Samsung 51" Plasma TV PS51E535

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Samsung 51" Plasma TV PS51E535

Hei

Kjøpt meg ny tv, den fungerer helt strålende på PS3 og TV(altibox)
    MEN, når jeg kobler til pc'1 min(stasjonær) Da er den ikke like samarbeidsvillig. NB! Kjører alt via en receiver(HDMI) Har også prøvd å koble pc direkte i tv, samme problem.

Problem 1:

Oppløsning-
    Kjører jeg høyest mulig oppløsning så blir bildet klart og fint, men forsvinner utenfor i kantene og på toppen, legger jeg midtimellom høy-lav så blir bilde veldig uskarpt(blurry), å setter jeg den på lavest mulig oppløsning så blir bildet "bra"

Problem 2:

Lys/farge-
    Enten så blir bildet veldig mørkt, ellers altfor lyst...
    Ute på desktop og i firefox må jeg skru opp lysstyrken7kontrast,gamma etc på fult for å få noe ordentlig lys, men på filmer/serier etc så må jeg skru det ned igjen.. Dette er rimelig irriterende.

Litt teknisk specs:

TV: Samsung 51" Plasma TV PS51E535
    Forsterker: Pioneer VSX-421-K Receiver
    Skjermkort pc: Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5 (bruker HDMI utgangen fra denne inn i reciever)

Håper noen har noe input på hva som kan være galt her

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gPuzz
    Hei

Kjøpt meg ny tv, den fungerer helt strålende på PS3 og TV(altibox)
    MEN, når jeg kobler til pc'1 min(stasjonær) Da er den ikke like samarbeidsvillig. NB! Kjører alt via en receiver(HDMI) Har også prøvd å koble pc direkte i tv, samme problem.

Problem 1:

Oppløsning-
    Kjører jeg høyest mulig oppløsning så blir bildet klart og fint, men forsvinner utenfor i kantene og på toppen, legger jeg midtimellom høy-lav så blir bilde veldig uskarpt(blurry), å setter jeg den på lavest mulig oppløsning så blir bildet "bra"

Problem 2:

Lys/farge-
    Enten så blir bildet veldig mørkt, ellers altfor lyst...
    Ute på desktop og i firefox må jeg skru opp lysstyrken7kontrast,gamma etc på fult for å få noe ordentlig lys, men på filmer/serier etc så må jeg skru det ned igjen.. Dette er rimelig irriterende.

Litt teknisk specs:

TV: Samsung 51" Plasma TV PS51E535
    Forsterker: Pioneer VSX-421-K Receiver
    Skjermkort pc: Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5 (bruker HDMI utgangen fra denne inn i reciever)

Håper noen har noe input på hva som kan være galt her
    Problem 1:

Du må finne en screenmode som i hvert fall på D-serien (forutsetter engelsk språk) heter "Screen fit". Da får du 1:1-pixelmapping.

Problem 2:

Det høres veldig ut som om det er brightness-limiteren du blir utsatt for her. Det som er greia med plasmaer er at de, for å holde tilbake på strømforbruk, reduserer lysstyrken ettersom hvor mye lyse farger (eksempelvis hvitt) som finnes på skjermen. Når du har oppe firefox og browser på nettsider antar jeg at veldig stor andel av skjermen din er hvit, og da kicker denne limiteren inn sånn at skjermen dimmer ned. Dette gjelder alle plasmaer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Problem 1:

Du må finne en screenmode som i hvert fall på D-serien (forutsetter engelsk språk) heter "Screen fit". Da får du 1:1-pixelmapping.

Problem 2:

Det høres veldig ut som om det er brightness-limiteren du blir utsatt for her. Det som er greia med plasmaer er at de, for å holde tilbake på strømforbruk, reduserer lysstyrken ettersom hvor mye lyse farger (eksempelvis hvitt) som finnes på skjermen. Når du har oppe firefox og browser på nettsider antar jeg at veldig stor andel av skjermen din er hvit, og da kicker denne limiteren inn sånn at skjermen dimmer ned. Dette gjelder alle plasmaer.
    Screen fit mener jeg å huske at jeg så når jeg rota rundt i menyene igår, vet du eksagt hvor jeg finner den ?

Når det gjelder dne limiteren så høres d logisk ut da jeg merker at skjermen blir mørkere da firefox starter opp kontra den blå standard bakgrunnen i win 7. er ikke det møkket der mulig å skru av ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •