Attn: Samsung SE7005/8005 eiere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Attn: Samsung SE7005/8005 eiere!

Hei!

Kjøpte Sony hx855 55". Kjempebra bilde. Men sliter i blant med banding (ikke sterkt, men ser det).

Jeg spør:

Har Samsung SE7005/8005 eiere opplevd lignende banding ved å se 2012 fotballkampene i det siste?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonyhx855bruker
    Hei!

Kjøpte Sony hx855 55". Kjempebra bilde. Men sliter i blant med banding (ikke sterkt, men ser det).

Jeg spør:

Har Samsung SE7005/8005 eiere opplevd lignende banding ved å se 2012 fotballkampene i det siste?
    hva er banding? Edit..fant ut hva det er...hvis banding kan også være horisontalt er det kanskje det i svak grad jeg har på min tv..de skyggene jeg kan se av og til i bakgrunnen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma eller LED? LED-versjonene har hatt en del banding issues, så om du ser det så er det nok ikke synsbedrag.

Plasma-versjonene skal ikke være spesielt plaget med det, men jeg har noe mild banding på D8005-en (plasma), men det er ubetydelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    hva er banding? Edit..fant ut hva det er...hvis banding kan også være horisontalt er det kanskje det i svak grad jeg har på min tv..de skyggene jeg kan se av og til i bakgrunnen...

Jeg har det vertikalt. det er "Mildt" men en kan se det hvis man vil. og det kan til tider irritere grenseløst når en skal nyte en EM 2012 kamp. Nok til å gjøre et bytte, men bytte til hvilken TV?

Sharps 841, eller Samsungs SE7000/8000? Tror sistnevnte er dokumentert at de sliter med samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det skal godt gjøres å få en tv uten noen som helst form for banding i dag, dessverre. Jeg mener fremdeles at det kan bero på at panelene er så tynne at man ser strukturen på innsida gjennom panelet, og det virker som om det er stadig flere som støtter den teorien.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har 3 stk 8005 led modeller og kan ikke akkurat si jeg har sett det. ser russland-polen på tv2 hd nå og ser ikke noe til det. men akkurat nå ser jeg på en liten 40" jeg har på soverommet. har en 46 og enn 55 også. har ikke lagt merke til det på dem heller, men har aldri heller sett etter problemet før nå.

edit: har D8005 modeller, ikke ES8005

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    jeg har 3 stk 8005 led modeller og kan ikke akkurat si jeg har sett det. ser russland-polen på tv2 hd nå og ser ikke noe til det. men akkurat nå ser jeg på en liten 40" jeg har på soverommet. har en 46 og enn 55 også. har ikke lagt merke til det på dem heller, men har aldri heller sett etter problemet før nå.

edit: har D8005 modeller, ikke ES8005

D8005 er vel fjorårets modell. Men er det noen som har merket tendenser til banding når de har sett på fotball EM, eller bluray filmer eller 3d,

eiere av ES8005?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •