Bra TV for fotball?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra TV for fotball?

Prisklasse: nærmere 5k enn 10k.
    Bruk: mye fotball, noe ordinære TV-sendinger, en god del film og serier.
    Størrelse: 37" - 42"

Det aller viktigste er å ha en TV som kan skildre fotball godt nok, den må takle hurtige bilder slik at ballen ikke "skraper" over skjermen.

Videre er det et must at TVen klarer å gjengi SD-sendinger så bra som mulig. Ser en del på Eurosport 2 som sendes i pisskvalitet.

Smart-TV er ikke nødvendig, bruker Dreambox som tuner.

Kort sagt: TV som gir mye bang for bucks og passer til idrett. God oppskalering av SD-sendinger er meget viktig!

Har noen et tips eller to?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det helt klart plasma du skal velge og enten fra Samsung eller Panasonic. Selv holder jeg en knapp på Panasonic siden de ikke har problemer med buzze lyd, er nok er par hakk bedre bildemessig enn Samsung sine "små" skjermer og det virker som Panasonic har litt mindre feil enn Samsung. Men Samsung gir helt klart mye for pengene og kan også anbefales.
    Panasonic Viera TX-P42ST50Y - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Samsung PS43E455 - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Denne Samsungen har støtte for 3D:
    Samsung PS43E490 - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Du får ikke plasma mindre enn 42", men å kjøpe noe mindre enn det vil du bare angre på. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslag!

Jeg ser at Samsungene ikke er full-HD.. er ikke det en ulempe nå til dags med en ny TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil påstå at det ikke har noe vesentlig å si i de skjermstørrelsene, med mindre du sitter med nesa inntil TV-en.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder med orso mtp Panasonic ST50. Det er rett og slett en ekstremt bra TV til prisen. Den gjør også en strålende jobb på oppskalering, dog det finnes videoprosessorer i high-end hjemmekinoreceivere som gjør en enda bedre jobb med SD-materiale. Ville uansett gått for ST50, skaffer du deg en ny Receiver i fremtiden så kan du jo bare la den ta jobben med oppskalering, men i mellomtiden gjør ST50 en glitrende jobb.

Fargegjengivningen er superb, panoreringer i bildet er mykere enn babyhud, sortnivået er demonsk (? :P)

Øyvind

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ustabil
    Takk for forslag!

Jeg ser at Samsungene ikke er full-HD.. er ikke det en ulempe nå til dags med en ny TV?
    Til SD sendinger kan det kanskje være en fordel da den trenger å oppskalere mindre. Er i alle fall ikke en ulempe, men om man ser forskjell eller ikke avhenger av oppskaleringen. Til HD vil du ikke se forskjell så sant du ikke sitter 1,5 m eller nærmere fra skjermen.

Hadde uansett valgt Panasonicen dersom du har råd. Den vil bl.a. ha bedre sortnivå og mer korrekt fargegjengivelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er student i alle fall de neste to årene, og bor på hybel - så dermed er ikke receiver et alternativ for meg. Har et anlegg allerede, men det får jeg ikke plass til på hybelen!

Derfor er TVens innebygde lyd viktig, men jeg kan alltids ordne en lydplanke om jeg blir for kresen.

Oppskalering av SD-bilder er noe av det aller viktigste, særlig siden jeg ser mye fotball.. at SD-sendinger er dårlige når man ser The Simpsons eller Seinfeld på Viasat4 er greit nok, men når SD-sendingene suger under CL på samme kanal må den oppskalere kraftig!

Jeg skal ta meg en tur på Hi-Fi-klubben i morgen og se på denne Panasonic-modellen, selv om den er litt over hva jeg kunne tenke meg å betale.. men om den er så solid som dere sier, er det nok verd det. Min nåværende flatskjerm er fra 2006, og har vært i min eie siden 2007.. jeg bytter ikke ofte!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV lyden i nesten alle flatskjermer er dårlig, men den skal være litt bedre i Panasonicen.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden i Panasonicen er over gjennomsnittet, men ville prøvd å få en pakkepris på Panasonic + Soundbar. Kanskje sjekke litt rundt på nettet etter tilbud? Men jeg må si at 7690 som HFK kjører på 42ST50 nå er en meget hyggelig pris.

Vedr. Soundbar så har du Panaonic SC-HTB20 og SC-HTB550 blant annet i prisklassen 2,5-4k. Begge har ARC HDMI og optisk, kan veggmonteres og har trådløs subwoofer.

Øyvind

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •