Velge mellom 3 TVer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Velge mellom 3 TVer

Har funnet et par TVer som virker interresante:
    Komplett.no - Samsung 40" LED Smart TV UE40EH5305

Samsung UE40D5000 40" slank LED-TV med 100Hz teknologi

Sony KDL-40EX600 40" LED-TV Full HD 1920x1080, 100.000:1, 4x HDMI, MPEG4 - Netshop

Hvilken av desse skal jeg gå for? Er klar over at Sony TVen er 50Hz, har lest litt om det og kan virke for meg som at så lenge en ikke merker flimring så er 50Hz å foretrekke pga ingen digital filtrering? Er ganske grønn på slikt. Ser jo daglig på PC-skjermer som kun er 60Hz uten noe problem, men de er jo dog en del mindre.

Om noen eventuelt vet om et veldig bra kjøp, mellom 37-42" til rundt 4k, gi meg gjerne en link.
    Vil kun bli brukt til film og serier, kobla opp til en PC med HDMI.

Sitter nå med en 27" Asus VE278Q, som har et utrolig fint bilde med rett instillinger men som blir litt liten. Denne er og LED-belyst og har jo det problemet som virker som er veldig vanlig med billigere LED skjermer, at det lekker lys i sidene. Anntar alle de TVene jeg har linka har en sjangse for det?

Takk på forhånd for svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle de der er 50hz, CMR har ingenting å gjøre med bildefrekvens og ja, oddsen for å finne en uten clouding er mer eller mindre som å treffe 7 rette i Lotto.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte denne tråden ut litt. Uansett så har Sony-en nå gått opp i pris, og av de to som blir igjen da så ser for min del YE40EH5305 ut som en bedre TV. Finner ikke så mye annet rundt den prisen som virker brukbart. Er det et bra valg? Noen som eventuelt har andre forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt over budsjett men meget god tv!
    LG 47" 3D LCD-TV 47LK950N - Elkjøp
    LG 42" Plasma-TV 42PA450T - Elkjøp

Begge er gode alt til LED-LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Litt over budsjett men meget god tv!
    LG 47" 3D LCD-TV 47LK950N - Elkjøp
    LG 42" Plasma-TV 42PA450T - Elkjøp

Begge er gode alt til LED-LCD.
    Den siste der så jo ut som noe, selv om den er 720p. Kom på nå et jeg lagde en tråd for en stund siden om noen andre TVer der du svarte, og halveis overbeviste meg om at 720p hadde vært greit. Fortsatt ikke helt sikker da.

Ser jo for det meste på serier og filmer, og når det er mulig ser jeg det i 1080p, vil jeg tape mye på å kjøpe 720p i dette tilfellet?

Den 42" Plasmaen var foresten inne på min lokale elkjøp så kan jo ta en tur å se på den, og eventuelt noe andre.

Takk for hjelp.

Edit: Hvis jeg hadde strekt meg litt, hadde Komplett.no - Samsung 51" Plasma TV PS51E535 vært et godt valg? Litt større og dyrere enn jeg hadde tenkt men.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •