Hjelp til ny 55"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hjelp til ny 55"

Heisann,er sikkert blitt en del tråder ang nye tver osv

Men jeg håper noen her kan hjelpe med litt,tiden er da inne for et nytt tv

Er det noen her som kan anbefale eller si om det tvet jeg har sett på er noe bra?

Komplett.no - Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55ES6535

Må helst være rundt den prisen der,da damen blir litt grinete om jeg bruker stort mer enn det.

Sport er det meste vi ser på,så er det en del Blu Ray filmer osv,en del spilling til tider

Tusen takk til dere som måtte ta dere tid til å komme med tips osv

Edit : Skal jeg heller gå for denne her?

Sony 55" 3D LED Smart-TV KDL-55HX855 - Elkjøp

Eller denne,kommer med 2 stk 3d briller

Sony 55" 3D LED Smart-TV KDL-55HX75G - Elkjøp

Newcomer conkey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger vel 2-3 poster bare på første siden med nettopp denne tittelen.

Med kun mine egne ressonnement som bakteppe vil jeg si HX855 som best, men jeg har verken fysisk sett dem opp mot hverandre eller har inngående detaljkunnskap til å begrunne dette. Men er selv på jakt og etter å ha lest mye rundt omkring virker dette som et meget godt Value-for-money tv dersom du utelater plasma. Men er du som folk flest som er mer opptatt av handlingen i det du ser fremfor evt små avvik i måten dette kommer opp på skjermen vil jeg tro du blir fornøyd uansett. Det er med tv som med data at utviklingen går fort og dagens fantastiske kvalitetsskjermer vil sakke akterut relativt raskt.(skulle ønske jeg var rik så jeg kunne følge med..)

Svaret avhenger selvsagt av mange variabler som bruksområde, lysforhold der tv skal stå osv. Jeg har ikke 3D tv ennå, men inntrykket mitt fra bekjente som har kjøpt dette er at de bruker denne funksjonen mindre enn de trodde da de kjøpte tv, hvor deres råd er å vektlegge bilde på SD og HD fremfor hvor mange 3D briller som følger med osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conkey
    Ligger vel 2-3 poster bare på første siden med nettopp denne tittelen.

Med kun mine egne ressonnement som bakteppe vil jeg si HX855 som best, men jeg har verken fysisk sett dem opp mot hverandre eller har inngående detaljkunnskap til å begrunne dette. Men er selv på jakt og etter å ha lest mye rundt omkring virker dette som et meget godt Value-for-money tv dersom du utelater plasma. Men er du som folk flest som er mer opptatt av handlingen i det du ser fremfor evt små avvik i måten dette kommer opp på skjermen vil jeg tro du blir fornøyd uansett. Det er med tv som med data at utviklingen går fort og dagens fantastiske kvalitetsskjermer vil sakke akterut relativt raskt.(skulle ønske jeg var rik så jeg kunne følge med..)

Svaret avhenger selvsagt av mange variabler som bruksområde, lysforhold der tv skal stå osv. Jeg har ikke 3D tv ennå, men inntrykket mitt fra bekjente som har kjøpt dette er at de bruker denne funksjonen mindre enn de trodde da de kjøpte tv, hvor deres råd er å vektlegge bilde på SD og HD fremfor hvor mange 3D briller som følger med osv...
    I etterkant av tv kjøp er det nok bare utseende, bildekvalitet og inputlag for gaming som har betydd noe for meg. Apps og 3d osv, ikke brukt ennå.
    Jeg har HX855, den liker jeg. Angående samsung har jeg null peil. Men merk at med dagens teknologi for du nok uansett en god tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk,Er jo litt nysgjerrig på 3D delen,testet det for en stund tilbake når jeg var innom elkjøp ,ganske så grei..

Damen gleder seg vilt til Titanic i 3D kommer ( sigh )

At det ikke følger med briller gjør ikke meg noe,vil bare ha mest valuta for pengene,da jeg for noen år siden gikk på en kjempe smell,kjøpte LCD Samsung for 23 tusen ,noen mnd senere begynte LED tvene å komme,hadde ingen anelse om dette..

Så dere mener jeg burde gå for HX855 istedenfor samsung?

Apps osv bryr jeg meg fint lite om,eneste som er kjekt for meg er at jeg kan bruke padden som fjernkontroll,overføre film/bilder via nettet osv..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ilalo83
    Takk,Er jo litt nysgjerrig på 3D delen,testet det for en stund tilbake når jeg var innom elkjøp ,ganske så grei..

Damen gleder seg vilt til Titanic i 3D kommer ( sigh )

At det ikke følger med briller gjør ikke meg noe,vil bare ha mest valuta for pengene,da jeg for noen år siden gikk på en kjempe smell,kjøpte LCD Samsung for 23 tusen ,noen mnd senere begynte LED tvene å komme,hadde ingen anelse om dette..

