Plasma Eller Lcd/led ???????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma Eller Lcd/led ???????

det eneste som trekker komentarer her inne er hvis man spør alt om plasma.dere snakker 90 % av tiden om plasma,plasma er ikke det beste på markede sånn er det bare,hvis dere ikke kan,gidder,ikke vil snakke om led/lcd si det eller skift navn på forumet til AVPLASMA.tullete dere klarer bedre enn dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    chill

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kan vel du komme opp med dokumentasjon på lcd/led tv'er som har bedre egenskaper enn f.eks nyeste panasonic plasma?
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ? påstår du at ikke Plasma er det beste? tror du må ta en kikk på Samsung e8005 kalibrert på filmmodus...du har nok ikke sett noe bedre bilde...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den ganske enkle mening om tver, hva som er best er det du som vet. Det er dine øyer og dine behov som er en pekepinn oppi alt dette.

Er du veldig glad i film og ønsker den store kinofeelingen er plasma valget å ta, dette pga plasma tver har et bedre dybdenivå samt et mer naturtro bilde enn hva LED har. Plasma er litt avhening av rommet er skjermet for lys, men når lyset er borte så kan filmen starte.

Liker du å spille konsoll, se tv, opptatt av de nyeste funksjonene og det siste innenfor tv-design så er LED valget. Dette er viktig for mange, men selv synes jeg bildet er det man skal se på når man kjøper et nytt apparat. Du får veldig bra bilder på disse tvene også, men filmentusiastene kan kanskje si at de ikke at bildet ser naturtro ut og oppleves som noe kunstige.

Eller?

Hver sin smak og lommeboka bestemmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har den ganske enkle mening om tver, hva som er best er det du som vet. Det er dine øyer og dine behov som er en pekepinn oppi alt dette.

Er du veldig glad i film og ønsker den store kinofeelingen er plasma valget å ta, dette pga plasma tver har et bedre dybdenivå samt et mer naturtro bilde enn hva LED har. Plasma er litt avhening av rommet er skjermet for lys, men når lyset er borte så kan filmen starte.

Liker du å spille konsoll, se tv, opptatt av de nyeste funksjonene og det siste innenfor tv-design så er LED valget. Dette er viktig for mange, men selv synes jeg bildet er det man skal se på når man kjøper et nytt apparat. Du får veldig bra bilder på disse tvene også, men filmentusiastene kan kanskje si at de ikke at bildet ser naturtro ut og oppleves som noe kunstige.

Eller?

Hver sin smak og lommeboka bestemmer.
    Stemmer ikke helt nei, Plasma E8005 er perfekt for å spille spill/konsoll også, helt fantastisk bilde...og for tv titting er vel også plasma beste valget....tror plasma slår Led i det meste...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Stemmer ikke helt nei, Plasma E8005 er perfekt for å spille spill/konsoll også, helt fantastisk bilde...og for tv titting er vel også plasma beste valget....tror plasma slår Led i det meste...
    Jeg har aldri sett noe annet enn Panasonic i action på Plasma, men hører at Samsungen er veldig god på dette området også. Hadde vært moro å sammenlignet de nye modellene med riktig innstillinger.

LED er design.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har aldri sett noe annet enn Panasonic i action på Plasma, men hører at Samsungen er veldig god på dette området også. Hadde vært moro å sammenlignet de nye modellene med riktig innstillinger.

LED er design.
    Ja...Led ruler kanskje på design...men hva er viktigst, design eller bildekvalitet? det er litt dumt at ikke begge deler kan være kombinert på samme tven da...kommer vel i fremtiden tenker jeg når de tar til fornuft...men designet på Samsung E8005 er bra da...den tar seg veldig godt ut i stua mi

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kurtskjold
    det eneste som trekker komentarer her inne er hvis man spør alt om plasma.dere snakker 90 % av tiden om plasma,plasma er ikke det beste på markede sånn er det bare,hvis dere ikke kan,gidder,ikke vil snakke om led/lcd si det eller skift navn på forumet til AVPLASMA.tullete dere klarer bedre enn dette.
    Dette er et forum hvor en diskuterer ting rundt sin lidenskap og at plasma blir diskutert mye er da kanskje ikke så veldig rart da nok mange her er film entusiaster og vil ha et så bra bilde som mulig i et lys kontrollert rom.

At du ikke får svarene du liker eller ingen vil diskutere saklig med deg kan ha med hvordan du beter deg. Om dette innlegget er noe representant for dine generelle innlegg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Ja...Led ruler kanskje på design...men hva er viktigst, design eller bildekvalitet? det er litt dumt at ikke begge deler kan være kombinert på samme tven da...kommer vel i fremtiden tenker jeg når de tar til fornuft...men designet på Samsung E8005 er bra da...den tar seg veldig godt ut i stua mi
    Jeg er den som er opptatt av bildekvalitet og skjønner at min eldre Panasonic bør være klar for utskiftning med tiden, setter skalaen slik at design for meg er 20% og bildekvalitet 80%. Dette er en fair fordeling som passer meg.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier meg enig på alt roger waters sier, bortsett fra dette med spilling. Er mye bedre etter MIN mening å spille på plasma da de ikke har input lag, noe som merkes på de led skjermene jeg har prøvd (da bla, Sonyx Hx900 og Samsung 8005)

Men dette gjelder ikke alle LED tvene Phillips 9 serie er en ganske syk tv. Dette paga backlight led og lokal dimming (har dog ikke prøvd å spille på denne, men har sedd den ved siden av VT30), beste LED tven som er å få tak i, og etter min mening den eneste LED tven som klarer å konkurere med Samsung 8 serie plasma og Panasonic VT50.

Men klart, valget er enkelt PANASONIC VT50. Noe bedre enn det skal du lete lenge etter, FOr Fy F....
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Sier meg enig på alt roger waters sier, bortsett fra dette med spilling. Er mye bedre etter MIN mening å spille på plasma da de ikke har input lag, noe som merkes på de led skjermene jeg har prøvd (da bla, Sonyx Hx900 og Samsung 8005)

Men dette gjelder ikke alle LED tvene Phillips 9 serie er en ganske syk tv. Dette paga backlight led og lokal dimming (har dog ikke prøvd å spille på denne, men har sedd den ved siden av VT30), beste LED tven som er å få tak i, og etter min mening den eneste LED tven som klarer å konkurere med Samsung 8 serie plasma og Panasonic VT50.

Men klart, valget er enkelt PANASONIC VT50. Noe bedre enn det skal du lete lenge etter, FOr Fy F....
    LED'en henger litt og det er ikke uvanlig og noen av de sliter med fotballsendinger også, dette er dog eldre modeller og mye har skjedd siden den gang. Det som kanskje merkes på plasmaen enda er disse forbaskade innbrenningene som forekommer på stillbilder, under spilling kan dette svineriet oppstå og slik er litt kjedelig. Er enda på jakt etter den perfekte tv, når det var billedrørs tver var ikke folk så mye opptatt av annet enn size.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg må jo være tilbøylig å si at iforhold til prisen så er jo Samsung Plasmaen E8005 best iforhold til pris men er du helt freak og har en 30K+ så er VT50 bedre ut fra eske uten noe kalibreringsvås.

I 2012 er det ihvertfall 4 modeller som er så mye bedre enn alt av LED på denne siden av atlanteren, at det blir helt naturlig at ingen anbefaler LED til 24000 når man kan få en 64/65 tommer Samsung/Panasonic Plasma til mer eller mindre samme pris med bedre sort, lavere responstid, bedre innsynsvinkel, naturlig fargegjengivelse, samme smart funksjoner, pen design, 0 clouding osv osv.
    Bare å passe seg for innbrenningen for der er LED bedre uansett.

Ellers er det vel en av de mest humorristiske åpningspostene noensinne her.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant sant Roger W. Men er storsett kunn de første 2 ukene du trenger å være forsiktige med innbrenning, på de nye panasonicene. Vet at samsung har større sjanse får å få innbrenning. Men ja innbrenning kan bli et problem. Men har enda ikke klart å få innbrenning på min panasonic plasma, og heller ikke etter flere timer med BF3 gaming.

Å nei er ikke kun på eldre modeller med LED at bilde henger etter. Hadde ekstremt mange returer (jobber deltid på el) på fjorårets samsung 8005 led pga dette med fotball, ballen hang igjen. Og det er ikke blitt noe bedre med årets samsung. Etter tester jeg har lest har det nesten blitt værre.
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant sant Roger W. Men er storsett kunn de første 2 ukene du trenger å være forsiktige med innbrenning, på de nye panasonicene. Vet at samsung har større sjanse får å få innbrenning. Men ja innbrenning kan bli et problem. Men har enda ikke klart å få innbrenning på min panasonic plasma, og heller ikke etter flere timer med BF3 gaming.

Å nei er ikke kun på eldre modeller med LED at bilde henger etter. Hadde ekstremt mange returer (jobber deltid på el) på fjorårets samsung 8005 led pga dette med fotball, ballen hang igjen. Og det er ikke blitt noe bedre med årets samsung. Etter tester jeg har lest har det nesten blitt værre.
    Etter det jeg har lest er det vel Panasonic som er verst på innbrennning? vet ikke jeg men...uansett..vær spesielt obs på tv2 kanalene... de er veldig lett å få innbrenning på...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste ser faktisk ikkje på Samsung LED at bildet henger når keeper skyter ut så henter det seg inn igjen som om det spoler etter underveis i panoreringen, eller så kan man bare fokusere på bakgrunnen i closeups ved panorering og se på ett stk munch maleri, smøreri deluxe.

Betyr ikkje at LED er dårlige, bare at de voldsomt overpriset iforhold til ytelse.
    Hadde foretrukket gode gamle tjukke LCD fremfor de tynne pene.

Kjører man panasonicen på max fra scratch og ser på kanaler med logoer over tid så er det innbrenning innen kort tid, har hvertfall 1 stk på jobben som har innbrenning i seg.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det jeg har erfart

Man skal helst stille ned plasmaen den første uka, slik at den ikke er så lyd, får å unngå innbrenning.. så etter dette er det bare å stille opp Men ja Tv2 logoen kan være farlig :P
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det jeg har erfart

Man skal helst stille ned plasmaen den første uka, slik at den ikke er så lyd, får å unngå innbrenning.. så etter dette er det bare å stille opp Men ja Tv2 logoen kan være farlig :P
    Kan vi ikke starte en underskriftskampanje til TV2 for å få de til å skifte logoen? jeg tør ikke se særlig lenge på kanalen pga frykt for innbrenning...

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitte nå og surfer på min pioneer so ble produsert i 2007, har brukt den til gaming, film, surfing og vanlig tv i mange år. har ogso sovnet fra stillbilder over natten. kjører en skjermvask i ny og ne, og har enda ingen faste innbrenninger
    en kompis av meg bruker sin 42" panasonic plasma som kostet i underkant av 10 000,- for ett par år siden på samme måte og har heller ikke innbrenning. begge skjermene ble selvsagt "innkjørt" med lav kontrast en stund
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •