Har nå LEst flere av trådene her inne å skal prøve å komme med en enkel request utifra mine "tv-vaner"

Tv'n skal brukes til daglig bruk, tv-titting(normal hverdagsbruk), film og sport (fotball og mma), (mma ser jeg som oftest som piratkopierte hd-utgaver 720/1080 via hdmi/laptop)

Stuen er normalt lys, med vinduer på flere vegger..

sitteavstand =2,7-3,5m

Har lest meg litt opp rundt lcd/led/plasma på nett.. Er litt bekymret for den lyse stuen hva gjelder plasma, men velger å betvile de sterkeste meningene hos alle "parter" å tenker at det muligens ikke vil være den største forskjellen for mitt muligens noe reduserte syn.. (selvutnevnt dårlig syn, hehe)

Har sett mye rundt på norske nettbutikker i det siste å sliter litt med å ta valg i denne jungelen av "gode tilbud"

Leter alltids opp tester/reviews/prishistorikk og helst også personlige erfaringer før jeg går til et evnt. kjøp..

Ukjente merker er ikke av interesse.

Kom gjerne med linker/tips..

Slenger ut noen lenker til skjermer jeg har siklet litt på, så kan dere slakte eller bejuble mine utvelgelser..

Samsung led-lcd
Samsung UE46ES5705 - Laveste priser, tester og omtaler - TV - Prisguide - Hardware.no

Samsung plasma
samsung 51" - Litt for billig?

lg plasma
LG 50" Plasma-TV 50PA450T - Elkjøp

lite utdrag av noe av det jeg har sett på.. Hadde jo vært flott om noen her inne bidrar med link til et ennå bedre kjøp

PS:jeg meget middelmådig når det kommer til viten om disse skjermene..