Så dere mener jeg burde gå for HX855 istedenfor samsung?

Apps osv bryr jeg meg fint lite om,eneste som er kjekt for meg er at jeg kan bruke padden som fjernkontroll,overføre film/bilder via nettet osv..
    Jeg mener jo det selvfølgelig at du bør gå for HX855, strålende fornøyd. Men prøv å hør med andre som også har den samsung tven.

Hehe, bare vær klar over at OLED er på vei om noen mnd :P Men tror de skal begynne på en pris rundt 50 000 kr.

Når det gjelder LED, så mener jeg HX855 sitter på tronen, spesielt med den prisen. Jeg fikk forresten den tven til 18 000 kr på elkjøp når den kostet 20 K. Så tror du kan prute litt der og. Men ellers ville jeg selv sjekket også andre tver, tven bør jo så i still til din smak Som sagt før, i dag så er alle tver gode, nesten som om man kan si at design spiller en veldig stor rolle ettersom tven skal jo pryde stuen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så sant så sant,tven skal jo få folk til å si ,hmm,den var nice den..
    Samsung tven jeg har hjemme gjorde nettopp det,spesielt pga sine røde kanter osv

Er klar over at OLED tver kommer,men etter det jeg har fått med meg så vil de koste skjorten,så tror jeg klarer meg fint med LED tver frem til da..

Siden du er fornøyd så vipper jeg mot 855,har du forresten kjøpt briller til den? Hvis ja,hvilken og er du fornøyd med hvordan bildet er,hvor behagelig de er osv?

EDIT: btw,hvordan fikk du prutet den? den koster ca 17 tusen nå hos elkjøp,er vel en grei pris det?

Kan jeg kanskje prøve å få med meg 1-2 briller med på kjøpet? he he :P

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med forbehold om at jeg vet lite om Samsungen er mitt inntrykk at HX855 er en skikkelig valuta-tv. Koster i dag "kun" 16.500,- på elkjop.no. Mener dette er en svært god pris i alle fall i forhold til den andre sony'en du linker til.

Mitt eneste problem med Samsung er mange innspill på div forum ang lysblødninger, ujevnheter i lysene og andre "artifacts". Kommer sikkert til å hisse noen opp med dette, men er vel kanskje slik at Samsung selger som de gjør i dag pga sitt gode rykte på tidligere tv'er i forhold til konkurenter. I dag er de fleste på nivå med hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du sier at om du hadde hatt valget,så hadde du valgt 855 istedenfor Samsung sitt som jeg linket til?

De koster noenlunde det samme,eneste forskjellen er vel at Samsungen følger med 2 stk 3d briller og jeg må bestille den via komplett feks

Mens Sony ikke har 3d briller,men jeg kan hente den like ved der jeg bor

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hx855 sammen med Sharp sin 836 modell er de beste LED tvene hittil i år bildemessig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Hx855 sammen med Sharp sin 836 modell er de beste LED tvene hittil i år bildemessig.
    hx855 er bra, men sliter under fotballkamper, ser "banding", kan noen avkrefte/bekrefte om sharp 841 sliter med det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm,hva er "banding" for noe?

Av det jeg har lest så skal sport på 855 være helt superb,har så klart selv ikke testet dette så lurer veldig på hva du mener med "banding"

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har siklet etter ny tv i ca 1,5 år nå(!!! Vet det er sinnsykt men kom et tilskudd til familien som "frøs" en del kapital..) og har vel mer og mer inntrykk av at Samsung's hovedbidrag siste 2 årene er design. Jo, led utgaven av 8005 fikk skryt for bla sortnivå men også mye ris for ujevnt lys osv. Finnes neppe en perfekt led tv, men hva annet i verden er det?

Banding er latviske fargeforskjeller på skjermen (ser sier bilde tatt av en pcskjerm vil du se samme fenomen). Men det er ikke så tydelig (vil jeg tro). Også kanskje noe som vil kunne fjernes vhj kalibrering? Uansett er det korrekt at Sony'en er blant de bedre på sport og bevegelse (plasma er selvsagt best på dette)

Skulle jeg kjøpt tv den neste måneden hadde det uten tvil blitt hx 855. MEN som min bedre halvdel har kommentert utallige ganger når det gjelder tv og bil så skifter jeg oftere mening enn pålegg på nisten. Men skal man handle nå er Sony'en vinneren i mine øyne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he,din bedre halvdel høres ut som meg,hun vil ikke høre noe ang tv valget mitt,siden jeg fort skifter mening og blir usikker ang valgene mine..

Tror jeg har bestemt meg,blir nok Sony HX855,kjøper samtidig 2 stk TDG-BR250 briller som jeg fant for litt over 400 kr stk ( elkjøp osv selger de for nesten 900 )

Får vel si takk til alle som kom med tips osv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •