Sinnsykt billig 70" Sharp USA ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sinnsykt billig 70" Sharp USA ???

Svigers kom over en Sharp 70" LED tv i statene, til ca 12500kr ny i butikk , er ikke dette sinnsykt billig?? Frakt fra statene er vel ikke sååååååå dyrt? Disse går vel kanskje på 110 V ?

Den het noe som LE732 eller EL732 !
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Yepp, 110V dessverre... Du kan jo kjøre en step-down selvsagt, men frakta tar vel kverken på mye av det en måtte spare uansett?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2000-3000kr i frakt kanskje? hvis ikke mer...
    1000kr i step down trafo og irritasjonen med å ha en blokk liggende på gulvet..
    25%moms
    så er det ingen garanti.

Så konklusjon: NEI ikke verdt det.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg blir det en lang tur for en så svær tv
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    2000-3000kr i frakt kanskje? hvis ikke mer...
    1000kr i step down trafo og irritasjonen med å ha en blokk liggende på gulvet..
    25%moms
    så er det ingen garanti.

Så konklusjon: NEI ikke verdt det.
    Husk å få med at dette er din egen personlige mening

Flere greier dessuten å sette den blokka inne i et skap eller bak et møbel, slik at den ikke blir noe irritasjonsmoment.
    Garanti har man, ulempen er at man må (som regel) sende produktet tilbake til statene for egen regning.

JetCarrier, Air and Sea freight forwarding from USA to Norway, Sweden & Denmark. Est. year 2000, 80000 customers cant be wrong! - kan sikkert ordne frakt på den billigere enn butikken, spørs litt hvor stor/tung TVen er og hvor i landet du bor.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm! Hva koster denne tv'n i Norge? Mener jeg så den til 24k ?

I så fall: 12500tv + 2 lapper i frakt? + 1000 step down + 3k ish i moms = 18500,- Blir vel kanskje mer i frakt også!

Tror man sparer litt, men blir jo litt jobb

Hvilken 60/63" er best om dagen? Har ikke 20 lapper til tv nå dessverre!

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Husk å få med at dette er din egen personlige mening

Flere greier dessuten å sette den blokka inne i et skap eller bak et møbel, slik at den ikke blir noe irritasjonsmoment.
    Garanti har man, ulempen er at man må (som regel) sende produktet tilbake til statene for egen regning.

JetCarrier, Air and Sea freight forwarding from USA to Norway, Sweden & Denmark. Est. year 2000, 80000 customers cant be wrong! - kan sikkert ordne frakt på den billigere enn butikken, spørs litt hvor stor/tung TVen er og hvor i landet du bor.

Ja, riktig nok min egen mening. Noe de fleste her vil være enige med antar jeg. Med tanke på at gevinsten ikke er så stor kontra ulempene.
    Det med step down trafo kan være et problem dersom man uheldigvis skulle få en "strøm" feil med tv. For da vil selgeren hevde seg på at brukeren brukte en trafo noe som ikke står noe om i bruksanvisning. En kompis fikk et problem med dette og må gi seg tapt. Ikke TV men forsterker han kjøpte da han var på ferie i USA.

Hvis man sparer 4-5K så er det virkelig verdt det? Her i Norge får man 5 års rekl. noe som er gull verdt spør du meg. Har selv benyttet meg den retten med kjøleskap, pc og forsterker.
    Men dette er ulempene kontra gevinsten, og det er slik man må se på det. Hadde gevinsten vært enormt såklart ville skalaen vippet motsatt vei..
    Grovt regnet har jeg tenkt det slik:
    ca 12K for tv + frakt 3000K og moms av dette 25%, ca 19000kr, er det noe toll i tillegg kanskje? 1000kr for trafo, da er vi opp i 20000kr.

Og er du riktig uheldig så må den på rep, sende tilbake til USA som regel. da har du frakt der også..

Tror også jeg har vært litt snill med antagelser for frakt pris, For selv om tv ikke tar stor plass, så gjør nok embalasjen det og plass er dyrt. Er nok ikke lett heller.. Betalte 10K+kr for frakt mer M.L Request fra USA (4-5år siden). Store og tunge derav prisen også. Men dette var før det jetcarrier, mulig de er mer snille med fraktpriser..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke å snakke om at det er en viss sjanse for at skjermen er ødelagt når den kommer frem. Har opplevd dette selv og måtte returnere TV-en. Selvsagt ikke noe problem med norske nettbutikker, men jeg ser for meg at det kan være mer jobb dersom den er sendt fra USA via diverse fraktselskaper.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dimensjonen på tven og tasta tallene inn i jettcarier og da kom prisen 495 kr det er altså det JC skal ha for og sende dem til norge..

og som det står lengre nede på sida dems:
    .Prisen oppgitt er frem til 1792 Tistedal for Norske kunder

men også kommer jo toll i tillegg
    som etter og ha rekna på tollvesenets sider blir:
    16 250,00

så vill du da ende opp med ein ca pris på 16750 kr

Dog må eg sei at dette er kun "min" utrekning du kan nok hende og bikke 17 lapper

kildeR:
    toll:
    Importkalkulator - Tollvesenet

JC:
    Get a Quote

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •