55-60", 18maks grense, overkill for mitt bruk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

55-60", 18maks grense, overkill for mitt bruk?

Hei

Er på jakt etter en ny TV, og dette er jo like sabla vanskelig som for 5 år siden (då ga eg opp). Bildekvalitet er svært viktig, men når nesten alt går gjennom PCen som medieplatform, får eg da utnyttet TVen i det hele tatt? Eg tenker, eg laster ned mye for å sei da på den måten. Eg er altfor utålmodig å vente på Game of Thrones å bli sendt på TV i norge, for å ikke snakke om eg takler ikke norsk tekst som driver å ødelegger.

Eg har ingen kanaler, ser jo aldri på "TV", men har penger lagt av til TV, ca 18k maks grense. Det er kjekt å kunne tilby besøk noe å se på, men bildekvaliteten man får via nedlastbart materialet, vil ikke det være det desidert største hinderet for bildekvalitet? Eller er det slik at gode TVer gir bedre bildekvalitet litt uavhengig av om man ser på DVD kvalitet framfor bluray? Eg må innrømme, eg er helt blank.

Er det mulig å spille på noen av disse skjermene? Leker litt på tanken med å fyre opp Trackmania Canyon på en TV, men spillet er jo ekstremt raskt, og litt usikker på hvordan det blir. Altså raske bilspill på en TVen.

Viss noen har noen tanker å gi en stakkars som er på nippet til å droppe å kjøpe TV enda engang (aldri kjøpt TV i hele mitt liv, eg er snart 30...), så setter eg pris på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hvertfall si at så lenge du laster ned i bra kvalitet (720p mkv) eller bedre så blir det sinnsykt bra selv på en stor skjerm. Jeg har denne tv'n fra Samsung og kjører også for det meste nedlastet media via pc.

Komplett.no - Samsung 60" 3D Plasma Smart TV PS60E6505

Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt enten denne eller Panasonic st50 som du får billigst her:

TV 51"- 65"

Disse plasma tv'ene fungerer også bra til spill.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Kan hvertfall si at så lenge du laster ned i bra kvalitet (720p mkv) eller bedre så blir det sinnsykt bra selv på en stor skjerm. Jeg har denne tv'n fra Samsung og kjører også for det meste nedlastet media via pc.

Komplett.no - Samsung 60" 3D Plasma Smart TV PS60E6505

Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt enten denne eller Panasonic st50 som du får billigst her:

TV 51"- 65"

Disse plasma tv'ene fungerer også bra til spill.
    Tusen takk for svaret,
    ja eg laster selvsagt ned temmelig god kvalitet. Eg tenker den 60" samsung er midt i blinken eg
    Hvordan er det med Plasma med statiske symboler? Det er vel ikke skadelig om det bare er på en god filmlengde?

Vet du noe om den funker bra på spilling? Tenker lett casual eg, men om det blir endel verre enn min Eizo pc skjerm, blir det nok å bruke pc monitoren uansett. Her blir det nok vanskelig å svare, så eg håper litt på personlige erfaringer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den funker helt perfekt til alt av spill på min playstation hvertfall, bilspill, fps og det som er. Spilt litt bf3 via pc også (knallgøy!). Er du norgesmester i CS vil du sikkert foretrekke å game på en god pc skjerm av mindre størrelse, men sånn ellers er det 0 problem. statiske symboler i en time eller to skal den lett tåle, så lenge ikke alt av lysstyrke, kontarst osv står på maks. Bare pass på litt ekstra i startfasen, det sies at de er ekstra utsatt for dette de første 50-100 timene. Ellers er min oppfattning at plasma knuser alt som er av led/lcd på bildekvalitet så lenge ikke solen står rett på skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Magb(magnus?)

Da blir det en samsung plasma på meg, 60" passer ypperlig i min stue
    Eg tror nok at det endelig blir en liten NRK lisens og diverse på meg, liker godt natur og reiseprogram i full HD, men må nok se behovet litt an, men kjekt å kunne tilby besøkende noe å se på når man først har kjøpt en så god TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig! Parantesen din stemmer forersten 8)

Kan også tipse om at Mpx.no har timesalg i dag, er vel Lyd og bilde som står for tur kl 22.00-23.00. Kanskje du er heldig å finner en Samsung E6505 eller Panasonic st50 der =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se på denne,sinnsyk bra pris for en knall tv

MPX.no - Samsung 60" 3D Plasma Smart TV PS60E6505

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Bare hyggelig! Parantesen din stemmer forersten 8)

Kan også tipse om at Mpx.no har timesalg i dag, er vel Lyd og bilde som står for tur kl 22.00-23.00. Kanskje du er heldig å finner en Samsung E6505 eller Panasonic st50 der =)

Ps60E6505 til 12000,- på MPX times salg! KILO PAPA!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bør trådstarter våkne opp her! 18min igjen av muligheten for å spare 6000kr!

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wake up!

Kommer til å angre på at du logget av istad trådstarter!
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ouch, det svei litt i pungen at eg gikk glipp av det ja, men får prøve tenke positivt likevel. Hadde sikkert forandret holdning til TVen om eg fikk den for stjelmegpris på 12k, altså fokusert på hvor billig den var, behandlet den dårligere osv. Som ungkar er 6000 heller ikke noe å si på.

Når den første fargeskjermene kom til Norge, kostet disse rundt 7000kr! 7000 var ufattelig mye penger på den tiden. At eg får en 60" til 18 000 er så lite at eg synes det er komisk.

Gleder meg, og takk til folket for tips for plasmaskjermen, ikke hver dag man får servert et så enkelt valg som i denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Wake up!
    Dette stemmer nok veldig godt, eg la meg til å sove kl 21:30 i går, og fikk nesten 10 timers søvn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •