Pioneer Kuro - Kommer den igjen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer Kuro - Kommer den igjen?

Noen som vet om Pioneer har vurdert å begynne på med Kuro-serien igjen? Har ventet veldig lenge nå på å få kjøpt meg en splitter ny Kuro, men ser ikke noe i butikker osv... Skal Pioneer i det heletatt begynne på igjen? Har hørt ryker om at de skal sette sammen noe TV-er snart.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Pioneer har solgt Kuro, så tviler eg på det. Teknologien eies idag av Panasonic såvidt eg har fått med meg. Tror det er meir sannsynlig at Panasonic kommer med ein slik serie. Har hørt dei var dyre å produsere, så tiden vil vise

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isåfall hadde det blitt OLED.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Sharp/Panasonic sin Elite serien basert på Kuro tvene?

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nilo
    Er ikke Sharp/Panasonic sin Elite serien basert på Kuro tvene?
    Dette er jo en LCD-tv - en helt annen teknikk enn plasma - så det eneste den har til felles med Pioneers Kuro plasmaskjermer er merkenavnet "Kuro" som gir den en viss tyngde og ekstra oppmerksomhet den kanskje ikke hadde fått ellers.

Uansett skal det være en fantastisk bra tv - den beste LCD som er produsert, så vidt jeg vet. Den skal jo ha et bortimot perfekt sortnivå, så sånn sett gjør den jo ikke Kuro navnet til skamme. Synd den ikke kommer til Europa.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Siden Pioneer har solgt Kuro, så tviler eg på det. Teknologien eies idag av Panasonic såvidt eg har fått med meg. Tror det er meir sannsynlig at Panasonic kommer med ein slik serie. Har hørt dei var dyre å produsere, så tiden vil vise
    Slik jeg har forstått det så overtok Panasonic mange av ingeniørene som jobbet i "tv-avdelingen" til Pioneer, og at Panasonic faktisk ikke eier eller har overtatt noe teknisk eller merkenavn fra Pioneer i det hele tatt.

Pioneer har selv sagt at de aldri kommer til å lage TV igjen, men mulighet for et eventuelt samarbeid kan jo ligge i kulissene en gang i fremtiden. Men jeg personlig tror vi aldri får se navnet/merkelappen Kuro på en tv igjen.

Panasonic har også tidligere sagt (tror det var i et intervju på avforums.com) at de har mulighet til å produsere like dypt sortnivå som Pioneer Kuro i daværende stadie, men det var rett og slett for dyrt å produsere. Idag, ifølge flere tester så nærmer de seg drastisk, så kanskje om et par år?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic har overtatt, og bruker til og med noen av, kuro-patentene. Så de har vel i aller høyeste grad overtatt noe teknisk fra Pioneer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •