, den har jeg sett til 15000,- og er bedre enn alle de 3 nevnte skjermene spør du meg.

Det samme gjelder st serien til panasonic og 6505 serien til samsung. Har nesten identisk ytelse som topp modellene på ren bildekvalitet. Det er vel kun Vt50 som du kan si har litt bedre bildekvalitet enn disse 2 skjermene, men det er ikke stor forskjell.
    Det at ST-serien til Panasonic er rimeligere enn, og like god som, 6505-serien til Samsung har ikke noe med smartfunksjoner å gjøre. Det er konkurrerende produkter, og Panasonic gir mer for pengene i med denne modellen. ST-serien har Smart Viera og er jo Smart-TV, med 3D-funksjon også.

Samme gjelder Sony sin 55hx850, den er billigere enn de andre, og godt mulig bedre enn konkurrentene uten at jeg interesserer meg for LED-LCD, men også den er jo en smart-TV, også den med 3D-funksjon.

Mao, smartfunksjoner og 3D påvirker ikke prisen. Det har alltid vært slik at noen modeller gir bedre bilde for pengene enn andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Ingen, men feks Samsung E6505 har færre smart funksjoner enn E8005, men samme bildekvalitet.
    Der kan du se! Jeg følger tydelig ikke med i tiden. Eller forresten, det vet jeg at jeg ikke gjør, kjøper jo min musikk på CD fremdeles.
    Uansett ikke nødvendig å bruke mer tid på dette, da smart tv funksjoner ikke er en opsjon på en tv til ca 20k.
    Og som Galnes sier, dette med smart tv koster ikke all verdens ekstra.
    Men litt irriterende er det at jeg ikke kan velge det bort!

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kan du se! Jeg følger tydelig ikke med i tiden. Eller forresten, det vet jeg at jeg ikke gjør, kjøper jo min musikk på CD fremdeles.
    Uansett ikke nødvendig å bruke mer tid på dette, da smart tv funksjoner ikke er en opsjon på en tv til ca 20k.
    Og som Galnes sier, dette med smart tv koster ikke all verdens ekstra.
    Men litt irriterende er det at jeg ikke kan velge det bort!
    Har det noe og si om tven har det eller ikke har det da?Ser ikke noe problem
    med det.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Har det noe og si om tven har det eller ikke har det da?Ser ikke noe problem
    med det.
    Så lenge man ikke betaler noe ekstra for dette, er det greit.
    Koster ikke noe ekstra sies det her, så da er det ikke noe problem nei!
    Det var jo det som var spørsmålet!
    Dette er vel gjemt i noen under menyer som man fysisk må trykke seg frem til?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge man ikke betaler noe ekstra for dette, er det greit.
    Koster ikke noe ekstra sies det her, så da er det ikke noe problem nei!
    Det var jo det som var spørsmålet!
    Dette er vel gjemt i noen under menyer som man fysisk må trykke seg frem til
    :wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :wink: Betyr?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :wink: Betyr?
    Ikke noe spesielt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •