Beste TV til maks 6k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste TV til maks 6k

Heisann, jeg håper dere kan hjelpe meg litt. Jeg trenger ny tv, men mr student og har derfor ikke verdens tykkeste lommebok. Jeg har letet rundt mye på forumet og ellers på nettet, men det er håpløst å velge TV når man er litt kresen på å få noe bra, men også ikke kan bruke all verdens med penger. Det hjelper heller ikke at det fins ørten modeller å velge mellom, og nesten like mange ulike meninger om de forskjellige som det fins mennesker... Men nok om det.

Jeg hadde tenkt en på 46-47 tommer, og tidligere har jeg fått inntrykk av at det er plasma som gir mest igjen for pengene i den prisklassen. TV-en skal derimot stå i en stue som er ganske lys, og skjermen vil stå rett mot vinduet. Sånn sett vil kanskje plasma være et litt dårlig valg, siden det blir såpass lyst og på grunn av gjenskinn. Så da står vel valget mellom LCD og LED?

Har blant annet sett på disse to modellene fra Samsung, som er like i pris, men den ene er SmartTV (det tror jeg ikke at jeg trenger, da jeg vil bruke PC en del sammen med TV-en):
    Komplett.no - Samsung 46" LED Smart TV UE46EH5305
    Komplett.no - Samsung 46" LED TV UE46EH5005
    Den uten SmartTV gir kanskje det beste bildet, siden de begge ellers har samme pris?

Har lest litt mye halvkjipt om Samsung, og har også kikket litt på denne TV-en fra LG:
    Komplett.no - LG 47" LED TV 47LS5600
    Den er visstnok egentlig priset til 8k, men er nå til salgs for 6k. Et godt valg?

Hvis du har noen andre alternativer enn de jeg har listet opp, så hadde det vært supert. Jeg setter pris på all mulig hjelp! Det trenger heller ikke være LED/LCD, men pga. tingene jeg nevnte over så er jeg litt skeptisk til om plasma er tingen for meg.

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen forslag?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes så mange slike tråder at de fort forsvinner i mengden.

Om du har TV mot vindu ville jeg funnet meg en så matt skjerm som mulig, ikke glossy som det flommer over av mtp LED-LCD. De glossy LED-LCD er mer speil enn plasma, men de matte LED-LCD vil gjøre seg bedre. Selv har jeg vindu langs hele stua, men en snedig ting kalt gardiner gjør at jeg kan få det gode bildet plasma byr på ;-)

LG-en er en god skjerm, men glossy. Mulig at Sony eller Philips har noen matte å oppdrive i den prisklassen.

Uansett teknologi vil du ikke se mye om sola lyser rett på skjermen.

EDIT:
    Nå er jeg ikke mye innpå LED-LCD, men ser ut som du må litt opp i pris, evt. ned i skjermstørrelse, for TV-er som Sony sin EX720 eller Grundig sin Vision 8 som begge har matte panel.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en brukt 42 kuro som er til salgs på finn?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En gammel Kuro vil være flott i rom med dempet belysning, selv om 42" er litt vel lite. Hvis TS har veldig sterk belysning i rommet, vil nok (LED-)LCD og for den del også nye plasma være mer fordelaktig da de er mer lyssterke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

Takk for hjelp! Kuro hadde jo ikke vært dumt, men er redd 42 blir litt for lite når jeg er blitt ganske vant til 46-47 og større.

Har selvsagt gardiner i stua, men det er litt upraktisk om disse alltid må være trukket for for at gjenskinnet ikke skal være plagsomt. Er LG-en uvanlig glossy eller bare på nivå med "resten"?

Jeg glemte forresten at TV-en vil bli brukt mest til film, fotball og tennis. Det er viktigere at ikke baller hakker over skjermen enn at fargegjenskivelsen i filmer er superbra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •