Å hente TV innstillinger fra Internett: liten vits i.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Å hente TV innstillinger fra Internett: liten vits i.

Her er en tråd startet av anmelderen på HDTVtest.co.uk. Han kalibrerte en Panasonic 42" ST50 i sin review som kan leses på nettsiden. I ettertid kjøpte han en 50" ST50 og for moro skyld kopierte innstillingene fra 42-tommeren til 50-tommeren. Resultatene ses i linken.
    Kan selvfølgelig hende at to 50-tommere er mer like, men tviler svært sterkt på at de er nærmest identiske som mange tror. Det er liten sjanse for at man finner korrekte innstillinger for akkurat sin TV på nett.
    Noe å tenke på for de som omtaler sitt bilde som "perfekt" etter å ha "kalibrert" det med innstillinger funnet på diverse fora og test-sider.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Her er en tråd startet av anmelderen på HDTVtest.co.uk. Han kalibrerte en Panasonic 42" ST50 i sin review som kan leses på nettsiden. I ettertid kjøpte han en 50" ST50 og for moro skyld kopierte innstillingene fra 42-tommeren til 50-tommeren. Resultatene ses i linken.
    Kan selvfølgelig hende at to 50-tommere er mer like, men tviler svært sterkt på at de er nærmest identiske som mange tror. Det er liten sjanse for at man finner korrekte innstillinger for akkurat sin TV på nett.
    Noe å tenke på for de som omtaler sitt bilde som "perfekt" etter å ha "kalibrert" det med innstillinger funnet på diverse fora og test-sider.
    Stoler på mine øyne for de er meget gode, noen kalibreringer passer godt, andre passer dårlig av de jeg har prøvd fra nettet, har prøvd mange..har fortsatt ikke klart få bildet sånn jeg mener skal være helt 100% optimalt, men det ble veldig bra med cnet's kalibreringsinnstilling og små justeringer...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er ikke om det blir bra i dine øyne eller ei. Vitsen m kalibrering er å komme så nær visse bildestandarder som mulig. Tviler sterkt på at innstillinger fra USA gir noe særlig bedre resultat på din Samsung enn det man ser i linken. Men whatever makes you happy...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Poenget er ikke om det blir bra i dine øyne eller ei. Vitsen m kalibrering er å komme så nær visse bildestandarder som mulig. Tviler sterkt på at innstillinger fra USA gir noe særlig bedre resultat på din Samsung enn det man ser i linken. Men whatever makes you happy...
    Jeg sammenligner det med å spør om hvor mange runder du drar til på hjulmutterne når du bytter hjul...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med all respekt å melde, så er ikke dette noen nyhet. Dette har blitt sagt her på forumet i lang tid (flere år) av flere av "oss", men det er ganske tydelig at det ikke kan sies ofte nok, da folk fortsatt synes det er en god ide å kopiere andres innstillinger. Forstå det den som kan....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Med all respekt å melde, så er ikke dette noen nyhet. Dette har blitt sagt her på forumet i lang tid (flere år) av flere av "oss"
    Joa, klar over det, men konkrete målinger slik de man finner i linken har jeg ikke kommet over før nå. Må samtidig sies at jeg ikke har lett så veldig hardt heller. Uansett, par grafer sier ofte mer enn tusen ord. Kanskje noen endelig forstår budskapet.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Med all respekt å melde, så er ikke dette noen nyhet. Dette har blitt sagt her på forumet i lang tid (flere år) av flere av "oss", men det er ganske tydelig at det ikke kan sies ofte nok, da folk fortsatt synes det er en god ide å kopiere andres innstillinger. Forstå det den som kan....
    Det fungerer jo på skolen å kopiere andre. hvorfor ikke på tven også. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer for meg i alle fall...men en må som sagt finne rette kalibreringa, ikke alle kalibreringer for samme type tv passer alle tver likevel siden tvene kan variere litt...det er mange forskjellige kalibreringer rundt omkring, og egentlig bare den fra cnet jeg fikk et godt resultat med syns jeg på min tv.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Fungerer for meg i alle fall...men en må som sagt finne rette kalibreringa, ikke alle kalibreringer for samme type tv passer alle tver likevel siden tvene kan variere litt...det er mange forskjellige kalibreringer rundt omkring, og egentlig bare den fra cnet jeg fikk et godt resultat med syns jeg på min tv.
    Det er jo veldig bra at du er fornøyd, og det er din subjektive vurdering som teller, men uten å faktisk sjekke hvordan de innstillingene måler på din TV, så er det ikke så enkelt å vite om bildet har blitt mer korrekt, eller ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •